![]() |
Teneinde de forumgangers die de "vlaamse" taal niet zo goed machtig zijn uit hun benarde situatie te verlossen stel ik voor om vanaf nu enkel nog postings te doen in het engels....... of in het dialekt..... :wink:
"onmiddellijk" is vanaf nu subiet en "wordt" of "worden" altijd zonder dt : "weurre"....... :wink: Het simpelst zo zen da iederién in zen eige postings aantwerreps klapt, t'is oemmers dé weireldtoal die da iederién begrépt.... vanin t'Stad tot in Chakamaka ! :lol: :lol: :lol: |
Ik denk het ni, als we allemaal zoe gaan klappen of schrijven dan ga nimand ons mier verstoan. Laten we het ma gewoon int AN houwen of toch zovee mogelijk.
|
Citaat:
Agge miértoalig zét (aantwerreps én vloms), glék iederen aantwerrepsen inwoener hedde dor gién problèème mé ! :lol: |
Citaat:
dè kloewtzakk'n van antwerpen peizen wé dasz intressant zen. 'kem do nog acht jaur gewoentj en niefeel miejr gezien en g'oëd as lucht en windj, en tijn nog genne friss'n. Ge meeg'et emmen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een dialect is dat? 8O
Bargoens of zo?? :lol: |
Daar waar ze zakdoeken en schortjes gaat helpen schoonmaken zal ze (Piano's vrouw) er zeker een paar (dialecten) van leren.
Rara, vanwaar komt dat? (De 'g' van maalplaggen wordt wel uitgespriken zoals de 'g' van garçon.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoek het niet te ver, jongens. :D
In Nederland hebben ze niet voor niet het Limburgs een speciaal stauut gegeven. Aan deze kant van de grens met Nederland praten we dus ook over 'maalplaggen en scholken'. De 'scholk' werd ooit in een programma van Radio I bovengehaald. :wink: Maar maak jullie geen zorgen over mijn identeit. Die is Vlaams! Ik gebruik trouwens nooit nog een 'scholk' (behalve voor een leuk sex-spelletje) en mijn 'maalplaggen' zijn al een tijdlang nog slechts van papier. Vandaag noemen ze die 'cleenex' of zoiets. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Jij hebt duidelijk het geluk nog niet gehad een vrouwtje te hebben dat je van 'roomservice' laat genieten met enkel een schortje aan? 8) :P :wink: |
Alleen maar met ne 'plumeau' :)
|
Citaat:
Alléé roept op de garçon k'geef nog nen toernéé general ! :lol: :lol: |
Citaat:
Geef mij dan maar Angelina Jolie, daar wordt ik weer kiplekker van :P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be