Groen Valkje |
2 juli 2003 20:21 |
Dillen junior verdedigt Berlusconi
Uitgerekend tijdens het bezoek van de Italiaanse premier Silvio Berlusconi in het Europees Parlement hield Koenraad Dillen - Vlaams Blok en zoon van - zijn 'maidenspeech' in dat Parlement.
Hij was één van de niet talrijke parlementsleden die Berlusconi volop steunden. Dillen verontschuldigde zich voor de "vele aanvallen van diverse Belgische beleidsverantwoordelijken aan het adres van de Italiaanse regering."
"Vele Vlamingen, aldus Dillen, voelen plaatsvervangende schaamte als ze Michel en Di Rupo horen." De Blokker prees Berlusconi vervolgens voor zijn voorstellen om de migratie hard aan te pakken. "We hebben nood aan sterke politici, aldus Dillen, die zich niet aan het politiek correct optreden houden."
De tussenkomst van Dillen viel op, omdat ze onmiddellijk na enkele bijzonder kritische tussenkomsten kwam. Onder meer de vroegere Milanese rechter Antonio Di Pietro pakte de belangenvermenging van de Italiaanse politiek aan. "Bij elk voorstel dat u formuleert, zo vervolgde Di Pietro, voel ik me steeds onwennig, want ik weet nooit welk belang u uiteindelijk verdedigt." Het was Berlusconi aan te zien dat hij de vele kritieken alles behalve leuk vond. Naarmate het debat vorderde, keek Berlusconi steeds somberder. :idea: :twisted:
|