![]() |
Citaat:
Leest u gerust heel deze tread nog eens opnieuw,...je zal het dan wel vinden.:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
In mijn grootmoedigheid, en intellectueel superior zijn, vergeef ik u deze dwaze redenering. U bent een schoothondje, dat de hersenloze meute volgt.... en weet eigenlijk niet over wat u het heeft. Salman Rushdie heeft in 1988 de prestigieuze Whitbread Novel Award gekregen voor zijn boek de duivelsverzen. Hij heeft ook nog andere literatuur prijzen in de wacht gesleept voor andere werken.... Citaat:
Men zal u echter nooit uitnodigen....:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb hier al antwoord opgegeven, en zie het nut niet in om het nogmaals te herhalen. U bent lui, dus ja als u de disscussie wil aan gaan stel ik u voor toch deze treat wat beter te lezen. Maar in uw luie mentaliteit zit dat er niet in, en ik steek mijn energie niet in domme luie mensen. |
Citaat:
http://forum.politics.be/forumdispla...ysprune=&f=13# Van de - op dit ogenblik - 948 berichten in dit topic, zijn er 118 van mijn hand en 40 van de uwe. Ik meen dus te mogen stellen dat ik dit topic intensiever gevolgd heb dan u. Niettemin zou het best kunnen dat ik ergens een bericht van u gemist heb. Als het er u wèrkelijk om te doen zou zijn om het debat aan te gaan, dan zou u wel het fatsoen aan de dag leggen om uw gesprekspartner even te wijzen waar hij die bepaalde posting kan vinden, of hem gewoon even te herhalen (u weet immers perfect waar het over gaat), in plaats van hem ertoe te dwingen 48 pagina's met postings opnieuw te doorworstelen. Het is natuurlijk gemakkelijker om uw argumentatieve armoede te verbergen achter schelden en beledigen en uw gesprekspartner als "dom en lui" af te schilderen. "Als het er u wèrkelijk om te doen zou zijn om het debat aan te gaan"... Maar ik heb zo'n vermoeden dat het u daar helem�*�*l niet om te doen is |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zeker zie ik de absurditeit in. Ik neem aan dat U over het process tegen de franse schrijver Houellebecq ook nooit iets gehoord hebt, noch over het process dat Oriana Fallaci aan haar been krijgt als ze ooit nog een voet in haar thuisland durft te zetten.
Maar voor de rest gaat U zich weldegelijk met man en macht verzetten tegen enige vorm van censuur heb ik begrepen. Doe zo voort! |
Citaat:
Ik beloof op mijn eerste communiezieltje dat ik me uitdrukkelijk verzet tegen om het even welke vorm van censuur, in het verleden, het heden of de toekomst en waar ook ter wereld, zèlfs als het om een geval gaat waar ik nog nooit van gehoord heb of ook nooit z�*l horen. Kan d�*t uw goedkeuring wegdragen, of vindt u nog wat anders om over te muggenziften en van het onderwerp af te wijken? |
Citaat:
Ik ontken dat helemaal niet, ik ben zelf trouwens een echte fan van Rushdie als mens en als links politiek en filosofisch denker (niet zozeer als schrijver, want ik ken te weinig van de islam en van India om sommige van zijn boeken te kunnen uitlezen). Maar ik keek er verbaasd van op dat uw geniale logica u doet argumenteren dat zo'n prestigieuze prijs blijkbaar het ultieme bewijs is dat het boek niet over de islam kan gaan. |
Citaat:
Nu heb ik eventjes uw conclussie gevolgd en daaruit besloten dat het toch niet over de islam gaat.:lol: |
Citaat:
Waar en wanneer heb ik zulke onzin ooit geschreven? In het momenteel anti-islamitische westen zullen het eerder pro-islamitische romanschrijvers zijn die geen prijs kunnen krijgen. En als een pro-islamititische auteur toch een Vlaamse, Belgische of westerse prijs ontvangt, zal uw VB de eerste zijn om dat een grof schandaal te noemen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als u liever de gemaakte posten van iedereen gaat tellen, was u er ook wel op gekomen. Citaat:
Als u toch zegt dat u het topic beter volgt naargelang het aantal postings, dan zou u ook de vraag van Salmon tegengekomen zijn. En hoefde u de zelfde vraag niet nog eens te stellen. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is het "neutrale" Zwitserland dat aan de Italiaanse regering vroeg om Oriana Fallaci uit te leveren (Oriana is een Florentijnse die haar tijd deelt met een gedeeld verblijf in de VS en in Italië, ze noemt dit vrijwillige ballingschap). De ambassade van Zwitserland had door middel van een lijvig dossier aangaande haar werk De woede en de trots naar het justitie apparaat in Rome gestuurd met de vraag voor uitlevering, of om een strafprocedure tegen Oriana en haar uitgevers op te starten. En dat de strafprocedure volgens bepaalde artiklen uit het Zwitsers wetboek van strafrecht gevoerd zou moeten worden. En waarop werd aangedrongen door islamitische groeperingen en Zwitserse burgers. Deze mensen waren van mening dat het gedrag van Oriana "rasistisch" zou zijn. En haar opvattingen over de islam een gevaar zouden zijn voor de openbare orde. Dit verzoek werd helemaal afgewezen door de Italiaanse minister van justitie Roberto Castelli. Het is zo dat er in de Italiaanse wetgeving een onschend bare recht van de Italiaanse burger is om ongehinderd zowel mondeling als schriftelijk zijn eigen gedachten openbaar te mogen maken. En dus is het verzoek tot aanklagen van Oriana Fallaci is een inbreuk op het basisprincipe van de Italiaanse grondwet. Natuurlijk waren er protesten van de zogenaamde linksen die niets liever zouden gehad hebben dat Oriana Fallaci veroordeeld zou worden, voor het uiten van haar gedachten. Oriana Fallaci is dan maar bij verstek veroordeeld in Zwitserland en net zoals Birgit Bardot slachtoffer word van de Zwitserse wet, als zij zich in Zwitserland zou vertonen. Ze is dus niet in eigen land veroordeeld, wel beledigd enz... Oriana Fallaci De kracht van de rede ISBN: 9035127536 uitgever Bert Bakker. |
Citaat:
lees uw eigen post nr 942 dan nog maar eens zorgvuldig over. Citaat:
Pro islamitisch werk wat is dat juist? is dat zoiets als De weg van de islam??? Waarop Laurette Oncklix geen graten ziet dat men oproept om de homo's met het hoofd naar beneden van de hoogste muur te werpen?:roll: |
Citaat:
Als u daarbij zou opmerken dat het niet fraai is om mensen belachelijk te willen maken, moet ik erkennen dat u daarin gelijk hebt. Sorry dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be