ossaert |
7 juli 2003 14:51 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Stevaert deze week in Humo: 'Intellectuelen in mijn partij? Doe me dat alstublieft niet aan!'.
Wat vindt u van een dergelijk anti-intellectualisme? Alle macht aan de volksmens, of moet 'het gemeen' geleid worden door de happy few in breinland?
|
Zou je achter zijn quote niet iets als :wink: zetten ofzo?! Zo kwam het mij alvast toch over.
|
Kijk, het citaat zelf kan een beetje uit zijn context gerukt zijn: Humo komt hier altijd met een paar dagen vertraging, maar het is wel een feit dat dhr. Stevaert zich al herhaaldelijk op een anti-intellectuele manier heeft uitgelaten. Te pas en te onpas benadrukt hij dat hij niet gestudeerd heeft, dat 'hij daar allemaal niet zoveel van afweet' etc. Onafgezien van de hoge populistische inslag van dergelijke uitspraken, intrigeert het me toch dat een politicus met een dergelijk anti-intellectualisme koketteert en ik vraag me af of dat wel een goede zaak is. Als ik nu enkel voor mezelf spreek (voorzover dat een maatstaf is), word ik toch liever bestuurd door mensen die tenminste weten waar ze mee bezig zijn. Nu kan je zo'n dingen ook wel in de praktijk leren, maar als een politicus zichzelf zo openlijk in twijfel trekt in het 'brain department', dan gaat er bij mij toch een belletje rinkelen. Ter vergelijking: hoe vaak heeft men het de BV's niet aangesmeerd dat ze te lomp zijn om het te helpen donderen in de politiek, terwijl niemand Stevaert daarop aankijkt... Genoeg stof voor discussie?
Maar, omdat je het zo lief vroeg: Stevaert deze week in Humo: 'Intellectuelen in mijn partij? Doe me dat alstublieft niet aan!'. :wink:
|