![]() |
Vrouwen kunnen niet koken en spelen vals in de keuken
Top Chef Gordon Ramsey heeft controverse gecreëerd in de UK door te stellen dat vrouwen niet kunnen koken. Hij deed de uitspraken nadat hij voor zijn televisieshow duizenden huisvrouwen had ondervraagd.
"Eigenlijk kunnen ze niet koken, en wanneer ze dat toch proberen, dan spelen ze vals door allerlei voorbereide maaltijden en ingrediënten te gebruiken." Hij voegde eraan toe dat mannen veel beter werk leveren in de keuken, en meer geneigd zijn tot het gebruiken van echte en eerlijke producten. Ramsey's uitspraken ondermijnen dus een levensgroot cliché, namelijk dat vrouwen goed koken en dat mannen nog geen ei kunnen bakken. De waarheid is precies omgekeerd: "vrouwen zouden niet overleven moesten ze moeten koken voor hun leven. Mannen wel". --------------- "Women can't cook" claims Ramsay http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4370934.stm# --------------- Dit is natuurlijk geen wereldnieuws, maar toch de moeite vond ik: koken is immers een dagelijkse bezigheid waar de mensheid een goed deel van zijn tijd aan besteedt. Het is ook een terrein waar de grootste stereotiepen standhouden. Dus mannen, goed bezig. Vrouwen, neem eens kookles of zo. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
en zo begin je je stilaan af te vragen: waar zijn ze eigenlijk dan nog voor nodig ?
|
Wat is me dit voor een uitspraak?
Kunnen koken betekent niet ieder gerecht perfect kunnen klaarmaken, er kan altijd iets misgaan hé. Waarschijnlijk werd zoiets ondervraagd bij die enquête en werd dat maar even veralgemeend omdat de chefkok het met een grote bril vol voordelen bekeek. Ik zeg niet dat vrouwen beter kunnen koken als mannen, maar wel dat ze minstens evengoed kunnen koken. :) Dat er met ingrediënten enzo wordt gefoefeld is volgens mij wel niet waar. Ik zou het niet eens durven ... :? Ik kook wel niet graag en dus weinig, maar kan het wel. Die man zijn onderzoeksresultaten dus niet gaan veralgemenen! |
Citaat:
|
een mens ( man of vrouw ) die niet kan koken is als een kip zonder pluimen
|
Citaat:
|
Ik stel voor dat alle vrouwen één week lang niet voor een ander koken.
We zien dan wel ... :-) |
Het is eigenlijk wel raar. In de meeste huisgezinnen staat de vrouw aan het fornuis.
Bij de toprestaurants zwaaien mannen de plak in de keuken. |
Gesteld dat een vrouw elke avond voor anderen dan haar eigen huisgenoten WIL koken, denk je dat een vrouw de plak zou mogen zwaaien in de toprestaurants?
|
Citaat:
Of transponeer jij hier klakkeloos de toestand uit vorige eeuw naar het 3e millennium? |
Citaat:
|
Citaat:
|
En daarmee heeft deze thread zijn quota aan veralgemeningen al bereikt, terwijl de meeste threads daar een stuk langer over doen (maar men geraakt er altijd wel).
Goed zo. |
ik denk dat mannen verdomd goed weten, dat je met kookkunst vrouwen kunt versieren
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heet lopen is genoeg. :| |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be