Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Antwerspe partijen willen af van Groen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45218)

Revolutie 23 januari 2006 16:15

Antwerspe partijen willen af van Groen!

Citaat:

Zowel N-VA, CD&V als VLD willen na de verkiezingen niet meer verder met Groen!. "Als er problemen zijn, komen ze altijd van de groenen", luidt het. Het politiek opportunisme van Mieke Vogels is de struikelsteen.

Dat verklaren de plaatselijke topmensen van die partijen in een artikel in De Morgen. De grote schuldige daarvoor zouden niet de groene schepenen Erwin Pairon of Chantal Pauwels zijn, wel Mieke Vogels. Vanuit zowat alle hoeken wordt het groene boegbeeld ervan beschuldigd in de eerste plaats aan haar vedettenstatus te bouwen in plaats van politiek efficiënt werk te leveren.

Alleen de Antwerpse sp.a houdt er een voorzichtiger mening op na. Ook andere kranten melden onenigheid binnen de Antwerpse coalitie.
bron gva en andere kranten.

Daaag Groen!

tony46 23 januari 2006 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie (Bericht 1518331)
bron gva en andere kranten.

Daaag Groen!

Ze gaan groen! nog nodig hebben om een meerderheid te kunnen vormen in Antwerpen

De Prof 23 januari 2006 16:45

Het is zoals DeCroo onlangs nog vertelde...
Ach, daar in Antwerpen, laat ze maar met potten en pannen naar elkaar gooien...ZE ZIJN GEDOEMDOM SAMEN TE WERKEN.

En dat klopt, zolang het VB er niet de meerderheid haalt, zullen ze elkaar blijven uit maken voor rotte vis, zonder dat ze elkaar echt pijn doen.
Ze gaan toch steeds SAMEN terug slapen.

Truder 23 januari 2006 16:50

Wie wil er nu niet van groen vanaf. Ze halen amper stemmen ondanks hun veelvuldig tv optreden. Hun voorstellen zijn meestal zo van de pot gerukt dat het eigenlijk amper serieus te nemen is. Het is een partijtje dat zich heeft kunnen profileren op karkassen van dieren. Lijkenpikkers die parasiteren op de miserie van de landbouwer.

jan hyoens 23 januari 2006 16:53

Ik vermoed dat er daar meer achter zit! Zo het geen poging zijn om groen ietsje populairder te maken bij het progressief volkje en zo de sp.a te verzwakken?

C uit W 23 januari 2006 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 1518392)
Ik vermoed dat er daar meer achter zit! Zo het geen poging zijn om groen ietsje populairder te maken bij het progressief volkje en zo de sp.a te verzwakken?

Of omgekeerd?
Een progressieve stem is noodzakelijk want een rechtse fronvorming?
(niemand zal nog op SPa stemmen neem ik aan, na freya's dommigheden)

tony46 23 januari 2006 17:32

Ocharme groen! iedereen laat groen vallen (slachtoffertje spelen brengt ook op hé)

Shizie 23 januari 2006 18:01

Ik wil ook van groen af..

;)

LeMmOnN 23 januari 2006 18:16

De verkiezingsuitslag van dit jaar in Antwerpen zal alle niet-VB-partijen terug rond de tafel dwingen OF er moest er eentje in het snuitje gekregen hebben om met het VB te gaan dansen na de gemeenteraadsverkiezingen.

En je mag er boe op zeggen, maar de partij die het eerst met het VB danst, scoort de volgende verkiezingen 2x zoveel...

Laat ons hopen dat er niemand de politieke moed heeft om met het VB Antwerpen te gaan besturen, dan kunnen de verkiezingen van 2007 zeker niet meer stuk voor het VB

Dat groen een kort leven was beschoren dat was van de eerste dag al geweten. Nu Vogels nog overtuigen.

Fozzie 23 januari 2006 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN (Bericht 1518521)
Dat groen een kort leven was beschoren dat was van de eerste dag al geweten. Nu Vogels nog overtuigen.

Volgens mij is Groen/Agalev ongeveer even oud als het Vlaams Belang, zo kort is dat nu ook weer niet...

boerenverstand 23 januari 2006 19:50

Voor zover ik mij nog herinner stond Mieke mee aan de basis van AGALEV.
Ze stonden pal achter het zogenaamde rotatiesysteem: een politicus van AGALEV moest ophouden na een bepaalde tijd om nieuw bloed en frisse ideeën te ventileren.
Als ik dat zo zie hoor ik nog steeds Tavernier, Dua, Malcorps....ze zijn blijkbaar het een en ander vergeten en vinden zichzelf nu onmisbaar.

tony46 23 januari 2006 20:01

Maar toch moet ik eerlijk bekennen dat mieke voor mijn broer "dit -vorig" jaar(2005) veel gedaan heeft. Mijn broer is invalide en zij heeft er voor gezorgt dat hij een aangepaste woning aan zijn handicap gekregen heeft,tof Mieke!!!!

lombas 23 januari 2006 20:03

Ik heb op de school van Versteylen gezeten.

En ik ben blij dat zijn geesteskind kapot gaat.

Hoewel, zo'n milieupartij...

Ambiorix 23 januari 2006 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1518659)
Ik heb op de school van Versteylen gezeten.

En ik ben blij dat zijn geesteskind kapot gaat.

Hoewel, zo'n milieupartij...

pff dat links-liberaal en belgicistisch nest dat aanschurkt bij haar natuurlijke vijand VLD is haar naam niet waardig.
Groen ja, "Groen!" nee!!

Rr00ttt 23 januari 2006 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 1518392)

Natuurlijk zit daar méér achter.

Enerzijds hopen de sossen dat de groenen (terecht overigens) het imago van incompetent krijgen zodat er misschien groenen op de sossen gaan stemmen.

Anderzijds zijn de VLD en CD&V kiezers groen kotsbeu. Hier komt het erop neer hen het rad voor de ogen te draaien dat met VLD-CD&V-SPA het véél beter zou gaan (yeah right, het grote probleem is de SP-A, of heeft het kleine groen! dan zooveel te zeggen?) ofdat men indien noodzakelijk nog eerder met het VB in zee zal gaan dan weer een monstercoalitie van tegengestelden te gaan vormen.

Raven 23 januari 2006 22:11

Vogels is een leeghoofd.

"een maatje meer kan best". Hoe haalt men nu zoeits in je hoofd, in een tijd van alsmaar toenemende obesitas.

Zie daar, een lege volvo (als ze Mevrouw Vogels vervoeren)

Fozzie 24 januari 2006 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 1518851)
Vogels is een leeghoofd.

"een maatje meer kan best". Hoe haalt men nu zoeits in je hoofd, in een tijd van alsmaar toenemende obesitas.

Zie daar, een lege volvo (als ze Mevrouw Vogels vervoeren)

"een maatje meer kan best" was een reactie tegen de alsmaar toenemende annorectia nervosa (vermagerzucht). Als je trouwens de campagne zou bekeken hebben - aan uw reactie te zien twijfel ik daar sterk aan, want u weet duidelijk niet waarover het ging - dan zou je gemerkt hebben dat de foto's van "doorsnee" personen was: gewone mannen en vrouwen, i.p.v. graatmagere modellen waaraan jonge vrouwen zich spiegelen (met alle eetstoornissen van dien), geen reclame om zoveel mogelijk te eten.

Rr00ttt 24 januari 2006 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 1519143)
"een maatje meer kan best" was een reactie tegen de alsmaar toenemende annorectia nervosa (vermagerzucht). Als je trouwens de campagne zou bekeken hebben - aan uw reactie te zien twijfel ik daar sterk aan, want u weet duidelijk niet waarover het ging - dan zou je gemerkt hebben dat de foto's van "doorsnee" personen was: gewone mannen en vrouwen, i.p.v. graatmagere modellen waaraan jonge vrouwen zich spiegelen (met alle eetstoornissen van dien), geen reclame om zoveel mogelijk te eten.

Sorry maar vergeleken met de gezondheidsproblemen veroorzaakt door obesitas zijn die van anorexia verwaarloosbaar. Het ene is een randfenomeen, het andere helaas niet.

Daarnaast: De campagne had beter gewone figuren getoond. Vogels is niet gewoon, die is gewoon vet. :P M.a.w. zeker geen goed rolmodel als het op de volksgezondheid aankomt.

En gewoon betekent BMI van maximum 25. Ik denk dat moe Vogels daar wel een eindje bovenzit :P Op hoeveel zou Geert Lambert eigenlijk zitten? 40? 50? :P

Fozzie 24 januari 2006 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 1519898)
Sorry maar vergeleken met de gezondheidsproblemen veroorzaakt door obesitas zijn die van anorexia verwaarloosbaar. Het ene is een randfenomeen, het andere helaas niet.

Daarnaast: De campagne had beter gewone figuren getoond. Vogels is niet gewoon, die is gewoon vet. :P M.a.w. zeker geen goed rolmodel als het op de volksgezondheid aankomt.

En gewoon betekent BMI van maximum 25. Ik denk dat moe Vogels daar wel een eindje bovenzit :P Op hoeveel zou Geert Lambert eigenlijk zitten? 40? 50? :P

Dus omdat er meer kankergevallen zijn, hoeft men geen aids-preventie te doen? :?

U heeft (de foto's van) de campagne duidelijk niet bekeken, want Mieke Vogels staat er nergens op en Geert Lambert al helemaal niet (die heeft trouwens niets te maken met die campagne en zit niet in Groen), wel 2 "gewone" vrouwen en 2 "gewone" mannen, 4 nobele onbekenden...

Raven 24 januari 2006 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 1519143)

belachelijk, er zijn talloze keren meer mensen die zich alles behalve spiegelen aan "graatmagere" modellen, maar zitten te vechten tegen het gewicht. "Een maatje meer kan best" laat uitschijnen dat dat niet hoeft, hoewel dat maatje meer vaak bekocht zal worden met grote gezondsheidsproblemen.

Maar hoe je het ook wilt nuanceren, Recentelijk onderzoek naar het gewicht bij de modale Vlaming levert thans werkelijk schreinende resultaten op.

Mevrouw Vogels mag haar campagne een succes noemen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be