![]() |
Reclame en lange tenen
Om digibeten aan de PC/Internet te krijgen schijnt er momenteel een
vrouwonvriendelijke "Domme Blondjes reclame" te lopen. Een aantal vrouwelijke parlementairen waaronder onze nieuwe stoeipoes Magriet haalt de geweren uit de kast : dood aan het antifeminisme en de MCP's (Male chauvinist Pigs). Het Meer fundamentalistische Katholieke Front voor meer waarden had kortgeleden nog een coalitie met de islamofoben om tegen een blootborstige semietisch/arabisch uitziende madonna met hel en verdoemenis te bestrijden. Ook dames in lingerie en bikini's of met wat cleavage worden dikwijls zelfs met teer en verf aan onze wellustige blikken ontrokken. Om maar te zwijgen van anderstalige opschriften op de gekende grote reklameborden. Waren we nu voor vrije meningsuiting ? en is vrije meningsuiting niet de vlag die we Islamisten voorhouden, die ze moeten respecteren ten einde zich aan onze samenleving aan te passen ? Inburgering gaat om waarden van onze cultuur.. Wat zijn nu eigenlijk die waarden die we met zoveel zorg verdedigen ? |
Ik heb de reclame nog niet gezien, dus ik kan er weinig over zeggen (is ze nu grappig, of beledigend, of...).
Wat ik echter wel weet, is dat er maandenlang een reclame op TV te zien was waarin mannen werden belachelijk gemaakt: de spot in kwestie betrof een ontbijttafereel waarbij een man gekleed in enkel een boxershort zijn mannelijke tafelmanieren tentoon spreidde, wat de vrouwelijke wederhelft duidelijk niet kon bekoren. De man werd in deze klip voorgesteld als een onhygiënische boer zonder manieren, en de vrouw als te beklagen slachtoffer. Feitelijk, was de achterliggende gedachte, moesten mannen wel zeer content zijn dat er überhaupt nog een vrouw naar hen omkeek... Ik heb hiertegen nooit enig protest gehoord. Ik denk dan ook dat het volgende aan de hand is: een actiegroep bestaande uit individuen (in dit geval vrouwen) die veel te veel tijd omhanden hebben, en duidelijk niet gespeend zijn van enige vorm van relativisme, beseft dat het weer eens tijd is dat ze met hun actiegroep in het nieuws komen, en nemen een niet-zo-snuggere politica onder de arm om hun eis nog wat kracht bij te zetten. Gevoelsargumenten als "wij, vrouwen, moeten al zoveel ontgelden", "ze doen weer alsof we dom zijn", "wij hebben al zoveel aan onze kop en nu moeten we er dat ook nog bijnemen" (zeer te pruimen door de politica, die haar job zowiezo al een hondenbaan vindt, laat staan voor een vrouw), worden daarbij niet geschuwd noch gevreesd. En aangezien ik over een glazen bol beschik, doe ik er nog een voorspellingske bovenop: één van de volgende weken zal desbetreffende politica gesteund door de actiegroep eens goed haar zeg doen op "Recht van Antwoord" bij ons Goedeleke... |
Feit is dat reclamebureaus tegenwoordig net zoeken mensen te choqueren omdat dat de aandacht meer trekt. Dan moet je niet verschieten dat er altijd maar meer klachten komen ook, he.
|
De kama sutra biedt hier de beste oplossing
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be