Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Lage Landen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4512)

Tantist 12 juli 2003 21:51

Met dat gedoe van Siegfried Bracke ben ik eens gaan kijken naar dat programma De Lage Landen, en wat blijkt volgens ons plaatselijke slijkblad? Men zal discussiëren over de vraag of de Nederlanden herenigd moeten worden, én het gaat over pollentik. Ik ken het programma niet, ik heb een hekel aan Vanthilt, maar ik zal toch eens kijken hiervoor denk ik.

Dimitri 12 juli 2003 21:57

Voor Nederland zit in die uitzending Derk-Jan Eppink. Die werkte toch bij een Vlaamse krant of niet?

In Nederland is die overigens volslagen onbekend, 'k hoop niet dat deze aflevering alleen in Vlaanderen wordt uitgezonden.

Tantist 12 juli 2003 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Voor Nederland zit in die uitzending Derk-Jan Eppink. Die werkte toch bij een Vlaamse krant of niet?

Die werkte voor de Standaard, tot hij bedreigd werd door premier Verhofstadt (Caroline De Gruyter heeft in het NRC Handelsblad daar een mooi artikel over geschreven, onder de titel "Is het nu gedaan met die kloterij?") en zijn Reichspropagandaminister Noël Slangen.

Eppink koos eieren voor zijn geld, en werkt nu voor Frits Bolkestein.

Citaat:

In Nederland is die overigens volslagen onbekend, 'k hoop niet dat deze aflevering alleen in Vlaanderen wordt uitgezonden.
Ik dacht dat jullie VRT konden zien, het is op TV1 om 21u00. Sorry, was het vergeten te zeggen...

De Vliegende Hollander 12 juli 2003 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Die werkte voor de Standaard, tot hij bedreigd werd door premier Verhofstadt (Caroline De Gruyter heeft in het NRC Handelsblad daar een mooi artikel over geschreven, onder de titel "Is het nu gedaan met die kloterij?") en zijn Reichspropagandaminister Noël Slangen.

Citaat:

Ik dacht dat jullie VRT konden zien, het is op TV1 om 21u00. Sorry, was het vergeten te zeggen...

Ja we hebben wel de Vlaamse zenders nog in het pakker, al was dat bijna verleden tijd. Sommige hadden liever daar Arabische en Turkse zenders gezien :? ... Maar er werd tijdig een stokje voor gestoken..zeg gerust een slagboom :P

Dimitri 12 juli 2003 22:32

Citaat:

Oja, daar heb ik weleens iets over gelezen. Maar denk je dat hij ook voor een hereniging is of niet?

Citaat:

Ja, maar het programma (De Lage Landen) is een coproductie met de KRO en wordt ook op Nederland 1 uitgezonden, vandaar.

De VRT zit inderdaad als publieke omroep verplicht in het standaardpakket, samen met Nederland 1, 2 en 3, BBC 1 en 2 en ARD en ZDF.

Tantist 12 juli 2003 22:43

Citaat:

Oja, daar heb ik weleens iets over gelezen. Maar denk je dat hij ook voor een hereniging is of niet?

Dat zullen we morgen wel zien zeker?

Pro memoria: http://home.tiscali.be/martin.acke12...tadt-media.htm

Citaat:

Ja, maar het programma (De Lage Landen) is een coproductie met de KRO en wordt ook op Nederland 1 uitgezonden, vandaar.
Ik dacht niet morgen alleszins...

Dimitri 12 juli 2003 22:51

Citaat:

Jullie houden toch van 'pronostieken'? :P

Citaat:

Nee, de reeks is in Nederland al afgelopen, dus ik denk dat die aflevering in Nederland zelfs al is uitgezonden... :oops:

De Vliegende Hollander 12 juli 2003 22:52

Citaat:

Citaat:

Jullie houden toch van 'pronostieken'? :P

Citaat:

Nee, de reeks is in Nederland al afgelopen, dus ik denk dat die aflevering in Nederland zelfs al is uitgezonden... :oops:

Waarom moeten wij nou altjid voorlopen met alles :wink:

Patriot! 12 juli 2003 23:11

Het is geen hoogstaand programma en de niet-uitgenodigden zijn hevige Belgicisten. Zelfs �*k vind het een enorm irritant programma. 8)

Dimitri 12 juli 2003 23:17

Je valt dan ook niet binnen de doelgroep.

Trouwens, die Marcel Vanthilt is volgens mij nou niet bepaald anti-Belgisch te noemen. Het feit dat 'ie het steeds over België heeft en niet over Vlaanderen, geeft dat al aan ('t is dat het bij Tien voor Taal al Vlaanderen heette).
Ik vrees ook dat het in de uitzending zal gaan over een hereniging van België en Nederland, en niet over een hereniging van Vlaanderen en Nederland, maar wie weet.

Patriot! 12 juli 2003 23:20

Citaat:

Je valt dan ook niet binnen de doelgroep.

Trouwens, die Marcel Vanthilt is volgens mij nou niet bepaald anti-Belgisch te noemen. Het feit dat 'ie het steeds over België heeft en niet over Vlaanderen, geeft dat al aan ('t is dat het bij Tien voor Taal al Vlaanderen heette).
Ik vrees ook dat het in de uitzending zal gaan over een hereniging van België en Nederland, en niet over een hereniging van Vlaanderen en Nederland, maar wie weet.

Inderdd, dat zeg ik toch, Vanthilt is een hevige Belgicist. Net als co-presentatrice en publiek...

zorroaster 12 juli 2003 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Het is geen hoogstaand programma en de niet-uitgenodigden zijn hevige Belgicisten.

Ik vat 'm niet. Is iedereen (?) die niet uitgenodigd werd hevig belgicist of wat bedoelt u?

Patriot! 12 juli 2003 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Het is geen hoogstaand programma en de niet-uitgenodigden zijn hevige Belgicisten.

Ik vat 'm niet. Is iedereen (?) die niet uitgenodigd werd hevig belgicist of wat bedoelt u?

Welkom terug, Rik
Mijn antwoord staat erboven hoor... VT, copresentatrice en publiek zijn redelijke Belgischgezind. De gasten, dat varieert.

Tantist 12 juli 2003 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Waarom moeten wij nou altjid voorlopen met alles :wink:

Laat ons hopen dat jullie ook voorliepen met de afgang van paars... Dan zit het allemaal snor!

Tantist 12 juli 2003 23:33

Citaat:

Inderdd, dat zeg ik toch, Vanthilt is een hevige Belgicist. Net als co-presentatrice en publiek...

Die stemmen immers allemaal voor de BUB ;-)

Kom eens van die wolk af, wil je?

Dimitri 12 juli 2003 23:38

Citaat:

Nee, je zei de niet-uitgenodigden, ik dacht dat je bedoelde dat er nooit Belgicisten uitgenodigd werden (vond het al zo raar).

Marcel Vanthilt is voor Agalev geloof ik. Ik denk trouwens niet dat co-presentatrice Yvon Jaspers een belgicist is, Patriot... :wink:

Tantist 12 juli 2003 23:47

Citaat:

Marcel Vanthilt is voor Agalev geloof ik. Ik denk trouwens niet dat co-presentatrice Yvon Jaspers een belgicist is, Patriot... :wink:

Die leeft al lang niet meer in België, wel enkele kilometers erboven...

Dimitri 12 juli 2003 23:52

Citaat:

Ah, Patriot doet vanuit Nederlands Limburg de afdeling Limburg van de BUB zeker? :wink: :P

Tantist 13 juli 2003 00:01

Citaat:

Citaat:

Ah, Patriot doet vanuit Nederlands Limburg de afdeling Limburg van de BUB zeker? :wink: :P

Jij spreekt over noordelijk, ik sprak over boven ;-) :twisted:

Dimitri 13 juli 2003 00:05

Citaat:

Jij spreekt over noordelijk, ik sprak over boven ;-) :twisted:

Da's hetzelfde in Nederland. Het is dan ook 'Vlaanderen onder' en 'er gaat niets boven Groningen'. :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be