Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VB wint tegen Ugent (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45299)

jan hyoens 26 januari 2006 15:14

VB wint tegen Ugent

Vlaams Belang wint kortgeding tegen Gentse universiteit

26.01.2006 - Zoals reeds eerder meegedeeld, had de universiteit van Gent op de valreep aan het Vlaams Belang laten weten dat het geen gebruik mocht maken van een zaal van Het Pand voor de op vrijdag 27 januari (morgen dus) geplande start van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Dit verbod werd door de partij voor de Raad van State aangevochten maar deze instelling verklaarde zich onbevoegd (zie als bijlage de persmededeling van gisteren).

De advocaten van het Vlaams Belang hebben dan ook onmiddellijk een kortgeding tegen de Gentse academische overheid aangespannen. De zaak werd deze voormiddag in kortgeding gepleit.

Het Vlaams Belang is blij u te mogen laten weten dat de beschikking van de rechtbank van eerste aanleg luidt dat de universiteit morgen de afgesproken zaal ter beschikking moet stellen op straffe van een dwangsom van 200.000 euro.

Hiermee nodig ik u dan ook uit de geplande manifestatie bij te wonen.
Ze gaat morgen door om 20.00u in de Refter van Het Pand (Adres: Onderbergen 1, 9000 Gent).
De sprekers zijn Vlaams Belang voorzitter Frank Vanhecke en het Gentse Vlaams Belang boegbeeld volksvertegenwoordiger Francis Van den Eynde die ook voorzitter is van onze fractie in de Gentse gemeenteraad.

Met vriendelijke groeten,

i.o. Kristina Colen
Voorzitter Vlaams Belang afdeling Gent

darktown 26 januari 2006 15:15

hoe meer je over Vlaams Behang spreekt, hoe meer je ze aanmoedigt.
uw uitdaging :

NIET reageren op deze topic.
Ben benieuwd...

Mitgard 26 januari 2006 15:20

jammer.
het veebee zou haar manifestatie beter geven in de riool, waar ze thuishoort.

Mitgard 26 januari 2006 15:24

waarschijnlijk heeft annemans de rechter weer gedreigt zijn job af te pakken als ze ooit aan de macht komen, typische VB-chantage, hebben ze nog al gedaan...

Condor 26 januari 2006 15:25

Universiteit en politiek

Of politieke partijen in universitaire gebouwen thuishoren is voor mij niet duidelijk. Dat er toch nog vormen van rechtspraak zijn die onpartijdig oordelen verheugt me.

tony46 26 januari 2006 15:27

Zaal of niet wat heeft dat nu te maken met VB? Goed dat ze die zaal krijgen maar VB is wel iets meer dan een ZAAL he "darktown"

De Knut 26 januari 2006 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1521795)
jammer.
het veebee zou haar manifestatie beter geven in de riool, waar ze thuishoort.

Neen, want dan komen jij en andezre ratten er op af.

De Knut 26 januari 2006 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1521796)
waarschijnlijk heeft annemans de rechter weer gedreigt zijn job af te pakken als ze ooit aan de macht komen, typische VB-chantage, hebben ze nog al gedaan...

of misschien was de rechter deze keer geen franskiljonse logeman... :-P

Bitweiser 26 januari 2006 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Condor (Bericht 1521797)
Of politieke partijen in universitaire gebouwen thuishoren is voor mij niet duidelijk. Dat er toch nog vormen van rechtspraak zijn die onpartijdig oordelen verheugt me.

Als er politieke studentenbewegingen toegelaten zijn op de campus, zouden politieke partijen dit eigenlijk ook mogen. Niet? Maar ik ga met je akkoord dat er blijkbaar nog rechters zijn die recht kunnen spreken.

Casca 26 januari 2006 16:07

Weinig meer te zeggen dan een welgemeende verdomme.

An VdS 26 januari 2006 16:11

En zeggen dat PDR vandaag nog op zijn plaatsje dit schreef:

26 januari 2006

Vlaams Belang vangt bot bij Raad van State rond zaalverhuur

Het Vlaams Belang heeft bot gevangen bij de Raad van State in verband met haar klacht omtrent een geweigerde zaalverhuur aan de Gentse Universiteit. De partij wilde vrijdag haar lokale kiescampagne starten in het Pand, een gebouw van de universiteit.Nadat de partij eerder toestemming had gekregen om het gebouw te gebruiken, trok rector Paul Van Cauwenberge het aanbod in. De alma mater was naar eigen zeggen slecht ingelicht over de aard en omvang van het gebeuren. Wat eerst een voordracht was voor een 200-tal personen, bleek tijdens een werkvergadering een kiesmeeting te zullen worden met dubbel zoveel publiek, aldus de woordvoerster van de Universiteit woensdag.Het Vlaams Belang stapte naar de Raad van State, maar die verklaart zich onbevoegd, aldus Belang-volksvertegenwoordiger Francis Van den Eynde.

:lol: :lol: :lol:

Jonas Elossov 26 januari 2006 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 1521785)
i.o. Kristina Colen
Voorzitter Vlaams Belang afdeling Gent

1. Copy-Paste
2. K. Colen, is blijkbaar familie van?

3. Nu is het echt wel stom dat het examens zijn. Wij zouden die meeting immers perfect legaal kunnen blokkeren; de unief zou nu tenminste niet kunnen zwaaien met het feit dat we andere erkende studentenorganisaties (bv KVHV) in hun activiteiten belemeren. Het VB is immers geen erkende studentenorganisatie.8)

Raven 26 januari 2006 16:34

Democratie heeft onverwonnen vandaag

ingenious 26 januari 2006 17:09

gewoonweg belachelijk, een unief moet helemaal geen ruimte beschikbaar stellen voor verkiezingskermissen. 200 000 euro, djeezes. :?

An VdS 26 januari 2006 17:34

Hé Jonaske waarom krijg ik altijd deze pop-up als ik naar jullie webstek surf http://69.64.170.118/2005HBcam/AdP2/index.htm

En trouwens jullie zijn aan VUB geen erkende vereniging en toch maken jullie ook gebruik van de infrastructuur!

Praetorian 26 januari 2006 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 1521927)
Democratie heeft onverwonnen vandaag

Verloren, een universiteit moet toestaat dat er fascistische praat wordt verkocht op hun grond. Is alsof de katholieke Kerk zou toelaten om satanische rituelen te laten doorgaan op gewijde grond.

Mitgard 26 januari 2006 17:57

komt er een tegenbetoging?

Raven 26 januari 2006 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 1522035)
Verloren, een universiteit moet toestaat dat er fascistische praat wordt verkocht op hun grond. Is alsof de katholieke Kerk zou toelaten om satanische rituelen te laten doorgaan op gewijde grond.

tsss.. Fascistische praat :roll:

Wat is er bij u niet fascistische praat? Als het Stalinisme verheerlijkt waarschijnlijk.

Door die term zo ten onpas te gebruiken is het een lege doos geworden.

Praetorian 26 januari 2006 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 1522051)
tsss.. Fascistische praat :roll:

Wat is er bij u niet fascistische praat? Als het Stalinisme verheerlijkt waarschijnlijk.

Ik ben kantiaans marxist, weinig kans.

jan hyoens 27 januari 2006 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 1521908)
3. Nu is het echt wel stom dat het examens zijn. Wij zouden die meeting immers perfect legaal kunnen blokkeren; de unief zou nu tenminste niet kunnen zwaaien met het feit dat we andere erkende studentenorganisaties (bv KVHV) in hun activiteiten belemeren. Het VB is immers geen erkende studentenorganisatie.8)

Hou me tegen of ik ga de revolutionair uithangen!:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be