Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Duel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=44909)

Federator 10 januari 2006 16:26

Duel

Een duel is heden ten dage verboden. Dat is jammer.

Hoeveel conflicten zijn er vandaag de dag, die eindigen in geweld? Veel. Vaak gaat het hem om achterbaks geweld, dat in alle lafheid wordt voltrokken.

Geweld is dus niet uit onze samenleving te bannen. Het enigste wat men kan doen is het geweld zich gecontroleerd laten voltrekken. In alle ridderlijkheid.

Passionele drama's eindigen niet in het eenzijdig afknallen van minnaar en echtgenote, maar in het duel tussen minaar en bedrogen echtgenoot, waarbij beiden een kans krijgen om voor de vrouw te vechten, of toch voor de eer indien de vrouw de minnaar verkiest. Een duel hoeft bovendien niet altijd in dood uit te draaien, maar kan verlopen tot genoegdoening is gegeven.

Maar ook beledigingen kunnen zo uit de wereld worden geholpen. Het resultaat is een geestelijk gezonder samenleving.

Uiteraard dienen er wettelijke regels te zijn en de nodige beëdigde getuigen om misbruik tegen te gaan.

BigF 10 januari 2006 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1502665)
Een duel is heden ten dage verboden. Dat is jammer.

Hoeveel conflicten zijn er vandaag de dag, die eindigen in geweld? Veel. Vaak gaat het hem om achterbaks geweld, dat in alle lafheid wordt voltrokken.

Geweld is dus niet uit onze samenleving te bannen. Het enigste wat men kan doen is het geweld zich gecontroleerd laten voltrekken. In alle ridderlijkheid.

Passionele drama's eindigen niet in het eenzijdig afknallen van minnaar en echtgenote, maar in het duel tussen minaar en bedrogen echtgenoot, waarbij beiden een kans krijgen om voor de vrouw te vechten, of toch voor de eer indien de vrouw de minnaar verkiest. Een duel hoeft bovendien niet altijd in dood uit te draaien, maar kan verlopen tot genoegdoening is gegeven.

Maar ook beledigingen kunnen zo uit de wereld worden geholpen. Het resultaat is een geestelijk gezonder samenleving.

Uiteraard dienen er wettelijke regels te zijn
en de nodige beëdigde getuigen om misbruik tegen te gaan.

Met moet een rode feestneus dragen en er mogen enkel waterpistolen gebruikt worden.
Forceer dat en ik ben je man!!

Federator 10 januari 2006 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1502690)
Met moet een rode feestneus dragen en er mogen enkel waterpistolen gebruikt worden.
Forceer dat en ik ben je man!!

En zal dat de eer herstellen?

BigF 10 januari 2006 16:44

Nee, maar we kunnen dan toch eens goed lachen! :-)

BigF 10 januari 2006 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1502695)
En zal dat de eer herstellen?

Wat is er zo eerherstellend aan neergeknald worden?

Federator 10 januari 2006 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1502697)
Nee, maar we kunnen dan toch eens goed lachen! :-)

Dus de oneer aangedane partij wordt nog eens uitgelachen ook. Dat zal de frustratie enkel nog groter maken en de kans op een bloedig drama met veel onschuldige slachtoffers. Goed denkwerk!

Federator 10 januari 2006 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1502698)
Wat is er zo eerherstellend aan neergeknald worden?

Conflicten worden zo op gecontroleerde wijze beslecht en niet met aanvallen in de rug. Elke partij krijgt de kans zijn zaak te bevechten op een eerlijke wijze.

Ziet u eerder eer in een laffe moord?

Lof der Zotheid 10 januari 2006 17:24

Achterbaks zijn is veel plezanter en bovendien veiliger:twisted:!

Zijne Heerlijkheid 10 januari 2006 17:28

Net zoals voetbalhooligans de kans zouden moeten krijgen elkaar op een afgelegen weide duchtig de kop in te slaan, zouden ook duels in principe moeten kunnen. Vind ik.

Voorwaarde is natuurlijk dat er heel duidelijke afspraken gemaakt worden.

BigF 10 januari 2006 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1502712)
Conflicten worden zo op gecontroleerde wijze beslecht en niet met aanvallen in de rug. Elke partij krijgt de kans zijn zaak te bevechten op een eerlijke wijze.

Ziet u eerder eer in een laffe moord?

En als ik me al na 5 stappen omdraai en u in de rug schiet?
Waar is dan de 'eerlijke wijze' naar toe?

Jampie 10 januari 2006 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1502808)

Dan mag de familie van de neergeknalde jou opnieuw uitdagen voor een nieuw duel om de eer van het slachtoffer te redden. :-D
En zo blijven we bezig.

BigF 10 januari 2006 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie (Bericht 1502817)
Dan mag de familie van de neergeknalde jou opnieuw uitdagen voor een nieuw duel om de eer van het slachtoffer te redden. :-D
En zo blijven we bezig.

Dan is het gewoon zaak van je vroeger en vroeger om te draaien!:-D
In het verleden is het idiote idee van het duel waarschijnlijk ook opgegeven toen iemand op dat idee kwam.

Zijne Heerlijkheid 10 januari 2006 17:41

Citaat:

Ik geloof dat er bij een duel sowieso één of zelfs meerdere getuigen moeten zijn, die toekijken op het eerlijk verloop van het spelletje. Wanneer iemand valsspeelt, wordt die stante pede neergeknald.:-)

Zijne Heerlijkheid 10 januari 2006 17:41

Dubbel

PAJOT 10 januari 2006 17:46

Citaat:

Om een overspelige vrouw wil ik in ieder geval niet duelleren. Zo'n vrouw verdient alleen nog de dood.

lombas 10 januari 2006 18:16

Wat dacht je van die gevechten in opgeblazen plastieken pakken met die plastieken enorme hamers?

skaldis 10 januari 2006 18:25

Bush zou beter een tweegevecht zijn aangegaan met Hoessein, dan was er veel minder bloed gevloeid.

King of beggars and fleas 10 januari 2006 18:31

het zou beter zijn indien de wereld was opgedeeld in zones waar er een staatsgezag geldt en zones waar die niet geldt. Wie dan wil dueleren kan dit dan naar hartelust doen buiten de zones waar de staat de plak zwaait. Hetzelfde geldt voor bendes en hooligans, die kunnen dan rustig afspreken om elkaar buiten de rechtstaat de kop in te gaan slaan.

Federator 10 januari 2006 21:39

Citaat:

Dan zal dit niet anders kunnen dan als moord beschouwd worden, aangezien de regels van het duel niet gevolgd werden. Daarom een noodzaak tot getuigen.

BigF 10 januari 2006 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1503232)
Dan zal dit niet anders kunnen dan als moord beschouwd worden, aangezien de regels van het duel niet gevolgd werden. Daarom een noodzaak tot getuigen.

Schrale troost voor u als u daar ligt met 3 kogels in uw rug!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be