Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   geflitst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45071)

Piet Hein 16 januari 2006 15:42

geflitst

De E40 en E17 zijn door de federale politie uitgeroepen tot testgebied
voor een nieuw systeem van 'flitsen' van laagvliegers.
Wellicht is het u reeds bekend dat er zal geflitst worden van op
bruggen over de autosnelweg.
De bruggen van waarop ze flitsen kan men herkennen door 3 dwarse witte
strepen op het wegdek.
Deze 'radarstrepen' zijn aangebracht op ongeveer 150 meter voor de
brug waarop de multanova opgesteld staat.
Mocht je niet op tijd kunnen remmen is er een mogelijkheid door
simpelweg te veranderen van rijstrook na de EERSTE RADARLIJN.

Zodoende wordt de meting verstoord en kan men ontsnappen aan een
bekeuring.
Kortom: tussen de eerste en tweede lijn wordt uw snelheid gemeten en
op de derde wordt bij overdreven snelheid een signaal gegeven voor het
flitsen wanneer je van onder de brug komt.
Matig dus uw snelheid bij het bemerken van deze strepen.
Groeten en ... spread the word around.

Brandaan 16 januari 2006 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort (Bericht 1510310)

strepen op het wegdek.

bekeuring.

strak idee van je, maar heb je er wel eens bij nagedacht dat die tactiek van je levensgevaarlijk is als idioten hem gaan toepassen op een drukke weg?

TheBlackadder 16 januari 2006 20:46

Die domme mail gaat al jaren rond, en klopt niet

Carolientje 16 januari 2006 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort (Bericht 1510310)

strepen op het wegdek.

bekeuring.

Men kan zich bijvoorbeeld ook gewoon aan de maximum snelheid van 120km/u houden...

Karma 16 januari 2006 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carolientje (Bericht 1510824)
Men kan zich bijvoorbeeld ook gewoon aan de maximum snelheid van 120km/u houden...

Vind ik ondertussen ook de meest economische overweging.

Kundalini 16 januari 2006 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 1510846)
Vind ik ondertussen ook de meest economische overweging.

Zolang men zijn evenwicht blijft behouden is er niets aan de hand.

Geertje 17 januari 2006 12:01

Goede tip.

Elke tip is welkom om belastingen te ontwijken die vooral in Vlaanderen geïnd worden en vooral naar Wallonië vloeien.

:thumbsup:

BartP 17 januari 2006 14:08

Ben geflitst aan 34 km/uur de woensdagavond omstreeks 19u45 nabij de visserij te Gent (er was geen school te bespeuren).

Ik reed zo traag omdat ik een parkeerplaats zocht.
Anders scheurde ik als een maniak door de stad aan 50 km/u.

Het moet een keer de eerste keer zijn.

Enfin, ik ben er zeker van dat onze beleidslieden mijn bijdrage nuttig zullen gebruiken.
Excuus voor het opgefokt rijden alvast aan alle Gentenaars.

Geertje 17 januari 2006 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BartP (Bericht 1511537)
Ben geflitst aan 34 km/uur de woensdagavond omstreeks 19u45 nabij de visserij te Gent (er was geen school te bespeuren).

Enfin, ik ben er zeker van dat onze beleidslieden mijn bijdrage nuttig zullen gebruiken.

Je rijgedrag is schandelijk, 34 km/u. Je zou de zwaarste straf moeten krijgen. ;-)
Moordenaars, verkrachters, dieven en drugdealers aan kinderen, kunnen op alle begrip rekenen, maar iemand die zo door het verkeer raast : geen genade. :lol:

Sneta 17 januari 2006 14:58

Ben op mijn werk de bedenkelijke recordhouder van het hoogst aantal parkeer- en snelheidsboetes.
Maar zoals hiervoor reeds betoogd, de makkelijkste manier om deze te vermijden is je aan de regels te houden.
Ik beloof alvast om dit jaar mijn portefeuille wat te sparen (zodat ik eindelijk die moto kan kopen)

Karma 18 januari 2006 10:35

Citaat:

Je hebt nu eenmaal het nadeel van in het Gentse te wonen he. In Gent willen ze absoluut het imago van de nultolerantie doorvoeren. Een paar rechters zijn druk aan het werken aan hun karma.
In ieder geval zou iedereen die geflitst wordt tussen 30 en 50 best niet akkoord gaan met een minnelijke schikking zodat de rechtbank een beetje overbelast wordt. Dan hebben we tenminste nog een beetje plezier voor ons geld.

Geertje 18 januari 2006 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 1512656)
Je hebt nu eenmaal het nadeel van in het Gentse te wonen he. In Gent willen ze absoluut het imago van de nultolerantie doorvoeren. Een paar rechters zijn druk aan het werken aan hun karma.
In ieder geval zou iedereen die geflitst wordt tussen 30 en 50 best niet akkoord gaan met een minnelijke schikking zodat de rechtbank een beetje overbelast wordt. Dan hebben we tenminste nog een beetje plezier voor ons geld.

Het Gentse gerecht, berucht in gans het land.

De gewone burger pakken ze zeer hard aan en de zeer zware criminelen worden met plezier vrijgesproken. Wereldvreemd, a-sociaal, onrechtvaardig, ... het zijn maar enkele woorden die het Gentse gerecht typeren. En ze vinden van zichzelf dan nog dat ze uitstekend bezig zijn. :roll:

BartP 19 januari 2006 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 1512781)
Het Gentse gerecht, berucht in gans het land.

De gewone burger pakken ze zeer hard aan en de zeer zware criminelen worden met plezier vrijgesproken. Wereldvreemd, a-sociaal, onrechtvaardig, ... het zijn maar enkele woorden die het Gentse gerecht typeren. En ze vinden van zichzelf dan nog dat ze uitstekend bezig zijn. :roll:

Inderdaad, een flik doodslaan (die bv flitst) zal je minder kosten dan aan 34 km per uur als een gek door de stad te razen.

BartP 19 januari 2006 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 1511560)
Je rijgedrag is schandelijk, 34 km/u. Je zou de zwaarste straf moeten krijgen. ;-)
Moordenaars, verkrachters, dieven en drugdealers aan kinderen, kunnen op alle begrip rekenen, maar iemand die zo door het verkeer raast : geen genade. :lol:

Ik weet het, het schaamrood staat me nog dagelijks op de wangen, elke nacht kom badend in het zweet wakker van nachtmerries over mijn wansmakelijke wandaden.

Een geluk dat ik mijn geweten kan sussen met een financiele bijdrage. Ik hoop dat ik daar toch een aantal stuks werkschuw tuig verder heb mee kunnen laten profiteren van vadertje staat (lees de belastingsbetaler + snelheidsmaniak)

goddude 19 januari 2006 14:23

Pff, who cares?? Het is maar normaal dat er regels bestaan denk ik dan, al hou ik er mij zelf nauwelijks aan.
Rij altijd zo'n 140km/h op de autostrade en als ze me dan al eens zouden flitsen, betaal ik gewoon de boete...! :D Gelukkig bestaan er geen snelheidscontroles in het boeregat waar ik woon (Oudenaarde) en kan daar nog eens goed doorgeven op de binnenbaantjes, al zal het maximum dat ik daar haal ver beneden de 100 liggen..
Leer er mee lachen, vooral als ze dan zo op het 19u-journaal afkomen van 'één bestuurder werd zelfs geflitst aan 200km/h!!!!'. Waw, denk ik dan, iedere auto rijdt toch 200 tegenwoordig, so niets speciaals.. Ooit doe ik nog beter :)
En ben je iemand die dagelijks zoveel kilometers moet afleggen dat hij bijna niet anders kan dan té snel te rijden, (ik weet het, weinigen kunnen het zich voorstellen, laat staan er begrip voor opbrengen, maar ze bestaan, dergelijke mensen) koop u dan een radardetector, 't is vlug terugverdiend!

Koenraad Maesschalck 19 januari 2006 18:07

Axel Nort heeft hier een fabel gepost. Maar wel ene die al jaren hardnekkig de ronde blijft doen.

Overigens merkwaardig voor iemand die reclame maakt voor de politie met z'n avatar. De politie, nog steeds Axel Nort's vriend?

Jazeker 19 januari 2006 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goddude (Bericht 1514604)
En ben je iemand die dagelijks zoveel kilometers moet afleggen dat hij bijna niet anders kan dan té snel te rijden, (ik weet het, weinigen kunnen het zich voorstellen, laat staan er begrip voor opbrengen, maar ze bestaan, dergelijke mensen) koop u dan een radardetector, 't is vlug terugverdiend!

1. Straffen bij betrappen op bezit van zo'n radardetektor zijn niet minnetjes. Vergeet daarbij niet dat de politie tegenwoordig raderdetektor-detektors heeft.
2. Niet alle snelheidscontroles werken op radar.

Brandaan 19 januari 2006 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1514983)
1. Straffen bij betrappen op bezit van zo'n radardetektor zijn niet minnetjes. Vergeet daarbij niet dat de politie tegenwoordig raderdetektor-detektors heeft.
2. Niet alle snelheidscontroles werken op radar.

Je hebt tegenwoordig dus ook alweer radardetector-detector-detectors, en die zijn niet te detecteren.:roll:

Proletariër 19 januari 2006 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1514990)
Je hebt tegenwoordig dus ook alweer radardetector-detector-detectors, en die zijn niet te detecteren.:roll:

behalve door de spiksplinternieuwe radardetector-detector-detector-detectors natuurlijk :p

Citaat:

Voor éne keer ist goe, de volgende keer hoop ik da ze u een paar maand in den bak smijten! :roll:

Geertje 19 januari 2006 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BartP (Bericht 1514100)
Een geluk dat ik mijn geweten kan sussen met een financiele bijdrage. Ik hoop dat ik daar toch een aantal stuks werkschuw tuig verder heb mee kunnen laten profiteren van vadertje staat (lees de belastingsbetaler + snelheidsmaniak)

Naar Walibi gaan kost ook geld om op de snelle attracties te zitten.;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be