Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   schaapjes zakken door ijs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45402)

Mitgard 30 januari 2006 17:36

schaapjes zakken door ijs

Opgejaagde schapen zakken door ijs

Langs de Rotselaarsebaan in Holsbeek hebben dit weekend negen schapen het leven gelaten nadat ze door het ijs van een vijver zakten.

De schapen waren vanop een aanpalende weide het ijs opgejaagd door een agressieve hond van de buren. De hond kreeg na de feiten een spuitje.
kum (belga)30/01/2006

:-(

StevenNr1 30 januari 2006 17:43

:lol: Beelden?

skaldis 30 januari 2006 17:50

belachelijk, zo'n hond een spuitje geven

dan kan je hem niet meer eten.

Kim 30 januari 2006 19:00

Het feit dat die hond een spuitje kreeg, vind ik erover. Sinds wanneer is blaffen verboden? Als hij die schapen had gebeten, dan zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen maar dit gaat te ver. Die eigenaar van die schapen had ervoor moeten zorgen dat z'n schapen die vijver niet op konden.

Shizie 30 januari 2006 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1526609)
Opgejaagde schapen zakken door ijs

Langs de Rotselaarsebaan in Holsbeek hebben dit weekend negen schapen het leven gelaten nadat ze door het ijs van een vijver zakten.

De schapen waren vanop een aanpalende weide het ijs opgejaagd door een agressieve hond van de buren. De hond kreeg na de feiten een spuitje.
kum (belga)30/01/2006

:-(

zielig....

waarom moest dat hond nu eens een spuitje krijgen ?
wtf ??

zielig en grappig eigenlijk..

meer zielig.

longhorn 30 januari 2006 21:10

En al die mensen die die schapen opjoegen tijdens het offerfeest, moeten die ook een spuit krijgen?

Smurfje 30 januari 2006 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1526993)
En al die mensen die die schapen opjoegen tijdens het offerfeest, moeten die ook een spuit krijgen?

Of gewoon alle mensen die vlees eten ?

Nynorsk 31 januari 2006 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1526776)
Het feit dat die hond een spuitje kreeg, vind ik erover. Sinds wanneer is blaffen verboden? Als hij die schapen had gebeten, dan zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen maar dit gaat te ver. Die eigenaar van die schapen had ervoor moeten zorgen dat z'n schapen die vijver niet op konden.

We zullen in 't vervolg alle agressieve honden bij jou afzetten.

Zijne Heerlijkheid 31 januari 2006 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1527823)

Om ze vervolgens allemaal te laten doodspuiten door jou.

Nynorsk 31 januari 2006 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid (Bericht 1528150)
Om ze vervolgens allemaal te laten doodspuiten door jou.

Ik wou toch dierenarts worden.
Hoort erbij, helaas.

Anyway, ik heb daarnet een gebedje opgezegd voor die dutskes van schaapkes daar :-(

Kim 2 februari 2006 06:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1527823)

Die hond heeft die schapen toch niet gebeten? Wat versta je dan uiteindelijk onder agressief?

Die eigenaar van die schapen had ervoor moeten zorgen dat z'n beesten niet op het ijs konden, hij is de verantwoordelijke.

Nynorsk 2 februari 2006 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1530347)
Die hond heeft die schapen toch niet gebeten? Wat versta je dan uiteindelijk onder agressief?

Die eigenaar van die schapen had ervoor moeten zorgen dat z'n beesten niet op het ijs konden, hij is de verantwoordelijke.

gaan we hier echt serieus over discussiëren?

Dat die schapen op die vijver konden, was inderdaad niet zo slim gezien van de eigenaar van de schapen.

Dat lijkt me echter los te staan van het gedrag van die hond.
Er zijn dus jaarlijks genoeg honden die beginnen flippen, of die zo agressief zijn dat het serieus gevaarlijk wordt. Aangezien die honden meestal nooit nog een ander baasje vinden, laat men die beestjes meestal inslapen.
Dat hoeft trouwens niet alleen door een slechte opvoeding te komen dat die zo agressief zijn. Bij sommige honden is het genetisch, bij andere honden kan het door een hersenziekte ontstaan, andere honden worden agressief doordat ze slecht behandeld worden.

Het kan gerust zijn dat die hond zo agressief deed, dat de eigenaar van de hond hem niet meer vertrouwde.

Als je het doortrekt naar bijv. kinderontvoering maak je wel een rare redenering. Stel dat je kind ontvoert wordt omdat je even niet genoeg op gelet hebt waar je kind was. Jij zou de verantwoordelijkheid volledig bij de ouders leggen, want die moeten maar geen situatie creëren waarin zoiets kan gebeuren.

Ik hou er niet van wanneer hondjes doodgemaakt worden, en ik vind dat er in sommige situaties ontzettend snel naar dat spuitje gegrepen wordt.
Maar er is niet altijd een alternatief.
Als ik een hond in huis haal, ben ik eigenlijk niet bereid een hond in huis te halen waarvan men al op voorhand weet dat hij erg agressief kan zijn. En jij ook niet denk ik.
We kunnen natuurlijk wél investeren in heropvoedingsgestichten en psychiatrieën voor honden, dan krijgen die beestjes ook een plaatsje in de maatschappij?

De Knut 2 februari 2006 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1526776)
Sinds wanneer is blaffen verboden?

[FONT=Tunga][SIZE=3]Artikel 556 van het strafwetboek bepaalt dat strafbaar zijn, “Zij die hun honden aanhitsen of niet terughouden, wanneer deze de voorbijgangers aanvallen of vervolgen, zelfs als er geen kwaad of schade uit volgt.”[/SIZE][/FONT]

puud 2 februari 2006 18:21

Die rotschapen hadden maar terug moeten blaffen. Dan was dat lief hondje misschien van schrik op het ijs gesprongen en verzopen. Hadden ze die bende smerige beesten een spuitje kunnen geven.:evil:

Kim 3 februari 2006 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Knut (Bericht 1530802)
[FONT=Tunga][SIZE=3]Artikel 556 van het strafwetboek bepaalt dat strafbaar zijn, “Zij die hun honden aanhitsen of niet terughouden, wanneer deze de voorbijgangers aanvallen of vervolgen, zelfs als er geen kwaad of schade uit volgt.”[/SIZE][/FONT]

Wie zegt dat de eigenaar in de buurt was en dat deze de hond heeft opgehitst?

Goed, om even mijn visie samen te vatten:

1. De eigenaar van de hond is in zekere mate verantwoordelijk (hond bijhouden e.d.)
2. De eigenaar van de schapen is tevens verantwoordelijk: moest ervoor zorgen dat z'n schapen niet op het ijs konden door te zorgen voor een degelijke omheining.

Ik vind het fel overdreven dat die hond een spuitje heeft gekregen. Een hond die een kind/mens bijt, tot daar aan toe, maar een hond die naar schapen geblaft heeft... asjeblief he. Waar ligt de grens?

De Knut 3 februari 2006 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1532123)
asjeblief he. Waar ligt de grens?

Van Komen, zuidelijk van Brussel, onder Overijse, tot Voeren 8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be