Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wie denkt er nog aan onze jongeren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45268)

tony46 25 januari 2006 17:49

Wie denkt er nog aan onze jongeren?

JONGEREN BEGINNEN AL VROEG TE DRINKEN *************************************** Bijna twintig procent van de Belgische tien-, elf- en twaalfjarigen heeft al eens alcohol gedronken. Vijf procent doet dat zelfs geregeld. Dat blijkt uit een onderzoek van het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikers- organisaties (OIVO). Wie voor zijn dertiende begint te drinken, heeft een veel grotere kans om later een problematisch alcoholgebruik te ontwikkelen. Uit het onderzoek bij 2.196 jongeren tussen tien en zeventien jaar blijkt ook dat het vooral ouders zijn die hun kind voor het eerst in contact brengen met alcohol. Jongens drinken meer dan meisjes, maar het verschil verkleint. Bron:Teletekst VRT Noem het maar copy ........ Maar http://www.stoppen.be/np_AA_jongeren.htm Wat word er aan gedaan ?

Lof der Zotheid 25 januari 2006 17:50

Ik vrees dat er weinig gedaan wordt...

Bhairav 25 januari 2006 17:54

Stuur ze allemaal naar opvoedingskampen. Ontneem al hun privacy. Sluit hen af van de buitenwereld. Maak hen wijs dat het leven dient om te werken. ETC...

Vlaanderen Boven 25 januari 2006 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tony46 (Bericht 1520710)
Bijna twintig procent van de Belgische tien-, elf- en twaalfjarigen heeft al eens alcohol gedronken.

Euh...dat cijfer lijkt me wel belachelijk laag. Iedereen heeft tegen dan toch al eens gedronken van papa's wijn ofzo?

Bhairav 25 januari 2006 18:00

Inderdaad. En wa is daar mis mee?
We sterven uiteindelijk allemaal toch en uiteindelijk is het toch gedaan met het heelal: al dat socio-gezeik is uiteindelijk verloren moeite...

Bhairav 25 januari 2006 18:19

Misschien moeten ze van die campagnes beginnen met jongeren die dreadlocks en hanekammen hebben met daarbij "je moet niet drinken of drugs nemen om cool te zijn".
:lol:

herr fritz 25 januari 2006 19:19

Zijn de jongeren niet de belangrijkste grondstof voor morgen? Afin ja, de toekomst zal er fraai uit zien.

Bhairav 25 januari 2006 20:29

Inderdaad. :twisted:

Pieke 26 januari 2006 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herr fritz (Bericht 1520823)
Zijn de jongeren niet de belangrijkste grondstof voor morgen? Afin ja, de toekomst zal er fraai uit zien.

precies alsof gij niet eens geproefd hebt van papa's pintje/glas wijn/whiskey op die leeftijd.

jan hyoens 26 januari 2006 13:56

legaliseer alcoholgebruik door minderjarigen en het probleem is opgelost! Kijk maar naar Holland!

tony46 26 januari 2006 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 1521675)
legaliseer alcoholgebruik door minderjarigen en het probleem is opgelost! Kijk maar naar Holland!

Waar zijn de verantwoordelijkheden van de ouders in dit verhaal dan? Willen we eigenlijk nog verder met de samenleving,of geven we het op? Soms twijfel ik wel wat hoor!!!

Mitgard 26 januari 2006 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tony46 (Bericht 1521743)
Waar zijn de verantwoordelijkheden van de ouders in dit verhaal dan? Willen we eigenlijk nog verder met de samenleving,of geven we het op? Soms twijfel ik wel wat hoor!!!

je kan het maar best opgeven hoor.
er valt toch niks aan te doen.

Vlaanderen Boven 26 januari 2006 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tony46 (Bericht 1521743)
Waar zijn de verantwoordelijkheden van de ouders in dit verhaal dan?

De ouders kunnen in dit soort situaties bijvoorbeeld zorgen voor genoeg drank.

Citaat:

Willen we eigenlijk nog verder met de samenleving,of geven we het op?
Als je het zo stelt, tja, dan geven we het maar beter op.

tony46 26 januari 2006 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 1522019)
De ouders kunnen in dit soort situaties bijvoorbeeld zorgen voor genoeg drank.

Als je het zo stelt, tja, dan geven we het maar beter op.

OOOO ja dan heb ik een foute kijk op het leven,sorry voor de vraag

herr fritz 26 januari 2006 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 1521656)
precies alsof gij niet eens geproefd hebt van papa's pintje/glas wijn/whiskey op die leeftijd.

Ja, en mijn reactie was bweik en het heeft 10 jaar geduurd eer ik terug alcohol proefde.
In die tijd was het onder mijn jeugdgenoten een schande als ge bier zoop of rookte.
Tegenwoordig is het normaal dat jongens al leren zuipen nog voor ze haar op hun kloten hebben. Nu nog wachten eer we een embryo filmen met een bierglas aan zijn toot.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be