Raven |
26 januari 2006 14:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
(Bericht 1520629)
wat wil dat zeggen, een humaan immigratiebeleid? En nee, ik heb de link nog niet geklikt, ik ben gewoon benieuwd.
|
Dat wilt zeggen dat iedereen hier welkom is. En ze zijn nog zo gek om te denken dat hoogopgeleiden naar België afzakken :lol:
Groen weet duidelijk nog niet dat voor hoogopgeleiden er landen bestaan die vééééééél aantrekkelijker zijn dan hier waar je 40% van je loon moet afstaan. (ik denk dan aan Noorwegen, het Arabische schiereiland, Zuid-Afrika, Australie. Zelfs Latijns-Amerika!!! Allen met bijzonder lage BTW voor "braininflow", en t'is er fameus veel goedkoper met toch een gelijkwaardig loon als hier) , Dus... Wij (Vlaanderen) kennen OOK een braindrain ;-) (groen! zal hiervan uit de lucht gevallen komen waarschijnlijk. Met het formaat van Mieke Vogels, is dat geen lachtertje)
Gevolg: Wie komt er dan naar hier?
=> Een kleine minderheid politieke vluchtelingen, maar dat is eigenlijk een beetje een contradictie. Turkije bijvoorbeeld doet alle inspanningen om de Koerden net ter plaatse te houden. Idem voor Iran endergerlijke.
=> Mensen die hier een kleine decennia vertoeven voor het goede onderwijs. (is ook fameuze minderheid) Maar troost u, op gepaste tijden vloei ik mee met de braindrain. Aagje (van de VLD) zal toch wat meer aantrekkelijke apen uit haar mouw moeten schudden om mij te motiveren hier te blijven.
=> Een grote meerderheid economische vluchtelingen. Vaak zijn dit de meer begoede, want de reis naar hier kost centen, de echte sukkelaars kunnen dat niet betalen natuurlijk. Echter, deze zijn mensen ongeschoold, velen zelfs ongeletterd, en dragen niets bij aan de samenleving. Ze kosten alleen maar. (wat verklaard waarom de Sociale zekerheid hier zo buitengewoon duur is, ondanks dat de Vlaming toch zo'n harde werker is)
Dus eender welke versoepeling, zal in het tweede hun voordeel zijn.
|