![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Frustratie, nee hoor, waarom zou ik ? Jullie doen maar.
Alleen typisch dat een initiatief van een andere linkse organisatie alweer beoordeeld moet worden als zijnde "enkel van de 4e internationale". |
[off-topic]Heeft KingHagar soms een voorkeur voor Gauloises Blondes tabak?[/off-topic]
Normaal gesproken zou een debat tussen 4 mensen, waarvan 3 uit dezelfde organisatie komen, niet zo interressant zijn. In het geval van 3 mensen van de vierde zou het wel een heel hevig debat met (misschien zelfs meer dan 4 :lol: ) verschillende meningen kunnen worden. Ik vrees echter dat de 3 - in goede vierde traditie - de opportunistische toer zullen opgaan en zich in bijna alles achter Sleeckx zullen scharen. Veel debat zal er dus niet zijn (tenzij er een paar mensen uit het publiek hun mening naar voor gaan brengen ;) ) |
Citaat:
Ik zie het al voor mij... Als het debat internationaal getrokken wordt over nieuwe arbeiderspartijen; Eén kant die de P-Sol een voorbeeld vormt, en de andere die de neoliberalen van de PT gaan verdedigen in Brazilië. Of in Portugal, waar die gast van het Links Blok de laatste verkiezingen een nederlaag noemt en Lievens die zegt dat ze een overdonderend succes waren... |
Citaat:
als ik het tegoei begrepen heb heeft het blok er wel een achteruitgang gelopen. Maar ja de mensen van de SAP haalden dat blok ook vaak aan als "ideaal" om ook in België een kleinlinkse samensmelting door te voeren. Hoe staat het momenteel eigenlijk met LEF ?? heb er al lang niets meer van gehoord |
Citaat:
De verkiezingsaffiche zegt genoeg: ![]() Voor alle duidelijkheid even vertalen: 'Oog in oog' - Fransisco Louçã - Alle verschil. Qua nietszeggendheid en tekort aan duidelijk programma kan dat tellen... Dat is dus een lid van de SAP in portugal. |
Wat is er verkeerd aan M. Lievens? Zijn boek is alleszins een prachtig staaltje van deskundig onderzoek.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
HEt schijnt dat de KP er teveel macht verkregen heeft en nu de anderen buitenwerkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2 mensen die in Vonk zitten, en met een academische achtergrond, vonden het ook puik werk. Ik wacht dan ook vol spanning op de inhoudelijke kritiek van onze LSP'ers. |
Citaat:
De 1ste ten tijde van Marx en Engels heeft niet lang bestaan (daar zaten zelfs anarchisten in...), de 2de werd zo genoemd uit respect voor de pogingen van de 1ste (als ik me niet vergis). De 3de heeft haar oorsprong bij de bolsjevistische afsplitsing van de 2de. Zowel de 2de (reformisten) als de 3de (stalinisten) hebben nog jaren meegegaan. De 4de is opgericht door Trotsky na het verraad van de stalinistische leiding van de 3de, maar is nooit een echt massale arbeiderspartij geworden. Er zijn nog wat kleinlinkse bewegingen die beweren erfgenaam van deze internationale te zijn en zichzelf 4de internationale noemen. Vandaag de dag is er geen (echte) arbeidersinternationale meer, laat ons hopen dat er in het komende jaren verschillende massale arbeiderspartijen het levenslicht zien, zodat we in de komende decennia de geboorte zien van een heuse arbeidersinternationale, die in staat is de mensheid naar de volgende fase van haar ontwikkeling te brengen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be