Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Stan "Tookie" Williams is niet meer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=44128)

longhorn 17 januari 2006 16:28

Clarence Ray Allen is deze morgen geexecuteerd in California. Vent was 76 jaar oud, had suikerziekte, was blind, zat in een rolstoel en had in september nog een hartaanval gekregen. Nu vind ik dat dit toch wel te ver gaat gezien hij toch niet zolang meer te leven had. Ofwel hadden ze hem vroeger moeten executeren ofwel hem laten leven want zijn natuurlijke dood was nabij. Voor info, gewoon eens googlen...

Sorry, 'k zie juist dat er al een topic over is in 'maatschappelijke problemen'...

illwill 18 januari 2006 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1511702)
Clarence Ray Allen is deze morgen geexecuteerd in California. Vent was 76 jaar oud, had suikerziekte, was blind, zat in een rolstoel en had in september nog een hartaanval gekregen. Nu vind ik dat dit toch wel te ver gaat gezien hij toch niet zolang meer te leven had. Ofwel hadden ze hem vroeger moeten executeren ofwel hem laten leven want zijn natuurlijke dood was nabij. Voor info, gewoon eens googlen...

Sorry, 'k zie juist dat er al een topic over is in 'maatschappelijke problemen'...

Het was een koelbloedige moordenaar. Gaat helemaal niet te ver dus.

longhorn 18 januari 2006 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 1512501)
Het was een koelbloedige moordenaar. Gaat helemaal niet te ver dus.

Mijn probleem is niet zozeer met de doodstraf op zich maar wel met dit geval. Waarom de executie pas uitvoeren 20 jaar na de veroordeling terwijl hij waarschijnlijk in zijn laatste 'natuurlijk' levensjaar was?

slegie 18 januari 2006 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1513313)
Mijn probleem is niet zozeer met de doodstraf op zich maar wel met dit geval. Waarom de executie pas uitvoeren 20 jaar na de veroordeling terwijl hij waarschijnlijk in zijn laatste 'natuurlijk' levensjaar was?

Dat er iets gedaan mag worden aan de tijd tussen er veroordeling en de uitvoering van de straf is een feit maar niettemin blijft de doodstraf in mijn ogen voor sommige de juiste straf.
En ook al had deze persoon wat onlangs geexuteerd is niet meer lang te leven is geen reden om hem gratie te geven voor zijn daden. of je nu 20, 50 of 80 jaar bent. gezond of doodziek.

illwill 18 januari 2006 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1513313)

Weet ik ook niet. Twas goedkoper geweest indien ze het meteen hadden gedaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be