![]() |
Nationale Inburgeringtest NL
Onder patent van Eyeworks, het productiebedrijf van Reinout Oerlemans (bekende soapacteur in Nederland), worden tegenwoordig de meest uiteenlopende testen op tv gepresenteerd. Dus waarom niet, de Nationale Inburgeringtest 2005. Het programma werd 28 december uitgezonden en gepresenteerd door Bart Peeters.
De resultaten in Nederland waren bedroevend, het gemiddelde was een 5,3 geloof ik, dus misschien is het leuk om hier eens te kijken hoe goed Vlamingen Nederland kennen. Veel slechter dan de gemiddelde Nederlander kan bijna niet, dus wees vooral niet bang om af te gaan. De test bestaat uit 36 meerkeuzevragen over de Nederlandse samenleving, de geschiedenis, normen en waarden, enz. Vragen dus die een kandidaat-Nederlander ook op een inburgeringsexamen kan krijgen. Bij de gedragsvragen zijn er in feite geen foute antwoorden, maar gaat het erom te bepalen wat in Nederland gebruikelijk is. Maar je kunt natuurlijk ook antwoorden wat je zelf zou doen, om te zien of jouw gedrag overeenkomt met dat van een Nederlander. Je vindt de test op de website van Teleac-NOT: http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/ Ik had zelf trouwens een 7,3 - een hele geruststelling. ;-) |
Ik blijf maar beter in België; 4,9
|
ik ook, 4.6. niet moeilijk dat ze daar denken een integratieprobleem te hebben.
|
Citaat:
|
Ik ga maar weer terug van hier verhuizen; een 6,1.
Maar als dit hetzelfde niveau is als de echte inburgeringstest, dan vind ik hem toch aan de moeilijke kans. Het gros van de immigranten is behoorlijk kansloos voor die test. |
Inburgering? Nee danku.
|
Ik had 6.1.
|
Wat voor een bescheten test is me dat nu :?
|
3,4 en ik dacht een hoge score te halen :(
|
1 Bijlage(n)
Tja ik dacht ook een hogere score te halen.
We zullen dan ook maar in België blijven, zeker ;) Uitslag: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet alleen niet vergeten dat buitenlanders vóór hun examen een cursus volgen. Wij doen de test zonder voorbereiding, een kandidaat-Nederlander heeft er voor het examen een x aantal lessen opzitten. Zo moeilijk kan het dan toch niet meer zijn. |
Citaat:
p.s. Dit is natuurlijk vrij subjectief allemaal. |
3.8 Niet slecht.
|
Citaat:
|
Dat weet ik. Maar ik ben geen Nederlander he.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be