![]() |
Moeten de VS en Israël Hamas aanvaarden als gesprekspartner ?
De vraag lijkt mij vrij duidelijk. (zelfde poll staat op de VRT-Nieuwssite)
|
Volgens mij wlit Hamas zelf niet onderhandelen.
|
Zoals het Verenigd Koninkrijk net heeft verklaard, "Hamas must understand that with democracy goes renunciation of terror."
Zo simpel is het dus, stop de terreur en word een politieke partij of doe voort zoals voordien en aanvaard de consequenties ... Hoewel de keuze van de Palestijnen voor Hamas voor een deel te verklaren valt door de corruptie in Fatah was deze verkiezing ook een peiling naar de vraag "oorlog of vrede?" Tijd dat iedereen zijn illusies over de slachtofferrol van de Palestijnen laat vallen en de realiteit onder ogen durft te zien. |
Tja, onderhandelen met iemand die uw vernietiging wil is niet evident...
Denk ik... |
Ja indien Hamas vanaf NU Israel erkent en geen terreur meer gebruikt.
Anders is de kans op vrede minimaal en zal Israel gedwongen worden meer geweld te gebruiken.. en is alles naar de kloten. |
Citaat:
|
De vraag is retorisch.
|
Citaat:
Net nog op CNN verklaarde een Hamas-lid die binnenkort een parlementswedde trekt dat er niet zal afgeweken worden van hun manifest. Een andere man zei dat "verzet van Hamas" en politiek te combineren zijn. Dus de VS en Israël gaan beter niet met de duivel aan tafel zitten in Taba. |
er is een keuze mogelijkheid vergeten:
"Ja, want Hamas vertegenwoordigt de rechtmatige eigenaars van het betwiste gebied". |
Citaat:
|
Dat Hamas het nu maar zelf eens oplost. I.p.v. een destructieve politiek te voeren zullen ze zich nu moeten bewijzen dat ze iets constructief kunnen opbouwen. Daarna kan men evalueren of ze het waard zijn om mee samen te werken.
|
(Vredes)gesprekken voeren met een terroristische partij, die bovendien openlijk oproept tot de totale vernietiging van Israel, lijkt mij een illusie.
't Is niet omdat ze een democratische verkiezing gewonnen hebben, dat Hamas ook een democratische beweging is. Maar Hamas moet de kans krijgen om een andere koers te kiezen(al vrees ik dat ze dat niet zullen doen). En met Hamas aan het roer zie ik de Israelische kiezer ook niet direct kiezen voor de gematigde kandidaten. |
Citaat:
En de VS en schurkenstaat Israël hebben helemaal geen eisen te stellen qua gesprekspartners. De Palestijnse bevolking heeft gekozen en het zijn diegenen geworden die staan voor een radikaal nationalisme en vrijheidsstreven.. Proficiat dus!! Hopelijk kan Hamas Palestina in goede banen leiden en ervoor zorgen dat het onderdrukte Palestijnse volk zo snel mogelijk krijgt waar het recht op heeft: een vrije onafhankelijke staat. |
Met de overwinning van hamas, zou het misschien gepast zijn effe hun slogan te roepen: Hamas! Hamas! ajag :D
Met zo'n groepering gaan ze in Israël zeker gaan willen praten |
Waarom staat er ook niet 'moet Europa Hamas aanvaarden als gesprekspartner?' Of heeft Europa geen probleem met Hamas? Ik hoop alleen dat Bush voor de verandering eens iets goeds doet en de $700 miljoen steun schrapt en dat geld stuurt naar een land zoals b.v. Haiti
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neen, het gaat hier om een uitgesproken terroristische en racistische organisatie die oorlog en haat predikt tegen Israel en het hele Westen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat noemen ze 'lef hebben', of - minder schijnheilig - 'onbeschaamdheid'. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be