Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   deze walgelijke troep herhaalt zich elk jaar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45044)

Verhofstadthater 14 januari 2006 21:24

deze walgelijke troep herhaalt zich elk jaar

De dierenrechtenorganisatie GAIA dient bij het parket van Brussel klacht in tegen onbekenden wegens inbreuken op de dierenwelzijnswet, die tijdens het Offerfeest gisteren begaan werden in de tijdelijke slachtinrichting van het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest aan de Vilvoordse Steenweg in Neder-Over-Heembeek. Bij GAIA kwamen vandaag meldingen binnen van zwaar gestresseerde en angstige dieren die tijdens het Offerfeest in de tijdelijke slachtinrichting van het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest in chaotische omstandigheden geslagen en geschopt werden en over de grond voortgesleept werden. Ondanks het verbod werden er ook schapen met de poten vastgebonden in kruiwagens vervoerd. Gisteren toonden televisiejournaals beelden van schapen die daar op een volkomen onbekwame wijze geslacht waren. Frustraties over organisatorische tekortkomingen rechtvaardigen niet dat men dieren brutaal mishandelt.
Het is ook duidelijk dat naast inbreuken op het dierenwelzijn de sanitaire en hygiënische voorwaarden niet gerespecteerd werden. De bevolking, die zich vragen stelt over het dierenwelzijn, de dierengezondheid en de volksgezondheid, heeft het recht te weten wat daar in die tijdelijke slachtinrichting gisteren allemaal is misgelopen en hoe het is kunnen mislopen? GAIA vraagt dan ook opheldering aan het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV), dat instond voor de controle op de controlerende dierenartsen.
GAIA aanvaardt echter niet dat men de mistoestanden in de tijdelijke slachtinrichting aangrijpt om op te roepen tot verboden rituele thuisslachtingen.

Bron: website GAIA.

Jeng 14 januari 2006 22:39

GAIA, zijn dat geen racisten?

:lolabove:

:rofl: :rofl:

maddox 15 januari 2006 01:01

Yeps, die Gaianen hebben een hekel aan mensen.

Derk de Tweede 15 januari 2006 18:27

Ik reed 3 jaar geleden op een dijkweggetje langs het riviertje de Angstel tussen Vinkenveen en Amsterdam. Ik passeerde een vrachtwagen waar duidelijk hoorbaar en zichtbaar tientallen schapen in werden geslacht. Het bloed droop de vrachtwagen uit het riviertje in. De politie gebeld, maar ze wisten er al van, maar weigerde iets te ondernemen (typisch Amsterdams gedoogbeleid)
Ik had twee peuters in de auto, maar gelukkig hadden ze niets in de gaten. Sindsdien beschouw de Islam als een barbaarse godsdienst.

Verhofstadthater 15 januari 2006 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1509296)
Ik reed 3 jaar geleden op een dijkweggetje langs het riviertje de Angstel tussen Vinkenveen en Amsterdam. Ik passeerde een vrachtwagen waar duidelijk hoorbaar en zichtbaar tientallen schapen in werden geslacht. Het bloed droop de vrachtwagen uit het riviertje in. De politie gebeld, maar ze wisten er al van, maar weigerde iets te ondernemen (typisch Amsterdams gedoogbeleid)
Ik had twee peuters in de auto, maar gelukkig hadden ze niets in de gaten. Sindsdien beschouw de Islam als een barbaarse godsdienst.

Zo'n zaken maken van mij een ongelooflijke racist. Veel meer dan één of andere jonge nietsnut die een oud dametje beroofd. Zo'n zaken zijn erg, maar het zijn geïsoleerde gevallen. Jouw verhaal maakt duidelijk dat heteen door een religie geïnspireerd geval van barbarisme is dat gedoogd wordt door een bende westerse lafbekken. Vieze sadisten zijn het om weerloze dieren in koelen bloede zonder verdoving de keel over te snijden. De woorden van de grote Gandhi indachtig hoop ik dat al diegene die zoiets goedkeuren ooit hetzelfde overkomt.:evil:

ilfalco 15 januari 2006 18:58

Gaia-voorzitter boos over racismeklacht Moslimexecutieve
Michel Vandenbosch, voorzitter van de dierenrechtenorganisatie Gaia, reageert boos op het bericht dat de Moslimexecutieve een klacht wil indienen tegen de organisatie wegens aanzetten tot rassenhaat en religieuze opruiing.

Naar aanleiding van het islamitische Offerfeest had Gaia op dinsdag 10 januari betoogd voor de zetel van de Moslimexecutieve in Brussel. De dierenrechtenorganisatie verweet het overlegorgaan dat het zijn achterban onvoldoende had geïnformeerd en dat het ook rituele thuisslachtingen zou promoten. De Moslimexecutieve wil begin volgende week klacht indienen tegen Gaia en Vandenbosch. Het overlegorgaan spreekt van aanzetten tot rassenhaat en religieuze opruiing.

Tegenklacht?
"Bijzonder grof, compleet absurd en een grove schande", zegt een verraste Vandenbosch. "We leven in een democratisch land waar het recht op vrije meningsuiting geldt. Het is ons recht om op te komen voor de dierenrechten en toe te zien op de naleving van de wet op het dierenwelzijn." Vandenbosch begrijpt niet waarop de Moslimexecutieve zijn klacht wil baseren. "Ons beschuldigen van racisme? Dat is volkomen uit de lucht uit de lucht gegrepen. De Moslimxecutieve slaat de bal volledig mis. Onze slogan is al jaren: Respect voor dieren, ja. Racisme, neen", aldus Vandenbosch. "Het gaat om lasterlijke beschuldigingen. We gaan met onze advocaat onderzoeken of we geen tegenklacht wegens laster kunnen indienen."
Mail een vriend Printversie 14/01/06 14u42

De klacht is er dus al... En het ergste is v-hater dat dat barbarisme nogeens massal gesubsidieerd wordt door ons geld en dat Imama leterme het nogeens nodig vindt die barbaarse praktijken een " hart onder de riem" te steken met een gezellig bezoek tijdens het slachtfeest.

Ik ben overigens al 7 jaar lid van Gaia.

Verhofstadthater 15 januari 2006 19:05

Heel wat mensen zullen zich nog mispakken aan die Leterme, Ill Falco. Pseudo-intelligentie en een boekhoudersblik maken van een mens nog geen bekwaam politicus. Kijk maar naar zijn avonturen in China. Het blijft gewoon walgelijk hoe men hier de wet voorbij fietst.

Persoonlijk zou ik heel graag de visie van enkele links-radicalen als Jonas, Proletariër en Praetorian hierop horen. GAIA wordt vaak aanzien als een linkse beweging, maar wat stellen de echte linksen hierover? Wat primeert voor hen? Dierenliefde of vrijheid van godsdienstbarbarisme en multiculturaliteit?

Derk de Tweede 15 januari 2006 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater (Bericht 1509342)
Zo'n zaken maken van mij een ongelooflijke racist. Veel meer dan één of andere jonge nietsnut die een oud dametje beroofd. Zo'n zaken zijn erg, maar het zijn geïsoleerde gevallen. Jouw verhaal maakt duidelijk dat heteen door een religie geïnspireerd geval van barbarisme is dat gedoogd wordt door een bende westerse lafbekken. Vieze sadisten zijn het om weerloze dieren in koelen bloede zonder verdoving de keel over te snijden. De woorden van de grote Gandhi indachtig hoop ik dat al diegene die zoiets goedkeuren ooit hetzelfde overkomt.:evil:

Het is niet de tint van de huidskleur van die slagers, maar de zinloosheid van al dat zinloze moorden van onschuldige dieren, die mij toen zo woedend maakte.

carlgustaaf 15 januari 2006 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1509373)
Het is niet de tint van de huidskleur van die slagers, maar de zinloosheid van al dat zinloze moorden van onschuldige dieren, die mij toen zo woedend maakte.

"het beste dat we kunnen doen voor de moslims, is hen van de Islam bevrijden" uittreksel uit "waarom ik géén moslim ben" van Ibn Warraq

Groot-Links 15 januari 2006 19:19

Djiezes, hoe denken jullie dat andere consumptie-dieren aan hun eind komen. Met palliatieve begeleiding, een spuitje of enkel door van ouderdom te sterven of zo ?

Ofwel ben je vegetariër ofwel ben je sowieso medeplichtig.

Tavek 15 januari 2006 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links (Bericht 1509407)
Djiezes, hoe denken jullie dat andere consumptie-dieren aan hun eind komen. Met palliatieve begeleiding, een spuitje of enkel door van ouderdom te sterven of zo ?

Dit is onnodig slachten. Dieren hoort men enkel te slachten voor noodzakelijk gebruik, niet omwille van een geloofsovertuiging. Het vlees kon men ook kopen in een winkel, van dieren die op een minder beestachtige manier gedood worden.

ilfalco 15 januari 2006 19:27

Nou ik ben semi-vegetarier . Ik eet dus 1/3 de vlees van wat een ander eet. En uitsluitend kippen uit bio-boerderijen...ik vind het realistischer dat iedereen z'n vleesconsumptie terugschroeft dan dat iedereeen vegetarier wordt. Het strafste wat ik met die moslimbarbarenmeemaakte was dat toen ik door stAmandsberg reed ik plots moest stoppen voor een colonne turken die al schietend door de straten reden en er hing een half verscheurd bloedend schaap uit de wagen. Ik denk dat het naar aanleiding van een huwelijk oid moet geweest zijn.

Waarom verbied de overheid het niet gewoon , want ze mogen ook geld opsturen oid als alternatief.

multa 15 januari 2006 19:30

Citaat:

manman... weerloze dieren zonder verdoving de keel oversnijden... Welcome to nature, in één keer de keel oversnijden is heel wa minder pijnlijk dan een leeuw die zijn prooi verscheurt hoor.
Ik snap het probleem eigenlijk niet, ik slacht mijn kippen ook zelf, zonder verdoving natuurlijk. De mens doodt al eeuwen dieren voor voedsel, ze heeft daar nooit verdovingsmiddelen voor gebruikt.

Verhofstadthater 15 januari 2006 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links (Bericht 1509407)

De veemarkten en de verre veetransporten indachtig geef ik je volledig gelijk. Maar wetende dat men anno 2006 perfecte alternatieven geeft om het lijden van onschuldige dieren te verzachten, maar toch de brute manier kiest omwille van een religie, maakt me woedend. Sadisten vind je onder elke cultuur, maar hier gaat het om een georganiseerde, door een achterlijke godsdienst geïnspireerde, brute daad.

Verhofstadthater 15 januari 2006 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door multa (Bericht 1509428)
manman... weerloze dieren zonder verdoving de keel oversnijden... Welcome to nature, in één keer de keel oversnijden is heel wa minder pijnlijk dan een leeuw die zijn prooi verscheurt hoor.
Ik snap het probleem eigenlijk niet, ik slacht mijn kippen ook zelf, zonder verdoving natuurlijk. De mens doodt al eeuwen dieren voor voedsel, ze heeft daar nooit verdovingsmiddelen voor gebruikt.

Ok, maar dan moet je wel de consequenties hiervan dragen. De mens noemt zich een beschaafde soort. Indien je alternatieven hebt, maar toch de brute manier verkiest, dan zegt dit veel over je moreel gehalte. Een leeuw doodt op een meer pijnlijke manier, maar heeft ook geen alternatieven ter beschikking. In het verleden smeet men ook mensen op de brandstapel. Moeten we dit ook blijven herhalen of dragen we liever onze zelfverklaarde titel van 'beschaafde soort' met ere?

Derk de Tweede 15 januari 2006 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1509422)
Nou ik ben semi-vegetarier . Ik eet dus 1/3 de vlees van wat een ander eet. En uitsluitend kippen uit bio-boerderijen...ik vind het realistischer dat iedereen z'n vleesconsumptie terugschroeft dan dat iedereeen vegetarier wordt. Het strafste wat ik met die moslimbarbarenmeemaakte was dat toen ik door stAmandsberg reed ik plots moest stoppen voor een colonne turken die al schietend door de straten reden en er hing een half verscheurd bloedend schaap uit de wagen. Ik denk dat het naar aanleiding van een huwelijk oid moet geweest zijn.

Waarom verbied de overheid het niet gewoon , want ze mogen ook geld opsturen oid als alternatief.

Ik denk dat de overheid bang is om de Islam in een kwaad daglicht te stellen. Overgens gebeuren ook bij niet-Islamiten de meest vreselijke dingen, denk maar eens aan de massaslachting van dolfijnen in Japan, grienden in de Faeröer eilanden, zeehonden in Alaska, etc, etc.
Ik ben eveneens geen vegetarier, maar eet uitsluitend vlees van dieren waarvan ik zeker weet dat ze normaal geslacht zijn en een menswaardig bestaan hebben gehad.

Raven 15 januari 2006 19:42

t'is vrij simpel hé, maak de moslims kwaad, en België geeft nog meer licht s'nachts dan nu het geval is.

Maak gaia kwaad... pfff, who cares.

De overheid weet dat, en probeert de moskee in't midden te houden :D

multa 15 januari 2006 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater (Bericht 1509435)
Ok, maar dan moet je wel de consequenties hiervan dragen. De mens noemt zich een beschaafde soort. Indien je alternatieven hebt, maar toch de brute manier verkiest, dan zegt dit veel over je moreel gehalte. Een leeuw doodt op een meer pijnlijke manier, maar heeft ook geen alternatieven ter beschikking. In het verleden smeet men ook mensen op de brandstapel. Moeten we dit ook blijven herhalen of dragen we liever onze zelfverklaarde titel van 'beschaafde soort' met ere?

Ik heb dan gewoon een andere definitie van barbarisme. mij lijkt het minder barbaars dat een kip zijn hele leven vrij kan rondlopen in mijn tuin, altijd kan doen wat hij wil, altijd eten krijgt en dan als hij dik genoeg is wordt geslacht, wat hoogstens 5 minuutjes duurt, dan dat een kip zijn hele leven in een of ander batterij moet leven, vetgemest wordt met antibiotica en allerlei rommel en dan naar een slachtbedrijf moet worden gebracht,, honderden in een vrachtwagen waarschijnlijk, en verdoofd wordt en geslacht.
Het slachten in slachthuizen is gewoon het slachten zo ver wegsteken dat niemand het ziet en ze hun geweten kunnen sussen. Het getuigt van veel meer respect voor de natuur imo om eigenhandig een dier te doden, dan het in massa's in een slachtbedrijf te steken. Als je eigenhandig een dier doodt sta je er ten minste bij stil dat je je voedsel te danken hebt aan de natuur. Het geeft je enige zelfrelativering, de natuur geeft en de natuur neemt. De mens is immer ook een onderdeel van de natuur of zou het toch moeten zijn.

Jonas Elossov 15 januari 2006 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1509373)

Zeg, jij bent ook weer zo'n kind van t'stad dat nog nooit een slachterij is ingestapt en denkt dat zijn biefstuk in een fabriek gemaakt wordt zeker...

Of dacht je dat wij zoals de bedoeïnen de biefstuk uit de koe snijden en achteraf de wonden terug dichten?

multa 15 januari 2006 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1509451)
Ik ben eveneens geen vegetarier, maar eet uitsluitend vlees van dieren waarvan ik zeker weet dat ze normaal geslacht zijn en een menswaardig bestaan hebben gehad.

Dus dieren moeten een menswaardig bestaan krijgen volgens u? Vertel mij eens hoe je dat wilt doen, hoe kan je dieren nu een menswaardig bestaan geven, dieren zijn dieren en mensen zijn een soort dieren maar mensen hebben capaciteiten gekregen die dieren nooit gaan hebben dus je kan ze nooit een leven van een mens geven imo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be