Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   En hoe groot is uw inkomen ?...deel 2 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45419)

De Prof 31 januari 2006 09:05

En hoe groot is uw inkomen ?...deel 2

Omdat de vorige peiling is niet volledig genoeg is, zullen we een tweede opstarten.

Voor alle duidelijkheid, het gaat om uw maandelijks nettoinkomen, dus hetgeen op uw loonbriefje staat.
Voor de zelfstandigen hetgeen je netto 'overhoud'
En voor de gepensioneerden, uw netto pensioen.
Wat de studenten betreft, ja die hebben maar één keuze.

En nog even dit, kinderen ten laste, premie's van welke aard ook, mag je bij je netto inkomen rekenen.

Shizie 31 januari 2006 09:16

wtf.. ik denk dat vele onder ons hier niet op kunne stemmen.. aangezien de meeste mensen spijtig genoeg minder dan 3000 euro netto per maand hebben.

ben je zot of zo ?

De Prof 31 januari 2006 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shizie (Bericht 1527408)
wtf.. ik denk dat vele onder ons hier niet op kunne stemmen.. aangezien de meeste mensen spijtig genoeg minder dan 3000 euro netto per maand hebben.

ben je zot of zo ?

Die kunnen zich 'beroepen' in de eerste topic over 'ons' inkomen. ;-)

http://forum.politics.be/showthread.php?t=45415

Shizie 31 januari 2006 09:40

okokok

Jozef Ostyn 31 januari 2006 14:26

Ja, ik heb nu natuurlijk in beide peilingen gestemd.

Bob 31 januari 2006 14:47

Enkel bedoeld voor de doelgroep tussen 3000 en 4000euro netto ?

Jaani_Dushman 31 januari 2006 14:52

Waarom anoniem?
Het zou m'n revolutionaire eskadrons een hoop moeite uitsparen, mochten er de namen bijstaan van deze rijke luizen. ;)

Brandaan 31 januari 2006 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1527800)
Waarom anoniem?
Het zou m'n revolutionaire eskadrons een hoop moeite uitsparen, mochten er de namen bijstaan van deze rijke luizen. ;)

Hier heb je er alvast eentje, succes met het vinden van me. Zal ik de koffie maar alvast klaarzetten?

Jaani_Dushman 31 januari 2006 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1527814)
Hier heb je er alvast eentje, succes met het vinden van me. Zal ik de koffie maar alvast klaarzetten?

Pfff... Delft is me wat ver.
Ik kan mijn revolutionaire troepen moeilijk zover sturen. Dan zou (kapitalistische) uitbuiting zijn. En dan gaan ze weer revolteren... :-(

duncan 31 januari 2006 15:49

hey ik mag niet stemmen :( ik zit ONDER die duizende euro's per maand?!

Voorbeeld van sociale uitsluitingen :
Beste,

hartenlijk dank om deze arme man in zijn armoede en uitsluiting te begrijpen.

Verder dank ik uw dienst aan het vertrouwen dat gegeven werd en natuurlijk ook het eind resultaat .

Bij deze hoop ik dat vdab me spoedig iemand zal toekennen maar vermoedenlijk zal deze ook vrouwenlijk zijn en beklaag ik dat mijn hulp vraag zelfs niet werd aanhoort; huidige man onvriendelijkheids beleid ...enz .

Dank voor uw steun en verduidenlijking , met hoop op een mannelijke traject begeleider,

Duncan

--------------------------------------------------------------------------------

From: Karine Nijs <[email protected]>
To: [email protected]
CC: Lyn VanBoven <[email protected]>
Subject: uw klacht over de VDAB
Date: Tue, 31 Jan 2006 15:20:00 +0100
>Geachte heer Van Eycke,
>
>Naar aanleiding van uw mailbericht van 26 januari 2006 heb ik mevrouw
>aan mevrouw Anne-Marie Vriends gemeld dat er aan u nog geen
>trajectbegeleider/ster werd toegewezen. Ik heb bij mevrouw Vriends
>aangedrongen op een spoedige oplossing in uw dossier.
>
>U kunt mevrouw Vriends bereiken op het telefoonnummer 015 28 15 39.
>
>Vriendelijke groeten,

darktown 31 januari 2006 16:58

dikkenekke

het zit hier precies vol dikkenekke...
wie verdient er nu zoveel?

duncan 31 januari 2006 17:08

corrupt vlaandren hé wie denktge ;-)

democratsteve 31 januari 2006 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1527800)
Waarom anoniem?

Dacht ik ook, maar wel om andere reden.
Er zitten hier precies meer mensen die meer dan 3000 en 4000 € netto verdienen dan anderen.
Ik had ook graag dan hun beroep gekend. Kan je meteen inschatten of er enige waarheid zit in de claim.
Want zoals ik op het andere topic al meldde; blijkbaar verdienen ze aan de toog (op het internet) allemaal wat meer dan op hun belastingaangifte.

Apocalyps 31 januari 2006 21:04

Tussen de 10 en 15 duizend netto, topmaanden zijn april, mei, juni, juli, aug, september oktober en november.

Desiderius 31 januari 2006 22:34

Ik ga hier geen bedragen vernoemen, zelfs op een "anoniem" forum lijkt me zoiets niet netjes. Maar voor mij had er in die poll nog een nulletje bijgemogen. De insinuaties dat het hier om corruptie of belastingsontduiking zou gaan mag je meteen weer opbergen. Ik heb een schriftelijke overeenkomst met de fiscus.

Chipie 31 januari 2006 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 1528427)
Tussen de 10 en 15 duizend netto, topmaanden zijn april, mei, juni, juli, aug, september oktober en november.

Tja, de crisis laat zich overal voelen...

Zijne Heerlijkheid 31 januari 2006 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 1528622)
Maar voor mij had er in die poll nog een nulletje bijgemogen.

Jaja, jij kan al eens een boterhammetje meer eten, zo af en toe. :-)

Internaut 1 februari 2006 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 1528622)
Ik ga hier geen bedragen vernoemen, zelfs op een "anoniem" forum lijkt me zoiets niet netjes.

Dat is typisch eigen aan Europeanen en Belgen. Het is hier een groot taboe om te vermelden hoe veel men verdient. In Amerika is dat de normaalste zaak van de wereld. Niet dat ik het moet weten maar ik vind het wel opvallend dat het meestal de grootverdieners zijn die het verzwijgen ;)

Den Dolf 1 februari 2006 10:34

mijn maandelijkse interest van mijn zichtrekening is 25.000 Euro, is dat dan netto of bruto ?

Desiderius 1 februari 2006 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 1528751)
Dat is typisch eigen aan Europeanen en Belgen. Het is hier een groot taboe om te vermelden hoe veel men verdient. In Amerika is dat de normaalste zaak van de wereld. Niet dat ik het moet weten maar ik vind het wel opvallend dat het meestal de grootverdieners zijn die het verzwijgen ;)

Het is al evenzeer typisch aan Europeanen en Belgen om zich te wentelen in de afgunst t.a.v. iedereen die het materieel gezien iets beter heeft. Je kan daar bijzonder interessante studies over maken in de eerste de beste nieuwe sociale woonwijk bij u in de buurt. Jef op den hoek koopt zich een nieuwe Golf en voor je het weet koopt zijn overbuur er ook ne nieuwe, maar dan met een paar (duidelijk zichtbare) opties meer. Krom leggen ze zich om mekaar maar te overtroeven... Totdat er dan zo'n "rijke stinkerd" door de straat passeert met z'n Mercedes en dan zijn Jef en z'n overbuur plots héél solidair om "dikkenek" en "arrogante zak" te roepen.

Ik zal maar bekennen dat ik me in dit kleuterlandje vooral verplaats in een onopvallende volumewagen, want de reacties die ik anders krijg zijn verre van prettig. Een kras in het koetswerk (uit pure zurige jaloezie) deed voor mij de deur dicht.

Dus: mondje dicht, want de meesten kunnen er toch niet mee leven.

Citaat:

The truth, you want the thruth? You can't handle the truth!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be