![]() |
Een levenslange gevangenisstraf duurt duurt gemiddeld 12.5jaar
Dat blijkt uit het antwoord van minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) op een parlementaire vraag. De cijfers hebben betrekking op 2004. Toen kwamen 26 gevangenen die levens- lang hadden gekregen voorwaardelijk vrij. Tien van hen hadden langer dan 13 jaar vastgezeten, twaalf van hen minder dan 12 jaar. Op 1 november vorig jaar zaten in onze gevangenissen 242 gedetineerden die een levenslange celstraf hadden gekregen. SCHANDE VIND IK DAT
|
Iedereen krijgt levenslang, waar je die uitdoet doet er niet toe.
|
Daarom ijver ik dus voor het opschorten van kortingen, en tegelijk het installeren van een doorzichtig gerecht waar de schuldige de straf volledig uitzit.
Een eerste gevolg van deze maatregel is dat de levenslange gevangenis straf zo goed als nooit meer zal worden uitgesproken. |
Citaat:
|
En denk je dat rechters geen rekening houden met het feit dat "levenslang" niet "levenslang" betekent?
|
Citaat:
|
12,5 das wel lang hé.
tegen dan hedde gij al ne langen baard ze |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waarom heet gij dan 'tony' en niet sonja of gusta? |
Citaat:
|
Die baard komt van tussen haar benen.
|
Citaat:
|
zeg tony, gij zijt toch geen janet ofzo hé?
|
m.a.w. sommigen "zitten" 5 jaar en anderen 25. Kost het veel moeite om de redenen voor dergelijke grote verschillen voor te stellen ?
Volgens mij is alvast één reden dat het strafrecht geen wraakstraf is.. maar een middel om de maatschappij te beschermen en ook om daders te rehabiliteren. Indien we criminelen willen bestraffen om de slachtoffers via de openbare macht wraak te laten uitoefenen, is een eenvoudig systeem van tit for tat zeer werkbaar.. Rechterhand afkappen in geval van diefstal, levend villen alvorens op te hangen voor verkrachtingen, steniging in geval van overspel enz.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be