Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vlaamse leeuw verbieden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=44248)

CLAESSENS Joris 11 januari 2006 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burry (Bericht 1496657)
De zwarte leeuw of een veld van goud is een prachtig wapen, net zoals dat van Brabant (België) trouwens die de Kleuren van het Duitse Rijk gebruikt. Al is Vlaanderen wat minder 'somber' door het veld licht te hebben.

Maar het lied 'De Vlaamse Leeuw' is dan weer een draak :-(
Kunnen we niet iets in de aard van het Wilhelmus? Die Nederlanders hebben toch een veel mooiere melodie en alhoewel de tekst ouder is, vind ik ze minder archaïsch dan onze 'Leeuw'.

U bedoelt met ergens in de tekst ;" omdat ik Duitser ben..." of zo?
En voor welke niet Belgische nationaliteit had u dan voorkeur?
Of bedoelt u eerder met een lijn over het huis VAN SAKSEN COBURG, excuseer, het huis VAN BELGIÉ. Moeten we dat dan ook weer aanpassen elke keer als die pipo's hun naam veranderen?

luc broes 17 januari 2006 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 1467265)
Ik vind wel dat ze verboden zouden moeten worden op sportevenementen met een uitzondering voor de Olympische spelen. Gevaarlijk voor de mensen en sporters al dat zwaaien met die stokken.

Ja, ik vind dat ook, en ze zouden ook de fietsen moeten verbieden vooral op wielerwedstrijden. De renners vallen daar soms af en dat is veel te gevaarlijk!

Kim 17 januari 2006 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 1511995)
Ja, ik vind dat ook, en ze zouden ook de fietsen moeten verbieden vooral op wielerwedstrijden. De renners vallen daar soms af en dat is veel te gevaarlijk!

Goh, ik herinner mij ineens een incident met een Vlaamse Leeuwenvlag die tussen de wielen van de fiets van een wielrenner waren gekomen. Ik herinner mij ook dat die man daar niet echt mee kon lachen. 8)

Jaani_Dushman 17 januari 2006 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1512248)
Goh, ik herinner mij ineens een incident met een Vlaamse Leeuwenvlag die tussen de wielen van de fiets van een wielrenner waren gekomen. Ik herinner mij ook dat die man daar niet echt mee kon lachen. 8)

Tja, wij krijgen van Laken geen geld om vlaggen als hologram te projecteren. Wij straatarme flaminganten moeten het dus stellen met een bamboestok en wat textiel.

luc broes 18 januari 2006 10:05

Citaat:

Als men zoals ik voorheen zei men die gevaarlijke fietsen (waar men soms afvalt in bochten) verbiedt bij wielerwedstrijden, dan kunnen die mannen met hun vlaggenstokken ook geen stokken meer in de wielen steken!
Dat je daar niet aan gedacht hebt!

Jaani_Dushman 18 januari 2006 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 1512616)
Als men zoals ik voorheen zei men die gevaarlijke fietsen (waar men soms afvalt in bochten) verbiedt bij wielerwedstrijden, dan kunnen die mannen met hun vlaggenstokken ook geen stokken meer in de wielen steken!
Dat je daar niet aan gedacht hebt!

Rolstoelen vergeten?

Gertj3 27 januari 2006 07:02

Citaat:

Bart Wellens zou wel weten wat hij met zulke soort Hooligans zou moeten doen 8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be