Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   "Gemengde" huwelijken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=453)

amexx 1 september 2002 20:37

Tegenwoordig wanneer ik rond kijk zie ik meer en meer zgn "gemengde" huwelijken. (Bijvoorbeeld Belg-Chinees)
Is dat jullie ook al opgevallen ? Is hier een verklaring voor ?

amexx 2 september 2002 07:22

Geef ook eens een beetje commentaar!

DaffyDuck 2 september 2002 09:36

Moet kunnen natuurlijk. Waarom ook niet? Als ik verliefd ben op een indisch meisje dan is dat toch mijn goed recht zeker om met haar te trouwen. Of kan dat ook weeral niet meer voor onze conservatieve puriteinen? Of is verliefd worden op een buitenlands meisje landverraad en abnormaal (cfr discussie homohuwelijk)? Dit vind ik zelf geen discussie waard... wie hierop nee antwoord is wat mij betreft "onmenselijk", in die zin dat die persoon dan totaal geen idee heeft over gevoelens. Verliefdheid valt niet te controleren...

Godfried 2 september 2002 10:09

Natuurlijk moeten gemengde huwelijken kunnen! Meer nog, ze zijn noodzakelijk. Onze vrouwen hier zijn allemaal ge-emancipeerd (codewoord voor lui en zelfzuchtig) dus daar valt niks meer mee aan te vangen. Een man die denkt aan het stichten van een gezin, kan bijna niet anders meer dan een buitenlandse vrouw te huwen. Die van ons willen ten eerste al niet trouwen en ze willen geen kinderen. Als ze er willen, dan willen ze er zeker niet voor zorgen of ze het huishouden doen. Niet moeilijk dat onze mannen hier op zoek gaan naar vrouwen met een beetje meer verantwoordelijkheidsgevoel.

amexx 2 september 2002 13:30

Onze maatschappij is inderdaad zo ver gevorderd dat de vrouwen al zeer zeker niet meer het zwakke geslacht is.
Maar dat wil niet zeggen dat de mannen voor die redenen een buitenlandse vrouw kunnen "gaan halen".
Ik zie dat maar al te vaak gebeuren bij de Islam. De mannen zitten hier maar te hoeren en te boeren. Maar als het op een huisgezin op aan komt dan willen ze allemaal een volgzaam type. En die gaan ze dan maar uit de bergen halen. De vrouwen die hier dan wonen vinden dan helemaal geen man meer omdat ze te zelfstandig zijn. Dus moeten ze er ook maar 1 uit de bergen gaan halen. En dan de integratiemolen maar draaien....

Supe®Staaf 2 september 2002 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Natuurlijk moeten gemengde huwelijken kunnen! Meer nog, ze zijn noodzakelijk. Onze vrouwen hier zijn allemaal ge-emancipeerd (codewoord voor lui en zelfzuchtig) dus daar valt niks meer mee aan te vangen. Een man die denkt aan het stichten van een gezin, kan bijna niet anders meer dan een buitenlandse vrouw te huwen. Die van ons willen ten eerste al niet trouwen en ze willen geen kinderen. Als ze er willen, dan willen ze er zeker niet voor zorgen of ze het huishouden doen. Niet moeilijk dat onze mannen hier op zoek gaan naar vrouwen met een beetje meer verantwoordelijkheidsgevoel.

:lol: :lol: :lol:
Godfried,
Welke 'exotische oorden' bezoek jij in je vakantie? :roll:

amexx 2 september 2002 13:54

Wil jij ook zo`n vrouw superstaaf ?

Supe®Staaf 2 september 2002 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Wil jij ook zo`n vrouw superstaaf ?

Neen dank je, Amexx.
Hoe graag ik ze ook zie, mijn leven is al complex genoeg. :wink:

de moralist 3 september 2002 13:10

Citaat:

Ik denk dat Godfried best de vrouwen op afbetaling kan kopen. Is hij niet tevreden van hen betaald hij niet meer en ze komen ze met de deurwaarder aanslaan. Of misschien een vrouw zoeken met jarenlange garantieclausule :) :) :) :)

vivanter007 4 september 2002 22:41

Citaat:

Natuurlijk moeten gemengde huwelijken kunnen!

Hoe plaats je dat dan in je opvatting over geografische scheiding?

Supe®Staaf 5 september 2002 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Citaat:

Natuurlijk moeten gemengde huwelijken kunnen!

Oeps, vivant007,
Dat is een knap lastig vraagje t.a.v. de forum-Lefèvre. :P
Ik vermoed echter dat Godfried zal teruggrijpen naar de ouderwetse katholieke belofte van volgzaamheid der vrouw ten aanzien van de man. Een religieuze assimilatie van de vrouwelijke wederhelft zal een minimumvereiste blijken bij zijn desiderata.
Ik wacht evenals jij met spanning af. :lol:

Godfried 5 september 2002 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Ik vermoed echter dat Godfried zal teruggrijpen naar de ouderwetse katholieke belofte van volgzaamheid der vrouw ten aanzien van de man. Een religieuze assimilatie van de vrouwelijke wederhelft zal een minimumvereiste blijken bij zijn desiderata.
Ik wacht evenals jij met spanning af. :lol:

Huwelijken worden best gesloten onder partners met dezelfde godsdienst. Zij delen immers dezelfde visie op het huwelijk en op de waarden die zij aan hun kinderen willen doorgeven.

Huwelijken met partners van een andere godsdienst vereisen inderdaad dat een van de partners van godsdienst verandert. En da's dus zeer moeilijk.

de moralist 5 september 2002 08:58

Een beetje uit het verband gerukt maar toch interessant om te horen: toen wij besloten om te huwen stonden we voor een dilema,alhoewel we beiden katholiek opgevoed waren stond mijn overtuiging omtrent het geloof,heden nog steeds,op kelderverdiepingspeil. Dat wil niet zeggen dat ik het geloof afbreek hoor. We hadden besloten om niet voor de kerk te trouwen maar grootmoeder wou persé dat ik wel voor de kerk huwde.
Dus besloten wij dit toch te doen. Bij de priester werd het één en ander besproken en liet ik weten dat ik bepaalde dingen niet wou doen. :oops: totaal verkeerd,wat die man daar allemaal uithaalde hou je niet voor mogelijk en de plotse inbreng van enkele,in die tijd toch,duizende franken deed die man tot inkeer brengen en waren plots alle problemen opgelost. Op dit moment heb ik dan ook,alles voor de familie,mijn overtuigingen tijdelijk opgegeven en meegedaan met deze schow.We zijn nu al een hele tijd getrouwd en nog steeds samen. Zij de goddelijke en ik de ketter of de duivel. Hoe een bepaalde synergie toch kan slagen en dit tot alle tegenspraak van alle kristelijke zieltjes op deze posting. Dus als twee mensen echt elkaar graag zien en zich willen opofferen om een gans leven te samen willen te zijn en eventueel kinderen wensen op te voeden waar blijft dan die zever dat er één van hen zijn godsdienst of opvatting moet opgeven. Larie en apekool. Liefde en genegenheid tov je partner kent geen grenzen van welke soort ook.[/url]

Godfried 5 september 2002 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de moralist
Een beetje uit het verband gerukt maar toch interessant om te horen: toen wij besloten om te huwen stonden we voor een dilema,alhoewel we beiden katholiek opgevoed waren stond mijn overtuiging omtrent het geloof,heden nog steeds,op kelderverdiepingspeil. Dat wil niet zeggen dat ik het geloof afbreek hoor. We hadden besloten om niet voor de kerk te trouwen maar grootmoeder wou persé dat ik wel voor de kerk huwde.
Dus besloten wij dit toch te doen. Bij de priester werd het één en ander besproken en liet ik weten dat ik bepaalde dingen niet wou doen. :oops: totaal verkeerd,wat die man daar allemaal uithaalde hou je niet voor mogelijk en de plotse inbreng van enkele,in die tijd toch,duizende franken deed die man tot inkeer brengen en waren plots alle problemen opgelost. Op dit moment heb ik dan ook,alles voor de familie,mijn overtuigingen tijdelijk opgegeven en meegedaan met deze schow.We zijn nu al een hele tijd getrouwd en nog steeds samen. Zij de goddelijke en ik de ketter of de duivel. Hoe een bepaalde synergie toch kan slagen en dit tot alle tegenspraak van alle kristelijke zieltjes op deze posting. Dus als twee mensen echt elkaar graag zien en zich willen opofferen om een gans leven te samen willen te zijn en eventueel kinderen wensen op te voeden waar blijft dan die zever dat er één van hen zijn godsdienst of opvatting moet opgeven. Larie en apekool. Liefde en genegenheid tov je partner kent geen grenzen van welke soort ook.[/url]

Ik blijf erbij dat een huwelijk tussen twee partners van verschillende geloofsovertuigingen erg moeilijk is. Hoe verzoen je een islamietisch en een Katholiek huwelijk? Het Katholiek huwelijk is onverbreekbaar, maar een islamietische man mag zijn vrouw verlaten door driemaal "Ik verstoot u" uit te kreten. Vetrouwen op de eeuwigdurende romance? Sorry, maar dat idealisme heb ik al lang verloren.

Idem dito met het huwelijk van een vrijzinnige en een gelovige. Een vrijzinnige vindt dat een huwelijk voorbij is als de liefde uit is. Een gelovige houdt vast aan een onverbreekbaar huwelijk, in goede EN kwade dagen. D.w.z. ook als uw partner u bedriegt of de romantische liefde voorbij is of als een van de partners plots "ontdekt" dat hij homofiel, necrofiel of God weet wat is. Zo'n onderscheiden visies op het huwelijk zijn dus ook moeilijk te verzoenen.

Daarom: in de ideale wereld trouwen enkel partners van hetzelfde geloof met mekaar. Islamieten, joden en zigeuners houden zich hier over het algemeen strikt aan. Wij Katholieken zijn helaas veel te tolerant en laten alles maar zijn gang gaan, met het gevolg dat ons eertijds uniform Katholiek avondland nu gedegradeerd is tot een morele woestenij waar "de Cultuur van de Dood heerst". (J.P.II)

jan breydel 5 september 2002 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Tegenwoordig wanneer ik rond kijk zie ik meer en meer zgn "gemengde" huwelijken. (Bijvoorbeeld Belg-Chinees)
Is dat jullie ook al opgevallen ? Is hier een verklaring voor ?

Het is mij ook al opgevallen.
In dit 'kikkerlandje-met-de-duizend-en-één-culturen' komt iedereen in contact met iedereen. Logisch dat daar dan romances uitgroeien. Of het een goede zaak is durf ik ten stelligste in twijfel te trekken. Hoe goed je ook op elkaar bent afgestemd, er blijven toch altijd cultureel/ethnische verschillen bestaan die de kwantiteit van scheidingen de hoogte kunnen injagen.

de moralist 5 september 2002 10:31

Citaat:

Citaat:

Ik blijf erbij dat een huwelijk tussen twee partners van verschillende geloofsovertuigingen erg moeilijk is. Hoe verzoen je een islamietisch en een Katholiek huwelijk? Het Katholiek huwelijk is onverbreekbaar, maar een islamietische man mag zijn vrouw verlaten door driemaal "Ik verstoot u" uit te kreten. Vetrouwen op de eeuwigdurende romance? Sorry, maar dat idealisme heb ik al lang verloren.

Idem dito met het huwelijk van een vrijzinnige en een gelovige. Een vrijzinnige vindt dat een huwelijk voorbij is als de liefde uit is. Een gelovige houdt vast aan een onverbreekbaar huwelijk, in goede EN kwade dagen. D.w.z. ook als uw partner u bedriegt of de romantische liefde voorbij is of als een van de partners plots "ontdekt" dat hij homofiel, necrofiel of God weet wat is. Zo'n onderscheiden visies op het huwelijk zijn dus ook moeilijk te verzoenen.

Daarom: in de ideale wereld trouwen enkel partners van hetzelfde geloof met mekaar. Islamieten, joden en zigeuners houden zich hier over het algemeen strikt aan. Wij Katholieken zijn helaas veel te tolerant en laten alles maar zijn gang gaan, met het gevolg dat ons eertijds uniform Katholiek avondland nu gedegradeerd is tot een morele woestenij waar "de Cultuur van de Dood heerst". (J.P.II)

Maar Godfried toch in welke eeuw leef je nog jong. Dat een katholiek huwelijk nooit zal breken wegens homofilie en andere rijst werkelijk de pan uit. Ik ken er zoveel die wekelijks hun zieltje in de kerk zuiveren ed.Wel één van die gasten zijn al gescheiden wegens allerlei redenen van homofilie,bedrog en ander dingen. Dus uw theorie of overtuiging???????
Wel vriend ik ben sinds een 22 jaar getrouwd als vrijzinnige met een katholiek meisje. In ieder gezin zijn er ups en downs en toch blijven we bij elkaar. Hoe verklaar je dit? Ik zal u het antwoord geven: godsdienst heeft daar niks mee te maken maar vooral liefde en respect voor elkaar.Gehuwden zijn twee verschillende karakters die soms botsen maar ook overeenkomende punten hebben.Inteelt is ook slecht voor het verdere geslacht dus biodiversiteit is niet enkel goed voor de landbouw maar ook voor de mens. Daarenbij mijn beste Godfried heb ik mijn kinderen laten dopen ,hun communies laten doen en hun vrijgelaten in hun denken en doen en hun nooit beinvloed. het zijn zij zelf die besloten hebben om al of niet verder te doen met hun geloof of overtuiging. Als twee partners afspraken maken omtrent geloof ,zelfs is die verschillend, kan een samenhang zeer optimaal gaan. Respect en liefde is overheersend.Ziet u wat verdraagzaamheid kan opleveren. :D :D

Supe®Staaf 5 september 2002 12:52

Citaat:

Citaat:

Het belangrijkste is dat godsdiensten geografisch gescheiden worden. Zo mogen gelovigen niet in dezelfde buurt wonen als ongelovigen.

Waarde Godfried,
Ik ben eerlijk waar dol op jouw licht provocatieve, ultra-katholieke stellingen. Ze kunnen aanleiding geven tot mooie discussies, en soms de emoties fel doen oplaaien.
Wanneer echter twee van jouw uitlatingen zo lijnrecht tegenover mekaar staan als de twee bovenstaande, dan had ik toch graag geweten, samen met vivant007, die de vraag reeds als volgt formuleerde:
Citaat:

........welke van de twee jou ernst is.
Anders wordt de discussie een beetje zinledig. :wink:

Godfried 5 september 2002 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Wanneer echter twee van jouw uitlatingen zo lijnrecht tegenover mekaar staan als de twee bovenstaande, dan had ik toch graag geweten, samen met vivant007, die de vraag reeds als volgt formuleerde:
Citaat:

........welke van de twee jou ernst is.

Ik heb daar nog niet op geantwoord omdat ik eerlijk gezegd de door u en Vivant ontwaarde "contradictie" niet merk. Als ik zeg dat men tegenwoordig wel op zoek moet gaan naar een meisje uit den vreemde, is dat vooral omdat de katholieke meisjes HIER niet zo dik bezaaid lopen. In landen als Polen, Italië, VS, Filippijnen is de situatie toch net iets beter gesteld. Wat is daar nu contradictorisch aan? Het kalf is hier verdronken; de totale islamisering staat ons te wachten. Ik vlucht dus naar katholiekere oorden en zal mij aldaar proberen te assimileren.

Godfried 5 september 2002 13:43

Citaat:

Maar Godfried toch in welke eeuw leef je nog jong. Dat een katholiek huwelijk nooit zal breken wegens homofilie en andere rijst werkelijk de pan uit. Ik ken er zoveel die wekelijks hun zieltje in de kerk zuiveren ed.Wel één van die gasten zijn al gescheiden wegens allerlei redenen van homofilie,bedrog en ander dingen. Dus uw theorie of overtuiging???????

Wel, ik zeg u dat zowel hijzelf als zijn pastoor slechte gelovigen zijn. Een gescheiden persoon die in zonde samenleeft mag immers de communie niet ontvangen. Dat zou de pastoor moeten weten. Met zulke slechte voorbeeldne wordt dus de Kerk in een slecht daglicht geplaatst. De kerk zou zulke praktijken veel strenger moeten vervolgen.

Citaat:

Wel vriend ik ben sinds een 22 jaar getrouwd als vrijzinnige met een katholiek meisje. In ieder gezin zijn er ups en downs en toch blijven we bij elkaar. Hoe verklaar je dit? Ik zal u het antwoord geven: godsdienst heeft daar niks mee te maken maar vooral liefde en respect voor elkaar.Gehuwden zijn twee verschillende karakters die soms botsen maar ook overeenkomende punten hebben.Inteelt is ook slecht voor het verdere geslacht dus biodiversiteit is niet enkel goed voor de landbouw maar ook voor de mens. Daarenbij mijn beste Godfried heb ik mijn kinderen laten dopen ,hun communies laten doen en hun vrijgelaten in hun denken en doen en hun nooit beinvloed. het zijn zij zelf die besloten hebben om al of niet verder te doen met hun geloof of overtuiging. Als twee partners afspraken maken omtrent geloof ,zelfs is die verschillend, kan een samenhang zeer optimaal gaan. Respect en liefde is overheersend.Ziet u wat verdraagzaamheid kan opleveren. :D :D

Dank voor uw getuigenis en proficiat met uw huwelijk. Spijtig te horen dat uw kinderen de genade van het geloof niet kunnen appreciëren. Ik heb niet gezegd dat gemengde huwelijken (gelovige met apostaat, heiden of ketter) niet goed KUNNEN draaien. Ik zeg alleen dat je meer gevaar loopt om in de problemen te komen. Sinds onze maatschappij collectief het geloof heeft afgezworen en ieder zijn privé-godsdientje fabriceert (supermarkt-gelovigen), zijn de echtscheidingen spectaculair toegenomen en zijn er nauwelijks nog nieuwe huwelijken, gezinnen en kinderen. Onze maatschappij gaat eraan kapot.

De kracht van vooral joden en zigeuners (minder moslims - op termijn mengen zij wel met vreemden) is dat zij strict binnen de eigen gemeenschap trouwen. Hoewel zij geen land hebben (ok, joden tegenwoordig wel, maar da's pas heel recent) en met de regelmaat van de klok worden uitgeroeid , blijven deze volkeren bestaan. De reden hiervoor zijn intern-gemeenschappelijke huwelijken en kinderrijke gezinnen.

Kotsmos 5 september 2002 15:24

dan kunt ge ook beginnen tegen huwelijken tussen mensen van een verschillende sociale klasse toch? Zal ook wel problemen opleveren...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be