![]() |
Begroting Freya Van den Bossche niet zo netjes
Citaat:
![]() |
Een schitterend rapport natuurlijk, voor de zevende maal op rij een begroting in evenwicht. Tot men de cijfertjes eens onder de loep neemt. En men goochelt met de echte cijfers, ipv met procentjes.
Kortetermijnplanning, dat kunnen onze paarse excellenties natuurlijk goed. Maar met hun eenmalige maatregelen ondermijnen ze onze toekomst. Dat daar niet meer kritiek op komt snap ik niet... |
Citaat:
Ergens is dit een terecht kritiek, natuurlijk. Een structurele verbetering van de openbare financies kan er slechts komen door structurele maatregelen. Jaar na jaar na jaar opnieuw. En dat is niet plezant, niet sexy, niet populair,... maar wel nodig. Maar qua 'kortetermijnplanning' lijkt de opmerking heel wat minder terecht: precies het feit DAT de regering al voor 7e (!) keer na elkaar, in goede en minder goede conjuncturen de cijfers rond krijgt wijst juist op een langetermijn visie. Soms met duwen, soms met trekken, maar onze nooit-meer-terugbetaalbare staatsschuld lijkt misschien toch wat meer terugbetaalbaar te worden. En dat is, in alle eerlijkheid, iets wat niemand 10 jaar geleden nog had verwacht. |
"niet zo netjes" is het understatement van het jaar. Ik snap niet dat Europa die begroting zou goedkeuren.
|
"Ons Freya" zou er goed aan doen een rekenmachine te kopen en weer in het eerste leerjaar van de basisschool 1 + 1 leren optellen. In een regering heeft dat geval alvast niets te zoeken...
|
hoor die verontwaardiging van rechts toch eens zeg.
straks gaan ze nog vinden dat de werkgevers teveel lastenverlaging hebben gekregen... :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Schitterend zijn ze niet te noemen. Maar op z'n minst is er al een stap in de richting gezet. Jouw toekomst is misschien al half veilig gesteld. Maar voor die van de kinderen en laat staan die van de kleinkinderen zijn er nog veel maatregelen nodig. |
Citaat:
|
Moest ik (als zelfstandige) evenveel foefelen als ze in de regering doen lag ik al lang in den bak of kreeg ik minimaal een superboete...
Niet iedereen is gelijk voor de wet, dit is andermaal duidelijk... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Had ik da geweten dan had ik mijn autobelasting nog nie doorgestort, voor 't laatste half jaar !
hihi, vele kleintjes maken een groot ! |
Hoe onbelangrijk toch weeral...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat alles dan op korte termijn serieus naar de kloten gaat... |
Citaat:
Nu is deze schuld nog steeds erg hoog. Maar de huidige schuld van 94% (91% in 2006) van het BNP is een grote vooruitgang. Zoveel schuld van een land terugbrengen is een hele prestatie. Uiteraard zullen er eenmalige opbrengsten inzitten. Maar er zitten ook eenmalige kosten in. En uitzonderlijke opbrengsten en uitzonderlijke kosten zijn niet 'vals', ze zijn uitzonderlijk maar heel erg reeel. En, vooral, ze gaan gepaard met een meerderheid aan structurele maatregelen. Ik wil niet beweren dat de begroting een toonbeeld is, of dat er geen kritiek op mogelijk is. Maar het is terecht dat de regering hier voor onze toekomst een topprioriteit van maakt. En dat moeten de critici toch ook inzien. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be