Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   dedecker grand cru (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45341)

PieterP 28 januari 2006 10:05

dedecker grand cru

Dedecker heeft gepraat met het Laatste Nieuws.
De moeite van het lezen waard.
Geen blad voor de mond, meestal een correcte analyse.

http://www.jmdedecker.com/

duveltje382 28 januari 2006 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterP (Bericht 1523922)
Dedecker heeft gepraat met het Laatste Nieuws.
De moeite van het lezen waard.
Geen blad voor de mond, meestal een correcte analyse.

http://www.jmdedecker.com/

Juiste analyse " Als je kritiek hebt op het regeringsbeleid, ben je een Blokker. Einde debat."

Chipie 28 januari 2006 10:17

Hij zit natuurlijk op een verwarmde zetel... :wink:

alberto 28 januari 2006 10:34

Een klein stukje uit de tekst waar politiek toch een groot stuk om draait

Ik zou zeggen: 'Collega's, neem uw vrijheid en klaag de tekortkomingen in het beleid aan. De kiezer verwacht dat van u.'»

Inderdaad dat verwacht ik, meelopers om hun postjes te behouden zijn er al genoeg.

Mitgard 28 januari 2006 10:46

grand cru?
château azijn ja.

nidor 28 januari 2006 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 1523934)
Een klein stukje uit de tekst waar politiek toch een groot stuk om draait

Ik zou zeggen: 'Collega's, neem uw vrijheid en klaag de tekortkomingen in het beleid aan. De kiezer verwacht dat van u.'»

Inderdaad dat verwacht ik, meelopers om hun postjes te behouden zijn er al genoeg.

als dit is wat ons regeert...

alberto 28 januari 2006 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nidor (Bericht 1523940)
als dit is wat ons regeert...

Is kritiek op het beleid hebben verkeerd?

nidor 28 januari 2006 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 1523949)
Is kritiek op het beleid hebben verkeerd?

natuurlijk niet! daarom noemt het ook democratie! dat is het enige wat tussen ons en uiteindelijk een dictator staat! (;-) nu niet direct brussel gaan bestormen he)

Jonas Elossov 28 januari 2006 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1523925)
Juiste analyse " Als je kritiek hebt op het regeringsbeleid, ben je een Blokker. Einde debat."

Voor één keer moet ik je gelijk geven. Tot in het absurde toe; als 'radicaal' links de rug zou toekeren naar de SPa kijkt men naar rechts.:roll:

nidor 28 januari 2006 11:56

zijn dat de enige mogelijkheden?

Max van Dietschland 28 januari 2006 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean Marie Dedecker
Wie is trouwens Vandeurzen? Hij heeft het charisma van een lavabo

:rofl: :rofl:

maarte 28 januari 2006 20:32

sinds wanneer heeft men charisma nodig om een goede politieker te zijn

Alvader 28 januari 2006 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 1524585)
sinds wanneer heeft men charisma nodig om een goede politieker te zijn

Sinds wanneer heeft men universitaire diploma's, doctoraten en professoraten nodig om een goed politicus te zijn ?

djimi 28 januari 2006 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1523938)

grand cru?
château azijn ja.

Gij zijt nog veel te vriendelijk, gij.

Bob 29 januari 2006 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1523938)
grand cru?
château azijn ja.

In elk geval leuk, duidelijk en geen pc complex. Maw voor sommigen grand cru, voor anderen azijn, en voor de ergsten, nog erger...

De schoofzak 29 januari 2006 10:06

VLD-leden (dat zijn dus meestal mensen die wel veel geld hebben, maar daarom nog niet snugger zijn) stemmen misschien graag op die vechtjas, maar ...
de snuggerste Vlamingen (dat zijn zij die heelder dagen naar sport kijken op tv) stemmen misschien graag op die "suksesvolle" trainer, maar ...

maar ik vind het volgende: als je iemand vlak in het gezicht gespuwd hebt, dat gaat die bespuwde dat nooit vergeten.

Vechtjas Dedekkker staat vaak in konkurrentie met mensen uit andere partijen, doch in die andere partijen zitten mensen met wie hij ooit tesamen in eenzelfde regeringsploeg zal moeten zitten .... je mag die dus wel 't een en 't ander in het gezicht zeggen, maar spuwen ...???

Vechtjas Dedekker zit soms in konkurrentie met mensen uit zijn eigen partij, als 't gaat om wie minister kan worden, wie in de opperste regionen van de partaai zit enz... Je mag je eigen partijgenoten wel 't een en 't ander in het gezicht zeggen, maar spuwen ...????

Ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat die man met zijn populistische praat (de helft waarheid, de helft niet goed nagedacht) gauw genoeg gaat uitgerangeerd worden.
Een mooi doch zeer teoretisch voorbeeld van zo'n hak: men maakt hem na de verkiezingen volgend jaar (in)formateur, en dan zal men hem gauw en rauw laten blijken "met heel Antwaarpen, met 1000 Chinezen, maar niet men den deze ...".

Aanvullinkse: de enigen die wel in 't gezicht mogen spuwen, dat zijn de kiezers. Door op het Vlaams (on)belang te stemmen, spuwen ze hun gal uit. Aan de rechtschapen politiekers om uit te maken wat ze moeten wijzigen aan hun beleid, als ze 1 miljoen maal bespuwd zijn. Alleszins niet 1 miljoen monden dichtnaaien.

instromaniac 29 januari 2006 10:28

Bwa, JMD is wel een vechtjas en ik ben het ook niet altijd eens met z'n stellingen maar aan de andere kant is zoals hij zegt er wel nood aan iemand die niet zo'n "geconstipeerd Wetstraatmannetje" is. Er is tegenwoordig te weinig harde kritiek tegen het establishment omdat er nog maar twee kampen zijn (VB vs de rest) en het ene kamp monddood wordt gemaakt onder het mom van racisme en door haar eigen fanatisme en populisme. Het is dus leuk dat er eens iemand is die los staat van al dat geslijm en gezever.

Antoon 29 januari 2006 11:05

De enige reden waarom Dedecker nog bij de VLD zit is dat hij meer voorkeurstemmen haalt dan alle andere 'hoge pieten' van de partij.

Maar ze hebben hem toch geen minister gemaakt, en ik verwacht ook niet dat dit zal gebeuren.

Knuppel 29 januari 2006 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1524957)
De enige reden waarom Dedecker nog bij de VLD zit is dat hij meer voorkeurstemmen haalt dan alle andere 'hoge pieten' van de partij.

Maar ze hebben hem toch geen minister gemaakt, en ik verwacht ook niet dat dit zal gebeuren.

De Decker maakt dan ook één grote fout die Anciaux en Bourgeois niet maakten: hij schruwelt te weinig afkeer voor het VB uit....

Knuppel 29 januari 2006 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac (Bericht 1524933)
Bwa, JMD is wel een vechtjas en ik ben het ook niet altijd eens met z'n stellingen maar aan de andere kant is zoals hij zegt er wel nood aan iemand die niet zo'n "geconstipeerd Wetstraatmannetje" is. Er is tegenwoordig te weinig harde kritiek tegen het establishment omdat er nog maar twee kampen zijn (VB vs de rest) en het ene kamp monddood wordt gemaakt onder het mom van racisme en door haar eigen fanatisme en populisme. Het is dus leuk dat er eens iemand is die los staat van al dat geslijm en gezever.

Akkoord.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be