Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Lezersbrief L. Dierickx in de P n.a.v. reportages over de PS-schandalen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45103)

Lesane 17 januari 2006 23:36

Lezersbrief L. Dierickx in de P n.a.v. reportages over de PS-schandalen.

Wallonië

Vrezen jullie niet dat artikels als ' Luik, waar de messen altijd op tafel liggen ' (Dossier PS, P-Magazine nr 52/2005) de afkeer van de Vlamingen voor Wallonië en de Walen zullen vergroten? Het aanwakker van gevoelens van wantrouwen en afkeer komt de politici die vinden dat het rijkere Vlaanderen het armere Wallonië mag afstoten van pas. Nefaste veralgemeningen moeten worden vermeden. Ik heb in de politiek en in het bewegingsleven ontelbare eerlijke, edelmoedige, hardwerkende, openhartige, sympathieke, betrouwbare, verstandige, tamelijk goed Nederlands sprekende Walen en Franstaligen ontmoet. We moeten solidair zijn, niet met bepaalde Waalse politici, maar wel met de gewone Waalse mensen, vooral met de zwakkeren onder hen, de zieken, de werklozen,... Het rijker Vlaanderen, dat alle zeehavens heeft, mag zich niet laten leiden door extreem nationalistische rechtse krachten.

Ludo Dierickx, eresenator en politiek senator van B Plus.

Man man man, dat waren artikels over de schandalen van de PS. Maar dat mag blijkbaar niet meer van onze belgicistische vriendjes. En de reden ervoor? Het zou de eenheid van la belgique wel eens in gevaar kunnen brengen.
En waar haalt die kerel dat Vlaams-nationalisten zouden ontkennen dat alle Walen slecht zijn? Ik ben zelf half Waals, dus ja... Ik zou de laatste moeten zijn om dit te zeggen. Ik heb niks tegen de Waal in 't algemeen, ik heb iets tegen belgië en haar wantoestanden, slecht bestuur, foute oplossingen -of zelfs helemaal geen- omwille van belgië, ...

Als hij de redder van la belgique moet zijn, dan is haar toekomst toch uitert onzeker. En terecht!

Supe®Staaf 18 januari 2006 08:10

Dierickx heeft overschot van gelijk.
Ik begrijp niet dat de BuBB geen werk maakt van hun racismeklacht tegen de N-Va en andere flamingantische partijen. Ze doen niets anders dan aanzetten tot haat, door keer op keer de Zuid-Belgen te stigmatiseren.

Calle 18 januari 2006 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1512526)
Ik begrijp niet dat de BuBB geen werk maakt van hun racismeklacht tegen de N-Va en andere flamingantische partijen. Ze doen niets anders dan aanzetten tot haat, door keer op keer de Zuid-Belgen te stigmatiseren.

Dus alle walen zijn politici ?

Hans1 18 januari 2006 11:15

Citaat:

Dat hebben we gedaan maar onze racismeklacht werd ongegrond verklaard door het CGKR.

Hans1 18 januari 2006 11:15

Twee maten en gewichten uiteraard. Flaminganten zijn nog untouchable (voorlopig).

Knuppel 18 januari 2006 11:55

Voila, Staaf!

Toch leuk om Meester Hans als vaderlandslievende geestesgenoot te hebben, nietwaar?

Distel 18 januari 2006 12:44

Citaat:

Je verwart Waal Met De Pet met de Waalse politici.

Distel 18 januari 2006 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1512718)
Twee maten en gewichten uiteraard.

Uiteraard. Ongetwijfeld een snode infiltratie van de Flaminganten.

Citaat:

Flaminganten zijn nog untouchable (voorlopig).
Geen nood. Volgens het Grote Orakel zijn we aan het uitsterven.

Knuppel 18 januari 2006 13:20

Maar Distel toch! Het is niet aardig van je om te doen alsof Hans zichzelf tegenspreekt, hoor!
De flaminganten zijn nu eenmaal met zoveel en zo machtig omdat ze al sinds mensenheugenis de Belgische media in handen hebben, dat moet je toch toegeven?

Maar als de 'partij' van Hans aan de macht komt zal die er beslist voor zorgen dat de rollen worden omgedraaid!

Wacht dus nog heel even af tot de bub de media kan bespelen zoals de flaminganten dat 175 jaar lang deden!!!

:rofl: :rofl: :rofl:

Knuppel 18 januari 2006 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1512716)
Dat hebben we gedaan maar onze racismeklacht werd ongegrond verklaard door het CGKR.

Zoals ik voorspeld had, nietwaar Staafje?

Geeft dus maar toe dat het VB om andere reden veroordeeld werd dan wordt beweerd...

En als je d�*t niet doet kan je niet anders dan toegeven dat er met twee maten en twee gewichten gemeten wordt: een voor de Vlaams-nationalistische partij die zonder pardon naar Vlaanderen's onafhankelijkheid streeft, en een ander voor de partij die op dat vlak als volstrekt ongevaarlijk wordt gepercipieerd door het Belgisch establishment.

vercetti 18 januari 2006 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1512718)
Twee maten en gewichten uiteraard. Flaminganten zijn nog untouchable (voorlopig).

U weet echt niet wat u zegt hé?

U zegt dat de Flaminganten een uitstervend ras zijn, maar tegelijk komt u hier van een groot VlaemSSch Nationalistisch complot spreken. :lol:

En wat bedoelt u met dat (voorlopig). Wilt u weer een repressie starten? Dan zal ú als eerste moeten gaan lopen. ;)

1handclapping 18 januari 2006 13:46

Schandalen

Schandalen komen alleen maar voor in democratische regimes, nooit in dicatoriale regimes.. De redenen liggen voor de hand...

Indien Wallonië een PS-staat zou zijn zou daar van een politiek schandaal een zich verrijkend politiek benoemd manager of zo nooit geen sprake zijn.

Het is natuurlijk heerlijk dat men Happart hetende komt vertellen in de media dat men een contract zomaar tekende zonder het te lezen om de eenvoudige reden dat men "maar" een ééntalige is en men niet kan verwachten van iemand in de positie zulke zwaarwichtige contracten
te onderteken dat hij bovendien wee"t wat hij doet.

Als een politieke partij die zulke mensen nog steunt mij om mijn stem vraagt zou ik het wel weten...

Hetzelfde geldt trouwens in onze gewesten, gemeentes.. mensen die "per vergissing" criminelen op kieslijsten zet, daar heb ik mijn bedenkingen bij.

Patriot! 18 januari 2006 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 1512863)
Je verwart Waal Met De Pet met de Waalse politici.

Wij willen de Waalse politici afstraffen. Jullie willen Waal met de Pet buitengooien.

Hans1 18 januari 2006 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 1512947)
U weet echt niet wat u zegt hé?

U zegt dat de Flaminganten een uitstervend ras zijn, maar tegelijk komt u hier van een groot VlaemSSch Nationalistisch complot spreken. :lol:

En wat bedoelt u met dat (voorlopig). Wilt u weer een repressie starten? Dan zal ú als eerste moeten gaan lopen. ;)

Het ene is perfect compatibel met het andere. Uw bedevaarten bewijzen dat uw ideologie niet meer leeft bij de bevolking, maar ze houdt nog stand aangezien die kleine minderheid erin geslaagd is het gros van onze politiek en pers te beheersen. Als je echter die façade weghaalt, blijft er alleen maar Vlaams-nationale rommel over. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.

ossaert 18 januari 2006 15:39

Citaat:

Dit antwoord verbaast me, Staaf, want ik dacht altijd dat jij zo'n voorvechter was van de absolute vrijheid van meningsuiting was. Wat Diericx in zijn brief impliceert, is dat bepaalde zaken - de wantoestanden in Wallonië - niet mogen aangeklaagd worden omdat ze de eenheid van het land in gevaar (kunnen) brengen. Onrechtstreeks pleit hij dus voor een vorm van censuur van een wel erg kwalijk soort. Om het even gechargeerd te stellen: twee 'waarden' moeten hier tegen elkaar afgewogen worden: 's lands eenheid of persvrijheid... Welke is jou het meest waard?

ossaert 18 januari 2006 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1513084)
Het ene is perfect compatibel met het andere. Uw bedevaarten bewijzen dat uw ideologie niet meer leeft bij de bevolking, maar ze houdt nog stand aangezien die kleine minderheid erin geslaagd is het gros van onze politiek en pers te beheersen. Als je echter die façade weghaalt, blijft er alleen maar Vlaams-nationale rommel over. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.

Know your enemy, Hans: les 1 voor de beginnende politicus... Als je de Vlaamse beweging, of beter: de steun voor meer Vlaamse autonomie, dan wel onafhankelijkheid, reduceert tot de mensen die naar de IJzerbedevaart (-wake) gaan of sympathiseren met deze bijeenkomst, dan vergis je je deerlijk van vijand... België lost niet op door toedoen door dat segment van de Vlaamse Beweging en al helemaal niet door het VB en consoorten, maar in het middenveld, vaak door mensen of groeperingen die helemaal niet gelieerd zijn aan het flamingantisme. Dat is enkel bij tijd en wijlen een zweep of een katalysator, niet de motor.

Supe®Staaf 18 januari 2006 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert (Bericht 1513120)
Dit antwoord verbaast me, Staaf, want ik dacht altijd dat jij zo'n voorvechter was van de absolute vrijheid van meningsuiting was. Wat Diericx in zijn brief impliceert, is dat bepaalde zaken - de wantoestanden in Wallonië - niet mogen aangeklaagd worden omdat ze de eenheid van het land in gevaar (kunnen) brengen. Onrechtstreeks pleit hij dus voor een vorm van censuur van een wel erg kwalijk soort. Om het even gechargeerd te stellen: twee 'waarden' moeten hier tegen elkaar afgewogen worden: 's lands eenheid of persvrijheid... Welke is jou het meest waard?

Uiteraard ben ik van mening dat meningsuiting absoluut vrij behoort te zijn.
Maar ik ben er niet vies van om wetten die ik principieel slecht vind, toch te gebruiken wanneer het me goed uitkomt.:twisted:
En geef toe: vervang in de VB-propaganda 'allochtoon' door Waal en het worden N-Va-pamfletten. Er wordt hier dus met twee maten en gewichten gemeten, en dat is ook geen correct principe. Als er dan toch censuur is, dan moet ze voor iedereen gelijkelijk toegepast worden.

Jan van den Berghe 18 januari 2006 15:58

Citaat:

Niet de mensen worden gestigmatiseerd, maar wel de manier waarop men in het zuiden van het land aan politiek doet, de keuzes die men er neemt en de lakse houding die men aanneemt tegenover bepaalde uitwassen. Indien kritiek - die steeds ervan uitgaat dat men nog steeds hoopt op verandering, wat dus betekent dat kritiek opbouwend is - tegenwoordig al als racisme wordt omschreven, dan zijn we wel heel ver gevorderd in de intellectuele terreur.

Terloops: naar wat de opperbubbel zelf meldde heeft de BUB weldegelijk werk gemaakt van hun racismeklacht. Alleen houden zij er het zwijgen over. Waarom is nog steeds niet duidelijk...

Jan van den Berghe 18 januari 2006 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1512716)

Ahaaaaaaaa! U geeft het eindelijk toe!

Jan van den Berghe 18 januari 2006 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1513138)
Uiteraard ben ik van mening dat meningsuiting absoluut vrij behoort te zijn.
Maar ik ben er niet vies van om wetten die ik principieel slecht vind, toch te gebruiken wanneer het me goed uitkomt.:twisted:
En geef toe: vervang in de VB-propaganda 'allochtoon' door Waal en het worden N-Va-pamfletten. Er wordt hier dus met twee maten en gewichten gemeten, en dat is ook geen correct principe. Als er dan toch censuur is, dan moet ze voor iedereen gelijkelijk toegepast worden.

Dus, u wenst uw eigen stelling over de vrije meningsuiting te beperken wanneer het over bepaalde zaken gaat. M.a.w. door uw daden/stellingen ontkracht u uw eigen stelling over de onaanraakbaarheid van de vrije meningsuiting.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be