![]() |
eveneens te vinden op: http://www.vlaanderenfeest.be/home/g...er&arg=dichter
Dag en Nacht Ochtendbloesem, morgendauw, je glinstert en je tinkelt al op het vochtig gras en ik die dacht dat de nacht hier eeuwig hing... Vlaanderen je ontwaakt, de torens van Ieper en Gent, de eeuwige landschappen ze worden weer wakker uit hun korte slaap... Zie daar in de verte de eenzame boer, zuchtend in de vroegte, ploegend doorheen de dag, symbool van nijver, eenvoud siert je eenvoud siert ook jou, mijn Vlaamse land Waar de kern van de Iris contrasteert met het ruisen van de Noordzee en ze beiden hun volmaakte synthese vinden in het glinsterende middaglicht daar tooit schoonheid je, Vlaanderland Middag donkere dreigende wolken onweder van haven tot dorp... Schuilen naar een beter oord een oord dat niet bestaat... Bij valavond tenslotte ...in een stad- was het Brugge? Zwermt een massa van mensen als miertjes terug naar hun huizen... knusse drukte drukt de avond weg... gesprekken doven uit, een kaars wordt weggeblazen door wind, maar jij,Vlaanderen, blijft branden, als een parel aan onze Kroon! |
Waarom zette je de naam van de schrijver hier niet bij?
Ergens bevreesd voor, misschien? |
|
Citaat:
|
Ik ben geen Arabier. Mijn vader is van Libanese (katholieke) oorsprong en is sedert 30 jaar Belg.
|
Vanwaar de plotse Vlaamsvriendelijkheid van een Belg van Libanese afkomst en BUB-ondervoorzitter?
|
Vl. maakt deel uit van het Vaderland.
p.s.: ik ben zelf niet van Libanese afkomst- en zelfs als, wat zou het uitmaken? |
Citaat:
Ik stel enkel vast dat Tacitus Bruno Yaminne is en dat die BUBbel eindelijk Vlaanderen (Oost of West?) heeft ontdekt. Tot nu toe gaf je mij echter de indruk dat Vlaanderen voor jou niet bestond en nog minder zijn VlaemSSche volk. |
Citaat:
|
Belg
|
Citaat:
|
Citaat:
Zij is trouw BUBster. Hoewel niet politiek actief, uiteraard. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neen, het ging over zijn moeder:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be