Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   censuur? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45523)

JusticeLover 2 februari 2006 18:00

censuur?

@Admins

Waarom hebben jullie mijn topic 'Vlaams Belang rekent op de joodse steun' verwijderd?

Kom niet af met het excuus: wegens de problemen met de server. Het topic macheerde een uur geleden nog vlekkeloos.

Dit kan toch niet. Voor hoeveel € hebben jullie het verwijderd? Ik geef jullie het dubbele, als jullie het terugzetten!

edit: probleem is opgelost

Deze topic mogen jullie is sluiten se!

JusticeLover 2 februari 2006 18:04

Als jullie een topic verplaatsen, willen jullie het ook vermelden ;)

De geïnteresseerden kunnen het hier lezen

http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=118

Pietje 2 februari 2006 18:06

Staat bij "Partijdiscussies" 8)

http://forum.politics.be/showthread.php?t=42810

JusticeLover 2 februari 2006 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 1531081)
Staat bij "Partijdiscussies" 8)

http://forum.politics.be/showthread.php?t=42810

Het probleem is inmiddels opgelost. 8)

ingenious 2 februari 2006 18:16

of leer gewoon in het juiste subforum posten en stop met melken. veel efficiënter me dunkt. ;-)

JusticeLover 2 februari 2006 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious (Bericht 1531093)
of leer gewoon in het juiste subforum posten en stop met melken. veel efficiënter me dunkt. ;-)

Sorry maar ze konden het véél eerder verplaatsen ... ;-)

PAJOT 6 februari 2006 19:21

*** (maar aaneen) wordt hier blijkbaar ook al gecensureerd :?

Jeroen 6 februari 2006 22:41

Helaas was dat nodig aangezien enkelingen het nodig vonden steeds opnieuw mogelijk strafbare bewoordingen te posten.

Karma 6 februari 2006 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen (Bericht 1537617)
Helaas was dat nodig aangezien enkelingen het nodig vonden steeds opnieuw mogelijk strafbare bewoordingen te posten.

waar vinden we de dictionnaire met de "strafbare bewoordingen" a.u.b.? [SIZE=1](hopelijk niet in Denemarken)[/SIZE]

werkgroep morkhoven 7 februari 2006 15:31

Tengevolge van problemen met de software verdwenen er enkele weken geleden duizenden berichten van de discussiefora.

Ik kan dergelijke 'panne' best begrijpen alhoewel ik hoopte dat de schade te herstellen was.

Vandaag merkte ik echter op dat de laatste berichten van 'Zeg NEE aan de Sp.a' (Forum Partijdiscussies) verdwenen zijn.

Ambiorix 7 februari 2006 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1537248)
*** (maar aaneen) wordt hier blijkbaar ook al gecensureerd :?

het gaat bergaf met de "100% onafhankelijkheid" van dit forum. En géef dat maar toe, moderators! Jullie zijn wél afhankelijk van de politiek.

Pieter Vandoorne 7 februari 2006 17:49

Beste,

Wij zijn enkel afhankelijk van de wetten die 'de politiek' in dit land uitvaardigt, niet meer, maar ook niet minder.

In dit geval gaat het over een wet die door alle politieke partijen is goedgekeurd met als gevolg dat wij door deze betreffende wet verplicht zijn niet mee te werken aan mogelijk strafbare feiten.

Dank voor uw begrip,

Pieter Vandoorne.

Jazeker 7 februari 2006 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 1538376)
het gaat bergaf met de "100% onafhankelijkheid" van dit forum. En géef dat maar toe, moderators! Jullie zijn wél afhankelijk van de politiek.

Momentje Ambi. De mods moeten antisemitisme weren van het forum, anders riskeren ze dat het forum uit de lucht wordt gehaald want dat laten de wetten van dit land nu eenmaal toe.

Ik durf zelf nogal extreem uit de hoek komen, en heb tot op heden geen last gehad van waarschuwingen omdat ik geen antisemitisch discours vaar.

Karma 7 februari 2006 23:35

Is het niet zo dat er 100.000 postings weg zijn? Als men dan toch overal iets achter zoekt, zou het niet kunnen dat er enkele postings beter verdwenen en hoe kan men beter camoufleren over welke postings het gaat dan door er meteen 100.000 weg te halen?
Is maar een "conspiracy theorie" hoor. Verder niets achter zoeken. Of .....

Ambiorix 7 februari 2006 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1538623)
Momentje Ambi. De mods moeten antisemitisme weren van het forum, anders riskeren ze dat het forum uit de lucht wordt gehaald want dat laten de wetten van dit land nu eenmaal toe.

Ik durf zelf nogal extreem uit de hoek komen, en heb tot op heden geen last gehad van waarschuwingen omdat ik geen antisemitisch discours vaar.

ik ben nog nooit gecensureerd geweest, ik heb ook nog nooit antisemitische of extreemrechtse praat verkocht. Maar toch kan ik het niet snappen dat moderators zich "onafhankelijk" noemen maar toch in het zand bijten voor de Belgische "wet". Komaan, even ernstig, als er morgen een dictator gaat regeren over ons en die stelt als wet dat kritiek op hem strafbaar is. Wat gaan de moderators dan doen? Als ze consequent zijn gaan ze met de handen in het haar zitten, want veel discussie zal er dan niet meer zijn. Je ziet, een DISCUSSIEforum is maar onafhankelijk als ze zich juist búiten die wet zet. Daarom ook dat ze geen Belgische server moeten gebruiken, dat is volgens mij eigelijk een flauw excuus om de "wet" in te roepen en zodus de extreme meningen te kunnen bannen, om aldus een properder imago te kweken.

allé, zo zie ik het hé. en verder vind ik de moderators nog altijd aardig hoor, al die moeite enzo da ze der in steken.

Pieter Vandoorne 8 februari 2006 00:07

U stelt het voor alsof we bewust kiezen voor een forum die onder de Belgische wetgeving valt om net daarom te kunnen censureren. Dit is geenszins waar, we zijn gewoon een verening binnen België, we zijn een portaal en forum over de Belgische politiek en we zijn dus ook gevestigd hier in België en zoals iedere andere vereniging moeten wij de wet volgen.

Er zijn voldoende mogelijkheden voor wie aanstoot neemt hieraan. Men kan een eigen forum opstarten met eigen middelen en met zijn eigen naam aan verbonden en dan de geldende wetten naast zich neerleggen en de mogelijke gevolgen ook over zichzelf laten komen. Of er zijn ook voldoende buitenlandse forums die niet gehinderd worden door bepaalde wetten en waar mensen naar hartelust zaken kunnen plaatsen die hier niet toegestaan zijn.

Ambiorix 8 februari 2006 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne (Bericht 1539242)
we zijn gewoon een verening binnen België, we zijn een portaal en forum over de Belgische politiek en we zijn dus ook gevestigd hier in België en zoals iedere andere vereniging moeten wij de wet volgen.

eender wat die wet voorschrijft? Dus voor u is de wet de absolute norm? Wat als u in Noord-Korea was geboren en daar een forum wilde opstarten: ook aan de wet houden en dus niks opstarten.. of toch maar niet?

nu, ik leg me neer hoor bij dat feit. Ik ga nu ook stoppen met erover te memmen want jullie standpunt is duidelijk.

Jazeker 8 februari 2006 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 1539228)
allé, zo zie ik het hé. en verder vind ik de moderators nog altijd aardig hoor, al die moeite enzo da ze der in steken.

Ze willen niet dat het na al die moeite zou worden opgedoekt...

Lof der Zotheid 8 februari 2006 15:57

Citaat:

Komaan, even ernstig, als er morgen een dictator gaat regeren over ons en die stelt als wet dat kritiek op hem strafbaar is. Wat gaan de moderators dan doen? Als ze consequent zijn gaan ze met de handen in het haar zitten, want veel discussie zal er dan niet meer zijn.

Als dat het geval is, wordt dit forum sowieso opgedoekt.

oeps 1 maart 2006 14:12

Citaat:

ik ben nog nooit gecensureerd geweest, ik heb ook nog nooit antisemitische of extreemrechtse praat verkocht. Maar toch kan ik het niet snappen dat moderators zich "onafhankelijk" noemen maar toch in het zand bijten voor de Belgische "wet". Komaan, even ernstig, als er morgen een dictator gaat regeren over ons en die stelt als wet dat kritiek op hem strafbaar is. Wat gaan de moderators dan doen? Als ze consequent zijn gaan ze met de handen in het haar zitten, want veel discussie zal er dan niet meer zijn. Je ziet, een DISCUSSIEforum is maar onafhankelijk als ze zich juist búiten die wet zet. Daarom ook dat ze geen Belgische server moeten gebruiken, dat is volgens mij eigelijk een flauw excuus om de "wet" in te roepen en zodus de extreme meningen te kunnen bannen, om aldus een properder imago te kweken.

Ik ben ook nog nooit gecensureerd geweest geloof ik, maar ik verbaas me wel over de interpretatie van de wet door de moderatoren.

Mijn inschatting : de moderatoren gaan zeker niet tot de grenzen van de wet. In die zin passen ze zelfcensuur toe.

En dat is jammer, want daardoor zijn we wel Shizie kwijtgeraakt. Ik kan me namelijk werkelijk niet voorstellen dat een rechter Shizie's "nuke-the-muslims" en "hang-them" bijdragen als bedreigingen in zin der wet zou qualificeren. Het betreft , voorzover ik als jurist kan inschatten, een verkeerde interpretatie van de forumleiding.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be