![]() |
Rijkrediet : weg fileprobleem ?
Verkeersplanners van de overheid
verdeelden de wegcapaciteit. Wie liever wandelt en sluw verhandelt wordt schatrijk zonder dat hij nog rijdt http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=GE3MQ75F Ik heb zo'n vale indruk dat het wel eens kan werken ... ;-) |
Citaat:
We moeten de schaarste aan de totale milieugebruiksruimte, die we met zijn allen veroorzaken en ook samen ondergaan, fair verdelen. Het kan ook anders door heffingen te innen op het gebruik en deze heffingen vervolgens te herverdelen in de vorm van het onvoorwaardelijk basisinkomen. Hier ben ik 300% voorstander van ;) |
Citaat:
We moeten de schaarste aan de totale milieugebruiksruimte, die we met zijn allen veroorzaken en ook samen ondergaan, fair verdelen. Het kan ook anders door heffingen te innen op het gebruik en deze heffingen vervolgens te herverdelen in de vorm van het onvoorwaardelijk basisinkomen. Hier ben ik 300% voorstander van ;) |
Kan mij eens iemand uitleggen wat het voordeel van dit systeem is t.o.v. het rekeningrijden? Want mij dunkt dat dit toch heel wat finesse mist. (verschillende tarieven voor verschillende wegen op verschillende momenten)
|
In dat artikel staat letterlijk:
Citaat:
De armen worden dus weeral benadeeld... |
Citaat:
|
Citaat:
Rijkrediet is een basisrecht... |
Citaat:
Wie geen auto heeft of niet/weinig met de auto rijdt verkoopt zijn overschot aan rijkrediet... De prijs van een eenheid rijkrediet wordt jaarlijks vastgesteld (rekening houdent met de index). Eventueel een goedkoper tarief voor wie met een weinig vervuilende wagen rijdt? Rijkrediet kopen of verkopen zou kunnen via bankautomaten, selfbankings of telefooncellen met proton (of zelfs gewoon via gsm, zoals je een prepaycard via sms op laadt). De technologie bestaat al, maar moet gewoon wat aangepast worden... |
En uiteraard zal dat zo afgemeten zijn dat iedereen mag bijkopen.
tss..handig! Opnieuw een aanslag op de portemonnee. |
Ik denk dat het beter is om niet meteen zo hoog te mikken (in Duitsland was het ook geen makkie om het systeem aldaar op poten te zetten ...).
Een mooi begin zou zijn om mee in te stappen in het Duits systeem en Vlaanderen te laten beschouwen als een uitbreidingsgebied ... Als alles daar goed marcheert, kan men beginnen met minder tol te heffen op ogenblikken dat er zeer weinig hinder is, en omgekeerd .... En langzaam uitbreiden naar meer voertuigen, of kombineren met het Londens systeem van tol voor het stadscentrum .... |
Tol heffen, rekeningrijden, en rijkrediet zouden europees verboden moeten worden. Het zijn allemaal systemen die ingevoerd zijn door kapitaalkrachtige personen die het allemaal makkelijk kunnen betalen. Deze personen zijn er vooral op uit om het fileprobleem voor zichzelf op te lossen. Want wat heeft Jan Mondaal er aan dat het fileprobleem is opgelost maar niet meer de weg op kan omdat hij geen krediet meer kan bijkopen? Dan geraakt hij helemaal nergens meer! Dan gaat hij toch liever in de file staan.
|
Precies het zijn uitsluiting mechanismen van de bourgeoisie t.o.v. het "plebs".
Zeg niet dat het niet waar is. |
Citaat:
Luilinks ging zelfs in de Rode Paradijzen liever in de file staan voor een brood dan te gaan werken... :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
|
nog niet zo slecht voorstel, is veel beter voor het milieu aangezien er minder gereden wordt. Het openbaar vervoer zou dan wel nog iets goedkoper en beter uitgewerkt mogen worden.
en idd, zoals al eerder vertelt moet IEDEREEN zo'n krediet krijgen, zodat de mensen die geen auto hebben niet worden benadeeld, en hun krediet kunnen doorverkopen. dat dit technisch niet haalbaar is geloof ik niet, met de moderne technologie van tegenwoordig zullen ze daar wel een systeem voor kunnen vinden. En die administratie er rond, zorgt weer voor extra jobs.. |
Citaat:
Wees gerust, dergelijke systemen komen er niet. Al was het maar omdat geen enkele politicus een dergelijke, absoluut onverteerbare maatregel aan de bevolking zal willen opleggen. |
Citaat:
|
Groot licht vandenberghe is er gerust in dat dergelijke systemen er niet gaan komen.
Ik zeg daarentegen: dit of een ander vergelijkbaar systeem zal er komen. Het is niet de vraag of het er komt, het is alleen de vraag hoe snel het er zal komen. Bij wijze van spreken: de mensen zullen erom smeken !! Het verkeersinfarkt is niet ver meer af. In ieder dorp in Vlaanderen kennen ze nu irritante files tijdens de spitsuren, en irritante parkeerproblemen. Het zit eraan te komen dat met het jaarlijks toenemend aantal voertuigen en toenemend aantal km per voertuig, gekombineerd met een of ander serieus incident, er eens een file gaat staan die wat langer zal duren dan een halve dag. De bevoorrading van de warenhuizen en fabrieken met just-in-time gaat in de knoei geraken en 't zal serieus gaan stinken. Ik ben geen pessimistische ziener. De oplossing zal niet zo moeilijk zijn, lang niet zo moeilijk als sommige andere hedendaagse uitdagingen. Waarom zal de oplossing niet zo moeilijk zijn ? Omdat de mensen er zelf voor gaan kiezen, want in de file staan en voor middernacht of 's anderendaags 's morgens niet thuis geraken .... dat doet ge maar één keer. |
Wanneer heb je de file's? Als het school is!
Bij schoolvakantie nooit geen file. School begint en lap daar sta je. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be