Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Het regent aan schandalen.. de mensen kunnen niet meer volgen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45488)

oz457 2 februari 2006 07:46

Het regent aan schandalen.. de mensen kunnen niet meer volgen...

Is het nu een indruk, of is het werkelijk zo...
- de stookolie kwestie
- de regie der gebouwen
- de zwartwerk controle op bouwwerven in brussel
- inmenging van de koning in de politiek
- dioxine crisis
- Flauhaut met zijn puppet show uniform
- de geldstroom uit boetes naar Wallonië

vul maar aan...

2006 is het jaar van de schandalen, mijn gedacht.
Er zijn er zo veel, dat de forum lezers zelfs niet meer kunnen volgen.

Manuel* 2 februari 2006 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457 (Bericht 1530362)
- de stookolie kwestie
- de regie der gebouwen
- dioxine crisis

vul maar aan...

En toch blijven dezelfden aan de macht. En toch krijgen steeds dezelfden het vertrouwen.
Hoe kan dat nu?

Dat hebben we te danken aan extreem-rechts, die de maatschappij ondertussen zo gepolariseerd heeft, dat er geen andere optie meer openblijft dan dezelfden aan de macht te houden. Het alternatief is immers nòg minder wenselijk... Hoe vlugger men het Vlaams Belang opdoekt, met welk middel dan ook, hoe sneller we terug naar een normale situatie kunnen terugkeren. Het is jammer dat die partij 20 jaar geleden al niet verboden werd, want nu zal dat natuurlijk niet meer zo eenvoudig zijn.

RASPOUTINE 2 februari 2006 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457 (Bericht 1530362)
- de stookolie kwestie
- de regie der gebouwen
- dioxine crisis

vul maar aan...

Het is nog redelijk, maar ondanks de propere handen met opnieuw meer geld voor de partiijen gaat het verder.
Zij zijn niet te vertrouwen!
Niets in vergelijking met de reeds opgesomde gevallen,indien morgen ambtenaren gaan beseffen dat indien dat zij hun pensioen willen behouden, zij ook maar beter overgaan tot het schrijven van een anonieme brief.
Enigste middel als zij willen dat er tussen dit en x-aantal jaren nog geld is voor hun welverdiende rustperiode alvorens deze corrupte wereld te verlaten, nog geld beschikbaar is.
Moed en neem je pen!

Herr Flick 2 februari 2006 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* (Bericht 1530366)
Dat hebben we te danken aan extreem-rechts, die de maatschappij ondertussen zo gepolariseerd heeft, dat er geen andere optie meer openblijft dan dezelfden aan de macht te houden. Het alternatief is immers nòg minder wenselijk... Hoe vlugger men het Vlaams Belang opdoekt, met welk middel dan ook, hoe sneller we terug naar een normale situatie kunnen terugkeren. Het is jammer dat die partij 20 jaar geleden al niet verboden werd, want nu zal dat natuurlijk niet meer zo eenvouig zijn.

Nee, centrum heeft dat te danken aan zichzelf, dat ze nu enkel met extreem links kunnen spelen...

extreem rechts heeft geen cordon opgetrokken he...

RASPOUTINE 2 februari 2006 07:59

Citaat:

Dat hebben we te danken aan extreem-rechts, die de maatschappij ondertussen zo gepolariseerd heeft, dat er geen andere optie meer openblijft dan dezelfden aan de macht te houden. Het alternatief is immers nòg minder wenselijk... Hoe vlugger men het Vlaams Belang opdoekt, met welk middel dan ook, hoe sneller we terug naar een normale situatie kunnen terugkeren. Het is jammer dat die partij 20 jaar geleden al niet verboden werd, want nu zal dat natuurlijk niet meer zo eenvoudig zijn.

Het VIRUS van de volkunie heeft zich ondertussen wel verspreid...

VlomsBelang 2 februari 2006 08:08

Citaat:

Damn Bitch, you ate shit this morning?

Er is niet eens ee Extreem-rechtse partij in Vlaanderen.
Het VB is gewoon rechts zoals de SP links is, alleen een pak groter zonder te sjoemelen.

Geef het VB de kans om zich te bewijzen.
Jullie hebben gewoon schrik dat ze het beter gaan doen dan de huidige prutsers, en dat jullie daardoor jullie fout moeten toegeven.

Ooit zullen we jullie allemaal wel pakken, wees daar maar gerust van!!
En we beginnen met de rijkeluizen op te jagen en hun geld af te pakken.

Macht aan het volk!!!

boerenverstand 2 februari 2006 09:46

Citaat:

Er werd al vele malen gesteld dat VB-kiezers niet allemaal flamingant zijn.
Velen stemmen op deze partij uit onvrede met de drie klassiekers.
Wat te denken aan onze francophone kant , waar na het Francorchampsdébacle, alle partijen zich hebben verbrand.
In Vlaanderen kunnen wij VB stemmen.
Het VB heeft 2 grote thema"s: vreemdelingen en separatisme.
Het spijt mij ,maar elke dag als ik mijn krant opendoe , krijgen ze gelijk op deze 2 fronten, méér en méér.
Veel vlaamse mensen, die aan hun water voelen dat het mis gaat, stemmen VB.
Het was vroeger even corrupt maar de 3 klassiekers gingen elk om beurt een beetje up en een beetje down en dachten dat ze eeuwig aan de macht te blijven.
Maar ik geef toe, als ik de VB-mandatarissen soms aan het werk zie in de kamer, dan hebben dezen zelfs het charisma nog niet van een lavabo.
Ik vind het erg maar ik stem VB omdat de anderen er een potje van gemaakt hebben, maken en willen maken

Manuel* 2 februari 2006 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 1530417)
Er werd al vele malen gesteld dat VB-kiezers niet allemaal flamingant zijn.
Velen stemmen op deze partij uit onvrede met de drie klassiekers.
Wat te denken aan onze francophone kant , waar na het Francorchampsdébacle, alle partijen zich hebben verbrand.
In Vlaanderen kunnen wij VB stemmen.
Het VB heeft 2 grote thema"s: vreemdelingen en separatisme.
Het spijt mij ,maar elke dag als ik mijn krant opendoe , krijgen ze gelijk op deze 2 fronten, méér en méér.
Veel vlaamse mensen, die aan hun water voelen dat het mis gaat, stemmen VB.
Het was vroeger even corrupt maar de 3 klassiekers gingen elk om beurt een beetje up en een beetje down en dachten dat ze eeuwig aan de macht te blijven.
Maar ik geef toe, als ik de VB-mandatarissen soms aan het werk zie in de kamer, dan hebben dezen zelfs het charisma nog niet van een lavabo.
Ik vind het erg maar ik stem VB omdat de anderen er een potje van gemaakt hebben, maken en willen maken

Uw bedoelingen mogen nog zo nobel zijn, door op die partij te stemmen, draagt u onwillekeurig bij tot het probleem.

oz457 2 februari 2006 10:35

Ik heb het al meerdere malen aangehaald. Het cordon is de nagel van hun doodskist. Het cordon zorgt ervoor dat er uiteindelijk in het hoofd van de burger maar 2 mogelijkheden bestaan bij het stemmen
1. de politiek correcten (CD&V, VLD, SPA, groen, enz) allemaal hetzelfde potje nat of
2. het Vlaams belang.
Zolang dat cordon er is zitten alle partijen aan de andere "zijde van het politieke" spectrum hun ruiten in aan het gooien.
Zowel links en rechts dienen zich ervan bewust te zijn dat een democratie tot doel heeft IEDERE PARTIJ mee te laten regeren dat verkozen is door het volk.
Ik zie hierboven staan dat de polarisatie door het Vlaams Belang werd gecreëerd, maar dat is pure onzin.
Als de linkse meute continu zit te beweren dat het rechtse VB het niet veel beter zou doen, dan vraag ik me werkelijk af, waarom dat cordon.
De verhaaltjes van hitler en extremisme is volledig uit de lucht gegrepen gezien de Europese context waarin we leven, en ik spreek nog niet van de wereld orde.
Het pretext van gevaarlijke partij is volgens mij eerder een pretext van: blijf van mijn postje (lees inkomen) af. Wie gaat beweren dat bij het aantreden van het VB wereld oorlog 3 gaat uitbreken leeft in een droomwereld.
Het cordon zal tot gevolg hebben dat het VB gaat blijven groeien tot het uit haar voegen barst.
Voila, mijn nuchtere kijk op de politieke situatie in België.

Khonnor 2 februari 2006 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang (Bericht 1530371)
Damn Bitch, you ate shit this morning?

Beleefdheid is niet de sterkste kant van het VlomsBelang, humor ook niet... hoewel?

Citaat:

Er is niet eens ee Extreem-rechtse partij in Vlaanderen.
Het VB is gewoon rechts zoals de SP links is, alleen een pak groter zonder te sjoemelen.

Hahahaha

Citaat:

Geef het VB de kans om zich te bewijzen.
Jullie hebben gewoon schrik dat ze het beter gaan doen dan de huidige prutsers, en dat jullie daardoor jullie fout moeten toegeven.

Hahahahahahahahaha... yeah right, met zo een bende incompetente prutsers. Anke Vander Meersch al eens goed bekeken? Of Morelleke Forelleke? Zelden zulk een glazige blik in de ogen van een mens gezien...

Citaat:

Ooit zullen we jullie allemaal wel pakken, wees daar maar gerust van!!

Hahahahahahahahahahahahahaha.... Wie zijn we? En moeten we nu in ons broek kakken van de schrik, of van het lachen??? I'm a bit confused...

Citaat:

En we beginnen met de rijkeluizen op te jagen en hun geld af te pakken.

Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha... Jullie hebben het toch echt niet door, he? Het Vlaams Belang de partij van de kleine man? Het VB de partij die tegen de rijkeluizen is en als een ware Robin Hood al het geld gaat herverdelen over de armen? Ben je zeker dat je geen communist "in disguise" bent?

Citaat:

Macht aan het volk!!!

Proest! En correctie... macht aan het volk dat braafjes in ganzenpas de ideetjes van de grote VB führer wilt volgen.

Khonnor 2 februari 2006 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 1530417)

Dus je geeft toe dat je je stem eigenlijk weggooit? dat is nu net het domste wat je kan doen in een democratie....

En ergens heeft Manuel* wel gelijk. Het VB zal nooit 50% halen. Dus, zullen ze nooit aan de macht komen. Maar ze bemoeilijken wel het vormen van coalities en dus het voeren van een serieus beleid....

Khonnor 2 februari 2006 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457 (Bericht 1530457)
Voila, mijn nuchtere kijk op de politieke situatie in België.

Als nuchterheid synoniem is aan simplisme heb je groot gelijk.

jan hyoens 2 februari 2006 10:55

Citaat:

:lolabove:

luc broes 2 februari 2006 10:58

Citaat:

Nog goed dat we die sublieme geest Manuel in ons midden hebben!
Schaf het VB af en.. Flauhaut met zijn puppet show uniform komt er niet meer bij te pas!
Ik zou zeggen, laat dat VB maar gerust, en leve Flahaut en zijn show!

Nierika 2 februari 2006 11:07

Citaat:

Dus wat jij eigenlijk bedoelt, is dat alles wat niet VB is, gewoon aan de macht is in Vlaanderen. In Wallonië hebben ze nochtans ook schandalen genoeg, al altijd gehad trouwens. Het zal ook wel aan het VB liggen. Schrap het VB, en de mensen worden op die manier verplicht om te stemmen voor diegenen die nu dus aan de macht zijn (want iedereen is wel ergens aan de macht, het VB daar gelaten). En dan zal het allemaal beter zijn.
Ik geloof je niet Manuel. Ik ben er van overtuigd dat velen in de regeringspartijen alles doen om het VB de wind uit de zeilen te nemen, en heel goed beseffen dat de vele schandalen de mensen er niet bepaald toe aanzetten niet langer VB te stemmen. Als onze regeringspartijen zich wat meer om de democratie zouden bekommeren en iets minder om het eigenbelang, zie de onnozele kartelvorming om toch nog maar een percentje, en in het geval van Spirit, een half percentje meer stemmen te ronselen, zou het al veel schelen. Vroegere uitspraken van Tobback of Verhofstadt wijzen er mij op dat deze heren in wezen niks verschillen van de leiding van het VB. Het verschil zit hem erin dat de ene is moeten gaan zwijgen om macht te krijgen, en dat de andere het nog luider roept in de hoop om diezelfde macht te krijgen.
En dat de vele truukjes om de begroting te doen kloppen, zoals die met de stookoliefactuur, gesmeed zijn tijdens bijzondere vergaderingen waarin smiechterig werd samengezweerd: "als het uitkomt, who cares, ze kunnen ons toch niet wippen, en als het echt niet anders kan, kunnen we nog zeggen, het VB made me do this", daar geloof ik geen bal van.
Er zijn al altijd schandalen geweest.
Momenteel is er nu een bestuursploeg aan de macht die zo machtsgeil is, dat er op alle vlak wordt gelogen en ge-goednieuwsshow-ed dat het een lust is. Verhofstadt is niet bang van Dewinter, Verhofstadt is bang van Leterme.
Gaan we CD&V/NVA verbieden Manuel?

Desiderius 2 februari 2006 11:10

Citaat:

Amai, als staaltje van hypocrisie telt dit minstens dubbel!
Als ik het dus goed begrijp zouden dezelfde politici dus een stuk minder corrupt en/of incompetent zijn mocht het VB er niet zijn? Ik hoop dat je dat zelf niet gelooft.

De aangehaalde schandalen en slippers vallen trouwens netjes onder de verantwoordelijkheid van Paars(-groen); ik dacht niet dat we federaal al zo ver waren dat de politiek in een hoekje was gebiljart door het VB.

Nierika 2 februari 2006 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* (Bericht 1530449)
Uw bedoelingen mogen nog zo nobel zijn, door op die partij te stemmen, draagt u onwillekeurig bij tot het probleem.

Diegenen die aan de macht zijn, vormen het probleem. Zij veroorzaken schandalen, en u maakt het hen makkelijk door het VB als bliksemafleider te gebruiken.
Die "goed nieuws" show, een term die ondertussen zelfs bijna dagelijks op de meest linkse kranten zoals een Standaard of een Morgen te vinden is, wordt niet veroorzaakt door de angst voor het VB, die komen inderdaad toch niet aan de macht, maar die worden veroorzaakt door een premier en zijn ploeg, die doodsbenauwd is voor het spookbeeld van een tjeveninbraak in zijn geliefde nationale regering. Verhofstadt, dat is één brok machtswellust, en de Spa doet er lekker aan mee, want als ze kunnen kiezen tussen oranje en blauw, kun je er donder op zeggen dat het blauw wordt. Als je dat nog niet ziet, wat zie je dan wel nog zeg?

Nierika 2 februari 2006 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor (Bericht 1530477)
Als nuchterheid synoniem is aan simplisme heb je groot gelijk.

Tiens, we zitten met een impasse, simplisme is nu net hetgeen ik de post van Manuel verwijt, diegene die jij niet helemaal ongelijk geeft.

jan hyoens 2 februari 2006 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 1530525)
Tiens, we zitten met een impasse, simplisme is nu net hetgeen ik de post van Manuel verwijt, diegene die jij niet helemaal ongelijk geeft.

Niet op letten! Aan het tijdstip van hun berichten te zien zitten ze al aan hun derde jointje van vandaag.;-)

Jazeker 2 februari 2006 11:26

Citaat:

Nu val ik van mijn stoel. Het is de fout van het VB dat er een cordon is ? Het is de fout van het VB dat links daardoor niet anders kan dan sjoemelen ?

Amaai... gij moet eens gaan bezinnen over wat gij uitkraamt hier, hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be