Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Kwart Britten gooit pc weg bij virusinfectie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45247)

Jazeker 24 januari 2006 22:05

Kwart Britten gooit pc weg bij virusinfectie

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZDNet
Kwart van de Britten gooit pc weg bij virusinfectie.

'Viruswoede' kost miljarden.

Een kwart van de Britten die slachtoffer worden van een computervirus, gooit de pc weg en koopt een nieuwe, zo blijkt uit een onderzoek van kabelbedrijf Telewest. Dit kost miljarden euro's. Mede door dit gedrag, dat Telewest "viruswoede" noemt, ligt de prijs van het herstellen van een virusinfectie in Groot-Brittannië gemiddeld op 260 pond oftewel zo'n 390 euro. Volgens Telewest zullen de Britten dit jaar in totaal zo'n 3 miljard dollar (4,5 miljard euro) kwijt zijn aan het verwijderen (al dan niet inclusief pc) van virussen. "Mensen maken zich wel zorgen over het oplopen van een verkoudheid in dit jaargetijde, maar maken zich niet druk over het gevaar op computervirussen. Toch zijn de kosten daarvan niet iets om de neus voor op te halen", aldus Philip Snalune van Telewest.

8O

Percalion 24 januari 2006 23:07

:D hilarisch.

djimi 24 januari 2006 23:09

Ze zouden beter een Mac kopen.

JusticeLover 24 januari 2006 23:18

:rofl:^:rofl:

StevenNr1 24 januari 2006 23:23

En is er al een hele business rond het opkopen van die dingen? Want anders moet daar dringend mee begonne worden, moet zeer winstgevend zijn volgens mij, gewoon clean install en terug verkopen.

Brandaan 24 januari 2006 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1519993)
En is er al een hele business rond het opkopen van die dingen? Want anders moet daar dringend mee begonne worden, moet zeer winstgevend zijn volgens mij, gewoon clean install en terug verkopen.

Als je snel bent kun je er ook nog een flinke taartpunt van meepakken

StevenNr1 24 januari 2006 23:51

Te koud

Jazeker 25 januari 2006 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1520009)
Te koud

Vele kleintjes maken een serieus rijke meneer die neerkijkt op meneer 'te koud'. Ik ben zeker dat meneer 'te koud' dan gaat roepen dat het internationaal kapitalisme hem genekt heeft :-D

Proletariër 25 januari 2006 06:52

Nu weten we waarom er zoveel mensen zich bezig houden met het maken van virussen: die gaan in Engeland al die pc's voor een appel en een ei opkopen :idea:

Apocalyps 25 januari 2006 07:04

Kwart van de Britten gooit pc weg bij virusinfectie

Hoopelijk blijft dit enkel bij pc's...

vrijevlaming 25 januari 2006 08:02

tja, dat zal in andere landen ook wel zo zijn hoor. Het grootste deel van de mensen kent gewoon geen zak van informatica. Natuurlijk wel handig van de industrie hé: maakt een toestel dat iedereen min of meer kan gebruiken en voor iedereen quasi onmisbaar wordt, maar zorg ervoor dat het té ingewikkeld is voor de meesten om er zelf iets aan te doen als er wat mis loopt.
tjah, commercie hé

Desiderius 25 januari 2006 08:26

Bring out your dead !

StevenNr1 25 januari 2006 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1520079)
Vele kleintjes maken een serieus rijke meneer die neerkijkt op meneer 'te koud'. Ik ben zeker dat meneer 'te koud' dan gaat roepen dat het internationaal kapitalisme hem genekt heeft :-D

?

skaldis 25 januari 2006 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 1520153)
Hoopelijk blijft dit enkel bij pc's...

Weer in verwachting ? Ja mijn vorig had een virus opgelopen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be