Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Deense cartoons (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=122)
-   -   ‘Godslastering is helaas toegestaan’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45449)

Karma 31 januari 2006 22:47

‘Godslastering is helaas toegestaan’

[SIZE=5]

[/SIZE]
NRC Handelsblad:
Nederlandse moslims begrijpen het hevige protest tegen cartoons met de profeet Mohammed. „Er zijn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting.”

Door onze redacteuren Japke-d. Bouma Mark Duursma[SIZE=1]
[/SIZE][SIZE=1][/SIZE][SIZE=1]Een van de gewraakte cartoons uit de Jyllands-Posten.[/SIZE] Bij dit artikelACHTERGROND - Deense krant biedt excuus aan LinksVerklaring Jyllands-Posten (Engels) Verklaring Jyllands-Posten (Arabisch) ROTTERDAM, 31 JAN. „Ik zou zeker naar de rechter stappen. Het is ontoelaatbaar om de profeet Mohammed te gebruiken in een spotprent.”
Ayhan Tonca, voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid, weet wat hij zal doen als een Nederlandse cartoonist doet wat twaalf Deense collega’s deden. Hun tekeningen van Mohammed, eind september 2005 gepubliceerd in de Deense krant Jyllands-Posten, leidden tot hevige protesten in het Midden-Oosten. Aanvankelijk waren alleen Deense moslims boos, met enige vertraging keren nu een aantal Arabische landen zich tegen Denemarken.

Salmon L.A. 31 januari 2006 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 1528635)
[SIZE=5]

[/SIZE]NRC Handelsblad:
Nederlandse moslims begrijpen het hevige protest tegen cartoons met de profeet Mohammed. „Er zijn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting.”

[/SIZE][SIZE=1][/SIZE][SIZE=1]Een van de gewraakte cartoons uit de Jyllands-Posten.[/SIZE] Bij dit artikelACHTERGROND - Deense krant biedt excuus aan LinksVerklaring Jyllands-Posten (Engels) Verklaring Jyllands-Posten (Arabisch) ROTTERDAM, 31 JAN. „Ik zou zeker naar de rechter stappen. Het is ontoelaatbaar om de profeet Mohammed te gebruiken in een spotprent.”
Ayhan Tonca, voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid, weet wat hij zal doen als een Nederlandse cartoonist doet wat twaalf Deense collega’s deden. Hun tekeningen van Mohammed, eind september 2005 gepubliceerd in de Deense krant Jyllands-Posten, leidden tot hevige protesten in het Midden-Oosten. Aanvankelijk waren alleen Deense moslims boos, met enige vertraging keren nu een aantal Arabische landen zich tegen Denemarken.

Schandalig dat een aantal hysterische groeperingen zouden kunnen afdwingen dat men in een democratisch land cartoons (of ander cultuurvormen) zou gaan censureren.

Die protesterende moslims doen mij aan Jantje Van den Berghe en zijn kwaaie vriendjes van "Belgique et Chrétienté" denken, die ook niet kunnen verdragen dat er gespot wordt met religieuze symbolen. Kijk maar naar deze thread: http://forum.politics.be/showthread.php?t=42881
Oei, ik zie dat die discussie voor meer dan 90% geamputeerd is door een technisch mankement van het forum.
Jammer, want het was een schone affiche, die van Chokri ben Chikha (En Jantje heeft zich ferm belachelijk gemaakt. U zult mij dus op mijn woord moeten geloven...)

Om het goed te maken, kunt u ook hier kijken: http://www.brusselsjournal.com/node/283.

Chipie 31 januari 2006 23:05

Als men verdraaagzaamheid predikt, spot men normaliter niet met anderen...

Maar ja, links is enkel verdraagzaam als het past... :wink:

Desiderius 31 januari 2006 23:08

Eerlijk gezegd, ik hoop dat het voor tal van grote kranten in Europa een aansporing mag zijn om collegiaal een -liefst niet al te botte- cartoon van Mo te publiceren op de voorpagina. En ik hoop dan dat er een paar van die schuimbekkende moslims effectief een aantal processen op gang trekt. Dan zal hen meteen ook duidelijk zijn wat "Living in Europe" precies betekent.

Salmon L.A. 31 januari 2006 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1528654)

Het is daarom dat spotzucht u vreemd is, Chipie? ;-)

Apocalyps 31 januari 2006 23:22

‘Godslastering is helaas toegestaan’

Onze Lieve Heer is nu eenmaal volstrekt hulpeloos zonder al zijn bodempersoneel.

Chipie 31 januari 2006 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. (Bericht 1528667)
Het is daarom dat spotzucht u vreemd is, Chipie? ;-)

U zou U wel eens een bult kunnen verschieten... :wink:

Ik zou evenwel Uw reacties eens willen kennen als die cartoons moesten verschijnen in één van de 'vakbladen" van het belang... :lol:

Bhairav 1 februari 2006 05:55

Als er grenzen zijn aan vrije meningsuiting is het GEEN vrije meningsuiting nimeer.

Lof der Zotheid 1 februari 2006 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1528842)
Als er grenzen zijn aan vrije meningsuiting is het GEEN vrije meningsuiting nimeer.

Da's de eerste keer dat ik iets zinnigs van u hoor...

cookie@vws 1 februari 2006 17:09

Best gewoon normaal doen, is al zot genoeg

cookie@vws 1 februari 2006 17:12

Karma 1 februari 2006 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1528654)

wat heeft "links" hier mee te maken?

Vlaanderen Boven 1 februari 2006 21:18

Chipie is wettelijk verplicht om om in elk van zijn posts links af te breken.

Morghodius 1 februari 2006 21:21

maar ze maken wel zelf weer groot gebruik van hun vrijheid van godsdienst als ze weer zeggen dat alle homo's, ongelovigen van het hoogste gebouw met hun hoofd naar beneden moeten worden gegooid

ja ze zijn wel voor haatzaaien, maar niet voor kritiek

kankeralah

Karma 1 februari 2006 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius (Bericht 1530003)
maar ze maken wel zelf weer groot gebruik van hun vrijheid van godsdienst als ze weer zeggen dat alle homo's, ongelovigen van het hoogste gebouw met hun hoofd naar beneden moeten worden gegooid

ja ze zijn wel voor haatzaaien, maar niet voor kritiek

[SIZE=4]kankeralah[/SIZE]

Is dat een tip voor een nicknaam?

daiwa 1 februari 2006 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 1528655)
Eerlijk gezegd, ik hoop dat het voor tal van grote kranten in Europa een aansporing mag zijn om collegiaal een -liefst niet al te botte- cartoon van Mo te publiceren op de voorpagina. En ik hoop dan dat er een paar van die schuimbekkende moslims effectief een aantal processen op gang trekt. Dan zal hen meteen ook duidelijk zijn wat "Living in Europe" precies betekent.

Enkele kranten in het buitenland hebben dit gedaan.
Maar of het hier mag/kan is nog maar de vraag.

Franse, Duitse kranten publiceren Deense spotprenten Mohammed

De Franse krant France-Soir en de Duitse kranten Die Welt en Berliner Zeitung hebben woensdag de spotprenten van de profeet Mohammed afgedrukt waar Denemarken door in de problemen is gekomen.

Ze deden dat onder het motto dat voor religieuze dogma's geen plaats is in een seculiere maatschappij. Hoewel de Deense premier Anders Fogh Rasmussen en Jyllands Posten, de krant die de prenten oorspronkelijk publiceerde, onder druk van demonstraties en boycotacties verontschuldigingen hebben aangeboden, blijft de zaak de gemoederen verhitten in de islamitische wereld.

Dinsdag werden militante moslims op een website opgeroepen doelen aan te vallen in Denemarken en Noorwegen, waar een krant de spotprenten uit solidariteit met Jyllands Posten onlangs nogmaals publiceerde.

"Ja, wij hebben het recht te spotten met God", luidde een kop op de voorpagina van de France-Soir. Eronder stond een cartoon met de goden van de boeddhisten, joden, moslims en christenen zwevend op een wolk.

Neko 1 februari 2006 22:08

Citaat:

:lol: Haha komaan zeg, dit is toch grappig!
Arabische landen keren zich tegen Denemarken voor zo'n banaliteit?
Geen enkele moslim gaat zich daar toch voor willen opblazen?? D�*�*r zal Mohammed niet teveel maagden voor geven denk ik.8)

Acid 1 februari 2006 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 1528635)
[SIZE=5]

[/SIZE]
[SIZE=1]
[/SIZE][SIZE=1][/SIZE][SIZE=1]Een van de gewraakte cartoons uit de [/SIZE]

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neko (Bericht 1530098)
:lol: Haha komaan zeg, dit is toch grappig!
Arabische landen keren zich tegen Denemarken voor zo'n banaliteit?
Geen enkele moslim gaat zich daar toch voor willen opblazen?? D�*�*r zal Mohammed niet teveel maagden voor geven denk ik.8)

Ja, op die manier gaan ze idd. rap zonder maagden zitten. :-)

Kundalini 1 februari 2006 22:40

Ik herinner me nochtans dat hier in België nog niet zo lang geleden (een jaartje of twee geleden) een schandaal werd vernoemd ivm Jezus aan het kruisbeeld. Iets met een standbeeld van een blote madam die in de buurt van het kruisbeeld stond. En was er onlangs niet een schandaal omdat Maria werd getoond met naakt bovenlichaam?

Chipie 1 februari 2006 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 1529986)
wat heeft "links" hier mee te maken?

Karma,
dat stond toch in 'uw' artikel:
Citaat:

[IMG]images/icons/icon1.gif[/IMG] ‘Godslastering is helaas toegestaan’
[SIZE=5]

[/SIZE]
NRC Handelsblad:

[/SIZE][SIZE=1][/SIZE][SIZE=1]Een van de gewraakte cartoons uit de Jyllands-Posten.[/SIZE] Bij dit artikelACHTERGROND - Deense krant biedt excuus aan [SIZE=7]Links[/SIZE][SIZE=7][/SIZE]Verklaring Jyllands-Posten (Engels) Verklaring Jyllands-Posten (Arabisch) ROTTERDAM, 31 JAN. „Ik zou zeker naar de rechter stappen. Het is ontoelaatbaar om de profeet Mohammed te gebruiken in een spotprent.”
Ziet U dan niet dat daar [SIZE=4]LINKS[/SIZE] in staat? :roll: :wink: :lol:

Daarenboven:
  • is de heer Salmon (niet te verwarren met de Ned. minister Zalm) waarop ik reageerde uiterst links (ttz SPA Rood :wink: )
  • weet U dan ook niet dat voor de politiek correcten (= meestal links) de moord op Van Gogh verklaarbaar/verschoonbaar was omwille van diens 'humor' en 'beledigingen' aan de moslims... En nu moet het allemaal weer kunnen... :lol:
Groetjes

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be