Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ook uit de HUMO (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4405)

Patriot! 9 juli 2003 14:35

Jullie pakken toch zo graag uit met citaten uit den HUMO, hier nog eentje, ZENO zal erover gelezen hebben :roll:

Eddy Merckx en Jackyy Ickx

I: dat is wat ik zo lang gemist heb: dat gevoel fier te zijn dat je Belg bent. Pas nu, met onze twee tennismeisjes, herken ik wat van de sfeer van die dagen (Lyrisch) Ah!Ik ben toch zo trots op nos DEUX filles. JH en KC, dat zijn toch de perfect ambrassadrices voor België! (...) En ze kunnen nog goed met elkaar o^schieten ook. Zijn zijn een voorbeeld van de goede verstandhouding tussen Walen en Vlamingen.
M: Als je al die Belgische vlaggen op de internationale tenniscourts ziet, dat is toch hartverwarmend! Ons land heeft mensen als Justine en Kim nodig, net zoals het indertijd mensen als Jacky en mij nodig had.
HUMO: Jullie zijn allebei fier Belg te zijn?
M: Ja hoor. Het Nationale Volkslied, de Belgische Driekleur, dat doet mij toch nog altijd wat. Ik ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat het federalisme niet meer valt terug te schroeven.
Maar toch: Leve BELGIË!
M: Ik ben tegen ieder extremisme. De gemeenschappen en gewesten mogen er voor mijn part blijven, maar ik blijf pleiten voor wederzijds respect.
I: Ik denk dat wij alletwee uitgesproken Royalisten zijn. Enfin, ik ben het zeker. Et toi, Eddy?
M: Ja, ik ben Royalist. Ik hou van mijn land, mijn vlag en mijn Koning.

Zo spraken zij, en zij leefden nog lang ende gelukkig, zoals alle Belgen in ons Vrolijk België.
Wanneer we die onnozele, splitszieke communautaire krijgsheren negeren, is het leven best goed, zelfs als je de gewesten er met enige tegenzin (zoals Merckx) bij neemt.

Bruno* 9 juli 2003 14:36

Citaat:

hier nog eentje, ZENO zal erover gelezen hebben
:D

Patriot! 9 juli 2003 18:01

Is Siegfried Bracke belangrijker?? :lol:

Knuppel 9 juli 2003 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Is Siegfried Bracke belangrijker?? :lol:

Iedereen is toch even belangrijk voor de BUB?

Wat hier belangrijk aan is, is niet de man die het zegt maar DAT hij het zegt!

Of hadden jullie zoiets als vanzelfsprekend verwacht in het land waarvan jullie beweren dat het dra weer unitair wordt?

Nu ja, van een Blokker zoals 'het strikje' kan je inderdaad niet veel anders verwachten. :lol:

Kijk, jongens. Van Eddy en Jacky en Tielemans weten we dat het belgicisten zijn. Van Bracke dachten ook wij (verkeerdelijk dus) dat hij er ook een was.

Of zou hij er gewoon eentje kunnen zijn die het licht gezien heeft?

Alvader 9 juli 2003 22:15

" M: Ja hoor. Het Nationale Volkslied, de Belgische Driekleur, dat doet mij toch nog altijd wat. Ik ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat het federalisme niet meer valt terug te schroeven.
M: Ik ben tegen ieder extremisme. De gemeenschappen en gewesten mogen er voor mijn part blijven, maar ik blijf pleiten voor wederzijds respect. "

1. Wederzijds respect is er in het België dat ik, en zovele Vlamingen, ken ( mijn vader incluis die toch maar een salle Flamand was ), niet in België.
2. Merckx is GEEN voorstander van jullie BLUBBER-plannen. Hij vindt gewoon dat het nu goed is, maar van de Bub heeft hij waarschijnlijk nooit gehoord.

Patriot! 10 juli 2003 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
" M: Ja hoor. Het Nationale Volkslied, de Belgische Driekleur, dat doet mij toch nog altijd wat. Ik ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat het federalisme niet meer valt terug te schroeven.
M: Ik ben tegen ieder extremisme. De gemeenschappen en gewesten mogen er voor mijn part blijven, maar ik blijf pleiten voor wederzijds respect. "

1. Wederzijds respect is er in het België dat ik, en zovele Vlamingen, ken ( mijn vader incluis die toch maar een salle Flamand was ), niet in België.
2. Merckx is GEEN voorstander van jullie BLUBBER-plannen. Hij vindt gewoon dat het nu goed is, maar van de Bub heeft hij waarschijnlijk nooit gehoord.

Goed zo. Daarom is ie ook bij Bplus. Net als ik overigens.

Johan C. 10 juli 2003 10:09

Citaat:

Goed zo. Daarom is ie ook bij Bplus. Net als ik overigens.
Laten we vooral niet vergeten dat de Oostenrijkse Eva Maria daar ook lid van is. Een zeer voorname persoonlijkheid die bijna even heilig is als Fabiola :?

Xenon 10 juli 2003 10:48

Nu we toch bezig zijn: Kan iemand wat betreft deze materie de mening van Eddy Wally, Samson, K3, kabouter Plop etc. op het forum posten.
Kwestie dat de de mening van de rest van politiek Vlaanderen kunnen analyseren. :roll:

Patriot! 10 juli 2003 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Nu we toch bezig zijn: Kan iemand wat betreft deze materie de mening van Eddy Wally, Samson, K3, kabouter Plop etc. op het forum posten.
Kwestie dat de de mening van de rest van politiek Vlaanderen kunnen analyseren. :roll:

Wie kwam er weer af met een getuigenis uit den humo van een of andere riooljournalist?

Paulus de Boskabouter 10 juli 2003 10:55

Citaat:

Dus je zegt dat de mening van het volk niet belangrijk is?

Xenon 10 juli 2003 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:

Oeps, ik was kabouter Paulus vergeten (ik weet dat het gevoelig ligt ten gevolge van de eeuwige concurrentie met Plop)

Natuurlijk is de mening van het Volk belangrijk. Maar sinds wanneer zijn Eddy en Jacky dan vertegenwoordigers of de belichaming van het volk?
Relevantie=0

Patriot! 10 juli 2003 13:57

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Oeps, ik was kabouter Paulus vergeten (ik weet dat het gevoelig ligt ten gevolge van de eeuwige concurrentie met Plop)

Natuurlijk is de mening van het Volk belangrijk. Maar sinds wanneer zijn Eddy en Jacky dan vertegenwoordigers of de belichaming van het volk?
Relevantie=0

Die riooljournalist heeft uiteraard veel meer relevantie dan twee topsporters die destijds het hele Vaderland in vervoering brachten. Ook politicoloog Deschouwer en journaliste Doornaert en redacteur DESMET HEBBEN GEEN ENKELE RELEVANTIE.
Siegfried Bracke wel.
Hij is onze leider, onze poolster, hem volgen we.
Dankzij hem heeft Vlaanderen het licht gezien.
Vol vervoering klinkt het uit duizende Vlaamse monden: HEIL SIEGFRIED!!!!

Jan van den Berghe 10 juli 2003 14:01

Citaat:

Die riooljournalist heeft uiteraard veel meer relevantie dan twee topsporters die destijds het hele Vaderland in vervoering brachten. Ook politicoloog Deschouwer en journaliste Doornaert en redacteur DESMET HEBBEN GEEN ENKELE RELEVANTIE.
Siegfried Bracke wel.

Reeds eerder heb ik gemerkt dat lezen niet uw sterkste kant is; nu wordt dit weer bevestigd.

De relevantie van een Siegfried Bracke is groter - zo kon u bijvoorbeeld van mijn hand lezen - dan bijvoorbeeld een professor: Bracke is een media-figuur en heeft dan ook veel grotere uitstraling dan een professor die slechts gehoor krijgt in een eerder beperkte kring (al mag hij af en toe ook eens een stukje interview weggeven op de VRT). De impact van een Bracke is dan ook groter. De relevantie is groter, zo stond er. Er stond er evenwel niet dat de rest van de figuren "geen enkele relevantie" heeft. Maar rekening houdend met uw ondermaatse leesprestaties kan ik het u niet echt kwalijk nemen dat u dit niet zag.

Patriot! 10 juli 2003 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Siegfried Bracke wel.

Reeds eerder heb ik gemerkt dat lezen niet uw sterkste kant is; nu wordt dit weer bevestigd.

De relevantie van een Siegfried Bracke is groter - zo kon u bijvoorbeeld van mijn hand lezen - dan bijvoorbeeld een professor: Bracke is een media-figuur en heeft dan ook veel grotere uitstraling dan een professor die slechts gehoor krijgt in een eerder beperkte kring (al mag hij af en toe ook eens een stukje interview weggeven op de VRT). De impact van een Bracke is dan ook groter. De relevantie is groter, zo stond er. Er stond er evenwel niet dat de rest van de figuren "geen enkele relevantie" heeft. Maar rekening houdend met uw ondermaatse leesprestaties kan ik het u niet echt kwalijk nemen dat u dit niet zag.

Ik krijg hier net te horen dat Merckx geen relevantie heeft.
Als dat geen media-figuur is, wie dan wel? :roll:

Jan van den Berghe 10 juli 2003 14:05

Citaat:

Dat was hij. Tegenwoordig zien we Merckx niet meer zo vaak (tenzij zijn zoon nog eens meedoet aan een wielerwedstrijd).

Patriot! 10 juli 2003 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Dat was hij. Tegenwoordig zien we Merckx niet meer zo vaak (tenzij zijn zoon nog eens meedoet aan een wielerwedstrijd).

Ach ja, als je een lijstje wil van Belgischgezinde BB's zoek je mijn andere topic maar eens op... marc Wilmots, Eddy Wally, Helmut Lotti, Axelle Red,....

Xenon 10 juli 2003 15:13

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Relevantie=0

Siegfried Bracke wel.

Wat zit gij nu nog steeds te memmen over dienen paljas van een Sigfried Bracke?!
Al die "notoire" mensen hebben een mening, net zoals jij en ik een mening hebben. Het zijn voor zover ik weet geen volksvertegnwoordigers.

Patriot! 10 juli 2003 15:45

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Relevantie=0

Siegfried Bracke wel.

Wat zit gij nu nog steeds te memmen over dienen paljas van een Sigfried Bracke?!
Al die "notoire" mensen hebben een mening, net zoals jij en ik een mening hebben. Het zijn voor zover ik weet geen volksvertegnwoordigers.

EINDELIJK Iemand die de boodschap begrepen heeft. Dank u.

Knuppel 10 juli 2003 16:14

Wie van ons had eigenlijk een andere boodschap dan: 'Siegfried Bracke, wie had dit van hem verwacht? Wat gebeurt hier dat dergelijke mensen plots zoiets durven zeggen?'

Al de rest maken jullie er zelf van, BUBbels.
Net zoals jullie er zelf van maakten dat al die bekende belgicisten achter jullie ideeëngoed zouden staan.

Bracke st�*�*t niet achter de Vlaams-nationalisten!
De man ziet alleen als geen ander wat er hier te gebeuren staat en trekt er de logische conclusies uit.

Bruno* 10 juli 2003 16:56

Citaat:

Bracke st�*�*t niet achter de Vlaams-nationalisten!
De man ziet alleen als geen ander wat er hier te gebeuren staat en trekt er de logische conclusies uit.
Dat VL bij NL moet ziet hij inderdaad 'als geen ander' :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be