Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Moderne voeding maakt depressief (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45074)

King of beggars and fleas 16 januari 2006 17:15

Moderne voeding maakt depressief

BRUSSEL - De mens van tegenwoordig voelt zich alsmaar vaker slecht in zijn vel. Volgens studies wordt de golf van depressies, die ook in België merkbaar is, deels veroorzaakt door onze voeding.
Zo ontbeert ons dieet enkele chemische stoffen die noodzakelijk zijn om de geest gezond te houden. Met name de kant-en-klaarmaaltijden en andere geprepareerde voedingswaren die vol zitten met pesticiden en vetten, worden in het onderzoek met de vinger gewezen.

Dat velen onder ons weinig of geen groenten en fruit, vis of noten eten maakt dat de hersenen een tekort hebben aan noodzakelijke vitaminen en voedingsstoffen.

De hersenen hebben, om goed te kunnen functioneren, een mengsel nodig van koolhydraten en essentiële vetzuren (EFA’s) zoals Omega 3 en Omega 6, plus vitamines en water. Het moderne dieet bevat veel onverzadigde oliën die in de hersenen de rol overnemen van die EFA’s, zonder ons brein echter de nodige ’voeding’ te geven. Daardoor wordt de productie van aminozuren afgeremd en die zijn belangrijk voor onze geestelijke gezondheid. Een van die aminozuren zorgt voor serotonine en die speelt een rol in het beteugelen van depressies.

(BELGA)15/01/2006

http://www.hetvolk.be/Article/Detail...=B296048060115

--------------------------------------------

Weg met het geindustrialiseerd kankervoedsel uit de fabrieken dus !
Geef mij maar zelfgekweekt en eigenhandig gemaakt voedsel dat ik zelf uit de grond heb zien komen.

De industrie probeert alles te kopieren waarin de natuur reeds voorzien heeft. Ze willen dat de mensen van de fabrieken leven ipv van de natuur omdat ze de mensen zo van zich afhankelijk kunnen maken. Om hun kankerproducten te kunnen kopen moeten de mensen dan immers ook in hun kankerfabrieken gaan werken. Als we van al die fabrieksvoeding uiteindelijk kanker en andere welvaartsziekten hebben gekregen dan houden we tenslotte de farmaceutische industrie draaiende - en zo is dan de kapitalistische crikel van uitbuiting en slavernij helemaal rond.

cookie@vws 16 januari 2006 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1510475)

BRUSSEL - De mens van tegenwoordig voelt zich alsmaar vaker slecht in zijn vel. Volgens studies wordt de golf van depressies, die ook in België merkbaar is, deels veroorzaakt door onze voeding.
Zo ontbeert ons dieet enkele chemische stoffen die noodzakelijk zijn om de geest gezond te houden. Met name de kant-en-klaarmaaltijden en andere geprepareerde voedingswaren die vol zitten met pesticiden en vetten, worden in het onderzoek met de vinger gewezen.

Dat velen onder ons weinig of geen groenten en fruit, vis of noten eten maakt dat de hersenen een tekort hebben aan noodzakelijke vitaminen en voedingsstoffen.

De hersenen hebben, om goed te kunnen functioneren, een mengsel nodig van koolhydraten en essentiële vetzuren (EFA’s) zoals Omega 3 en Omega 6, plus vitamines en water. Het moderne dieet bevat veel onverzadigde oliën die in de hersenen de rol overnemen van die EFA’s, zonder ons brein echter de nodige ’voeding’ te geven. Daardoor wordt de productie van aminozuren afgeremd en die zijn belangrijk voor onze geestelijke gezondheid. Een van die aminozuren zorgt voor serotonine en die speelt een rol in het beteugelen van depressies.

(BELGA)15/01/2006

http://www.hetvolk.be/Article/Detail...=B296048060115

--------------------------------------------

Weg met het geindustrialiseerd kankervoedsel uit de fabrieken dus !
Geef mij maar zelfgekweekt en eigenhandig gemaakt voedsel dat ik zelf uit de grond heb zien komen.

De industrie probeert alles te kopieren waarin de natuur reeds voorzien heeft. Ze willen dat de mensen van de fabrieken leven ipv van de natuur omdat ze de mensen zo van zich afhankelijk kunnen maken. Om hun kankerproducten te kunnen kopen moeten de mensen dan immers ook in hun kankerfabrieken gaan werken. Als we van al die fabrieksvoeding uiteindelijk kanker en andere welvaartsziekten hebben gekregen dan houden we tenslotte de farmaceutische industrie draaiende - en zo is dan de kapitalistische crikel van uitbuiting en slavernij helemaal rond.

Ik word depressief van oesters en kreeft, niet door wat er in zit, maar omdat ik ze niet kan kopen ;-)

Mitgard 16 januari 2006 17:27

inderdaad king, en die stinkfabrieken maken de mensen ziek, ziet maar daar in noordlimburg met die camdium in de grond van umicor die mensen kregen 4x zoveel kanker. vandaag nog een interview van een bewoonster in het belang van limburg, die heeft haar vader en haar man verloren aan longkanker en de werkten alletwee in die fabriek.
ge zult maar door de overheid verplicht tewerkgesteld worden in zo'n giftige fabriek....

Bhairav 16 januari 2006 17:30

[VB]Ze moesten maar...[/VB]

Turkje 16 januari 2006 17:40

1. Het artikel gaat (zoals alle artikels over voeding) over het belang van het eten van verse eetwaren met de nadruk op groenten en fruit (omdat die vaak ondermaats aanwezig zijn in het moderne dieet). De openingsposter probeert direct "de kankerfabrieken" erbij te betrekken; helaas voor hem echter slaat dat echt nergens op.

2. Groenten uit iemands hof kunnen net zo goed vol pesticiden en kankerverwekkende stoffen zitten, en kunnen net zo goed gemaakt zijn door een overmaat meststoffen te gebruiken.

Meer moet er niet gezegd worden.

Bokkerijder 16 januari 2006 17:49

ales wat wij eten is dood, en heeft onvoldoende vitamienen erin

daarom worden mensen ertoe gebracht voedingsuplementen te slikken, om gezond te blijven

vooral junkfood is een aanslag op de gezondheid, al even erg als sommige drugs en alcohol

EET VERSE GROENTEN (en liefst in de volxkeuken) ;-)

alberto 16 januari 2006 17:56

Moderne voeding maakt depressief, dat er in fastfood en in kant en klare diepvriesprodukten minder vitaminen en mineralen zitten daar twijfel ik niet aan, het kan zijn zijn dat dit meehelpt aan een depressie maar zou het jachtige leven de stress van alle dag niet de grootste oorzaak zijn.

Brandaan 16 januari 2006 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder (Bericht 1510521)
ales wat wij eten is dood, en heeft onvoldoende vitamienen erin

Dood? zelfs het blaadje sla op je Big Mac leeft nog, dus wat nou dood.

King of beggars and fleas 16 januari 2006 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 1510528)
Moderne voeding maakt depressief, dat er in fastfood en in kant en klare diepvriesprodukten minder vitaminen en mineralen zitten daar twijfel ik niet aan, het kan zijn zijn dat dit meehelpt aan een depressie maar zou het jachtige leven de stress van alle dag niet de grootste oorzaak zijn.

idd maar waar komt de stress vandaan ? Iemand die het land bewerkt en daarvan leeft moet mss wel keihard werken maar toch kent ie het woord stress niet.

de jachtigheid is maw inherent aan onze moderne maatschappij

doordat we de hele dag aan de stress van de productie worden blootgesteld komt het dat we er niet meer aan toe komen om s avonds zelf te koken
men zoekt dan zijn toeverlaat in kant en klaar maaltijden die uit dezelfde stressfabrieken afkomstig zijn en om de stress het hoofd te bieden nemen we dan een valium want om te mediteren of gewoon te relaxen in de natuur daar ontneemt men ons de tijd voor.

zoals ik al zei het is een cirkel van uitbuiting gebaseerd op het feit dat men ons van de natuur heeft afgesneden en slavernij ( afhankelijkheid van de stinkfabrieken en hun eigenaars ) die daar het logische gevolg van is.

King of beggars and fleas 16 januari 2006 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1510570)

neem nu bvb yonagold appelen

je moet er eens op letten
je kan ze amper twee weken bewaren en dan zijn ze rot

natuurlijke appelen rotten niet - ze verdrogen en je kan ze na maanden nog eten

hoe komt het dat merkfruit rot ?

men bestraald ze met gammastralen

waarom ?

de pitten die er in zitten moeten gedood worden, ze mogen geen kiemkracht meer bezitten want dan zouden we zelf een jonagold-boom kunnen zetten in de tuin. en dan zouden we niet meer van de geindustrialiseerde appelen afhankelijk zijn en niet meer in stinkfabrieken moeten gaan werken om ze te kunnen kopen.

niets is zo dodend voor het kapitalisme als zelfvoorziening

tolstoi en gandhi predikten dat al een aantal decennia geleden.

King of beggars and fleas 16 januari 2006 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 1510516)
1. Het artikel gaat (zoals alle artikels over voeding) over het belang van het eten van verse eetwaren met de nadruk op groenten en fruit (omdat die vaak ondermaats aanwezig zijn in het moderne dieet). De openingsposter probeert direct "de kankerfabrieken" erbij te betrekken; helaas voor hem echter slaat dat echt nergens op.

even hernemen
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door het volk

in kant en klaar maatijden die altijd industrieel vervaardigd worden zitten idd ook groenten en noten ed maar het zijn wel dooie groenten en noten net zoals de yonagold appelen waar ik het hierboven over had. Ze bevatten dus niet meer de noodzakellijk stoffen die we nodig hebben om ons goed te voelen in ons vel. ze hebben eigenlijk alleen nog maar de vorm van groenten en noten. Al de rest is er uit geindustrialiseerd.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
2. Groenten uit iemands hof kunnen net zo goed vol pesticiden en kankerverwekkende stoffen zitten, en kunnen net zo goed gemaakt zijn door een overmaat meststoffen te gebruiken.

idd maar die rommel komt ook niet zomaar in de grond terecht he
oorzaak hiervan is weer de industrialisatie en niets maar dan ook niets anders.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Meer moet er niet gezegd worden.

jij mag voor mijn part verder geindustrialiseerd voedsel eten hoor ;-)

Mitgard 16 januari 2006 19:19

iemand die zelf in zijn voedsel kan voorzien door z'n eigen groenten en dieren is in deze maatschappij immers 'werkloos' en dat mag niet.

skaldis 16 januari 2006 19:28

King heeft een punt. Zaad moet onvruchtbaar zijn zodat het elk jaar opnieuw verkocht kan worden, gammastralen door appelen, ... en ga zo maar door. Impotent eten draagt het potente leven niet meer in zich. En zo hoort het. We moeten zo worden, impotent, gecloned, pillen slikkend, ... we moeten namelijk het heelal veroveren, een superras worden, op zoek naar waar we zijn, en wat dit hier allemaal is, diegenen die niet meewillen moeten dood, zo simpel is het, godsgelovigen, depressieven, drugsverslaafden die niet met hun verslaving overweg kunnen, gehandycapten, ... Allemaal moeten ze eraan zodat een nieuw supersterk hybride aseksuele superras het heelal kan gaan verkennen. Voorwaarts mensheid voorwaarts :roll:

alberto 16 januari 2006 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1510606)
neem nu bvb yonagold appelen

je moet er eens op letten
je kan ze amper twee weken bewaren en dan zijn ze rot

natuurlijke appelen rotten niet - ze verdrogen en je kan ze na maanden nog eten

hoe komt het dat merkfruit rot ?

men bestraald ze met gammastralen

waarom ?

de pitten die er in zitten moeten gedood worden, ze mogen geen kiemkracht meer bezitten want dan zouden we zelf een jonagold-boom kunnen zetten in de tuin. en dan zouden we niet meer van de geindustrialiseerde appelen afhankelijk zijn en niet meer in stinkfabrieken moeten gaan werken om ze te kunnen kopen.

niets is zo dodend voor het kapitalisme als zelfvoorziening

tolstoi en gandhi predikten dat al een aantal decennia geleden.

Het bestralen van appelen met gammastralen om ze te bewaren daar heb ik nog niet van gehoord, ik wist wel dat men ze bewaarde in koelboxen met een lage vochtigheid en lage temperatuur, het juiste wist ik er ook niet van en daarom, heb ik eens wat gezocht en het volgende gevonden:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=2972

Kundalini 16 januari 2006 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1510494)
Ik word depressief van oesters en kreeft, niet door wat er in zit, maar omdat ik ze niet kan kopen ;-)

ik koop ze wel, maar heb moeite om ze te openen

Bokkerijder 16 januari 2006 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 1510528)

het is de kombinatie van alle dingen samen natuurlijk

maar wie slechte voeding eet kan ook moelijker genezen

Bokkerijder 16 januari 2006 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1510570)

het zal wel iets anders zijn wat rondkruipt op uw bigmac

daarom ga ik daar nooit eten

Kundalini 16 januari 2006 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder (Bericht 1510722)
het zal wel iets anders zijn wat rondkruipt op uw bigmac

daarom ga ik daar nooit eten

Je hoeft niet binnen te gaan, de menu hangt buiten. Zo kan je volgen wat ze zoal verkopen.

cookie@vws 16 januari 2006 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kundalini (Bericht 1510717)
ik koop ze wel, maar heb moeite om ze te openen

Nodig eens een vreemde uit zou ik zeggen, wil het je best wel leren hoor

Kundalini 16 januari 2006 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1510752)
Nodig eens een vreemde uit zou ik zeggen, wil het je best wel leren hoor

Ik hou je uitnodiging in gedachte.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be