![]() |
Lezersbrief L. Dierickx in de P n.a.v. reportages over de PS-schandalen.
Wallonië
Vrezen jullie niet dat artikels als ' Luik, waar de messen altijd op tafel liggen ' (Dossier PS, P-Magazine nr 52/2005) de afkeer van de Vlamingen voor Wallonië en de Walen zullen vergroten? Het aanwakker van gevoelens van wantrouwen en afkeer komt de politici die vinden dat het rijkere Vlaanderen het armere Wallonië mag afstoten van pas. Nefaste veralgemeningen moeten worden vermeden. Ik heb in de politiek en in het bewegingsleven ontelbare eerlijke, edelmoedige, hardwerkende, openhartige, sympathieke, betrouwbare, verstandige, tamelijk goed Nederlands sprekende Walen en Franstaligen ontmoet. We moeten solidair zijn, niet met bepaalde Waalse politici, maar wel met de gewone Waalse mensen, vooral met de zwakkeren onder hen, de zieken, de werklozen,... Het rijker Vlaanderen, dat alle zeehavens heeft, mag zich niet laten leiden door extreem nationalistische rechtse krachten. Ludo Dierickx, eresenator en politiek senator van B Plus. Man man man, dat waren artikels over de schandalen van de PS. Maar dat mag blijkbaar niet meer van onze belgicistische vriendjes. En de reden ervoor? Het zou de eenheid van la belgique wel eens in gevaar kunnen brengen. En waar haalt die kerel dat Vlaams-nationalisten zouden ontkennen dat alle Walen slecht zijn? Ik ben zelf half Waals, dus ja... Ik zou de laatste moeten zijn om dit te zeggen. Ik heb niks tegen de Waal in 't algemeen, ik heb iets tegen belgië en haar wantoestanden, slecht bestuur, foute oplossingen -of zelfs helemaal geen- omwille van belgië, ... Als hij de redder van la belgique moet zijn, dan is haar toekomst toch uitert onzeker. En terecht! |
Dierickx heeft overschot van gelijk.
Ik begrijp niet dat de BuBB geen werk maakt van hun racismeklacht tegen de N-Va en andere flamingantische partijen. Ze doen niets anders dan aanzetten tot haat, door keer op keer de Zuid-Belgen te stigmatiseren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Twee maten en gewichten uiteraard. Flaminganten zijn nog untouchable (voorlopig).
|
Voila, Staaf!
Toch leuk om Meester Hans als vaderlandslievende geestesgenoot te hebben, nietwaar? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Maar Distel toch! Het is niet aardig van je om te doen alsof Hans zichzelf tegenspreekt, hoor!
De flaminganten zijn nu eenmaal met zoveel en zo machtig omdat ze al sinds mensenheugenis de Belgische media in handen hebben, dat moet je toch toegeven? Maar als de 'partij' van Hans aan de macht komt zal die er beslist voor zorgen dat de rollen worden omgedraaid! Wacht dus nog heel even af tot de bub de media kan bespelen zoals de flaminganten dat 175 jaar lang deden!!! :rofl: :rofl: :rofl: |
Citaat:
Geeft dus maar toe dat het VB om andere reden veroordeeld werd dan wordt beweerd... En als je d�*t niet doet kan je niet anders dan toegeven dat er met twee maten en twee gewichten gemeten wordt: een voor de Vlaams-nationalistische partij die zonder pardon naar Vlaanderen's onafhankelijkheid streeft, en een ander voor de partij die op dat vlak als volstrekt ongevaarlijk wordt gepercipieerd door het Belgisch establishment. |
Citaat:
U zegt dat de Flaminganten een uitstervend ras zijn, maar tegelijk komt u hier van een groot VlaemSSch Nationalistisch complot spreken. :lol: En wat bedoelt u met dat (voorlopig). Wilt u weer een repressie starten? Dan zal ú als eerste moeten gaan lopen. ;) |
Schandalen
Schandalen komen alleen maar voor in democratische regimes, nooit in dicatoriale regimes.. De redenen liggen voor de hand...
Indien Wallonië een PS-staat zou zijn zou daar van een politiek schandaal een zich verrijkend politiek benoemd manager of zo nooit geen sprake zijn. Het is natuurlijk heerlijk dat men Happart hetende komt vertellen in de media dat men een contract zomaar tekende zonder het te lezen om de eenvoudige reden dat men "maar" een ééntalige is en men niet kan verwachten van iemand in de positie zulke zwaarwichtige contracten te onderteken dat hij bovendien wee"t wat hij doet. Als een politieke partij die zulke mensen nog steunt mij om mijn stem vraagt zou ik het wel weten... Hetzelfde geldt trouwens in onze gewesten, gemeentes.. mensen die "per vergissing" criminelen op kieslijsten zet, daar heb ik mijn bedenkingen bij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik ben er niet vies van om wetten die ik principieel slecht vind, toch te gebruiken wanneer het me goed uitkomt.:twisted: En geef toe: vervang in de VB-propaganda 'allochtoon' door Waal en het worden N-Va-pamfletten. Er wordt hier dus met twee maten en gewichten gemeten, en dat is ook geen correct principe. Als er dan toch censuur is, dan moet ze voor iedereen gelijkelijk toegepast worden. |
Citaat:
Terloops: naar wat de opperbubbel zelf meldde heeft de BUB weldegelijk werk gemaakt van hun racismeklacht. Alleen houden zij er het zwijgen over. Waarom is nog steeds niet duidelijk... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be