![]() |
Oude hits, nieuwe versie
Dit wordt weer een muziekonderwerp. Eentje waarbij liefhebbers van onbekende muziek zich weer eens van de slechtste kant zullen laten zien, vrees ik.
Maar laten we ons collectief geheugen aanspreken. Welke oude hits zouden, in een nieuw arrangement, het nu goed kunnen doen? Ik kwam op dit onderwerp door de talentenjachten op VTM, waarbij de X-factors en Idolen oude nummer van onder het stof haalden. Udo met zijn "Isn't it time" deed me met weemoed terugdenken aan de Babys. Ook "Walking in Memphis" van Wouter, deed me terugdenken aan de versie van Billy Joel. Ook andere hits krijgen een nieuw leven, zoals "Sweets for my sweet" van de Searchers, nu door een of andere CJ Lewis opnieuw uitgebracht. "The Riddle" van Nik Kershaw heb ik ook nog gehoord in nieuwe versie. Dit fenomeen is niet nieuw, Bots deed het al met "Wat zullen we drinken", wat een moderne bewerking is van "Son ar Chistr", een traditionele Bretoense hit. Wie kent nog zulke oude muziekstukken die herwerkt zijn tot moderne hits? Welke oude liedjes zouden het kunnen maken tot moderne hit? |
Citaat:
Of Cher :-P |
Arno heeft op z'n charles cd enkele nummers gecoverd. Mothers little helper vind ik beter dan dat van The rolling Stones. Wie het origineel schreef weet ik niet, vermoedelijk the stones.
|
"Satan my master" van Bathory is schitterend herspeeld door Dimmu Borgir op hun CD "Death Cult Armageddon".
En "Bullet the blue sky" van U2 door Sepeltura gebracht. En "White Wedding" van Billy Joel door The Murderdolls. |
DOOD aan de covercultuur. :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.keno.org/stones_lyrics/mo...tle_helper.htm |
"Stand by Me", oorspronkelijk van Ben E King, vind ik ook beter in de versie van John Lennon. (te vinden op zijn "Rock'n Roll" album).
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn heus covers zat die een eerbetoon of zelfs verbetering van het origineel inhouden. |
Citaat:
|
Machine Head heeft ooit een geweldige versie van Message in a Bottle van The Police op plaat gezet...
|
Superstar van Sonic Youth is ook "ietsje" beter dan het origineel van de Carpenters. Addicted to Love vind ik dan weer goed zowel in origineel als in cover versie.
Soit: alle goede groepen/musikanten hebben al goede covers gemaakt. Ik ken daar eigenlijk geen uitzondering op. |
Burn in Hell van Dimmu Borgir heeft meer karakter dan origineel.
Disturbed heeft ook Land of confusion van genesis gecoverd, veeeel beter ;) |
Ik ben normaal niet voor covers maar Hurt (origineel NIN) en the Mercy Seat (origineel Nick Cave) van Johnny Cash zijn toch werkelijk briljant.
|
"Je suis venu te dire que je m'en vais" van Serge Gainsbourg werd ook prima gecovered door Jo Lemaire.8)
|
Citaat:
|
Citaat:
Die with your boots on van Iron Maiden gecoverd door Sonata Arctica vind ik zeer geslaagd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be