![]() |
Mag ik u even voorstellen:
![]() Sabine Laruelle, ministre de l'Agriculture (ex-voorzitster van l'Union Wallonne des agriculteurs) Spreekt tot nader order geen woord Nederlands. ![]() Maria Arena, ministre de la Fonction publique et de l'Intégration sociale. (zij komt van de Waalse regering) Zij verklaarde op RTL-TVI: "J'aime les langues! Je parle Français, Italien, Anglais et Espagnol! En hoe raad u het: zij zal deze zomer Nederlands leren! :lol: De domme Vlaming zal dat wel weer geloven... ![]() Laurette Onkelinx, die na 4 jaar regeringsdeelname nog altijd niet in staat is een gesprek in het Nederlands te voeren, laat staat een debat in de Zevende Dag... Het ziet er weer naar uit dat de Nederlandstalige woordvoerders van deze exellenties bekender zullen worden in Vlaanderen dan de ministers zelf. Net zoals dat was bij Antoine Duquesne... |
Uiteraard kan dit niet door de beugel. Vandaar verplichte indiv. tweetal.
Samen met Bart Somers :wink: |
En ze zijn nog eens lelijk ook ! :evil:
|
Citaat:
Blijkbaar niet. Voor de Blubberaars blijft het Duits een "langue des boches", onwaardig om in "Belgique" te worden gesproken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat zit u dan bezig over 3 talen?
|
Citaat:
Pour les Flamands... Merkwaardig toch, blijkbaar erkende men in het 19e eeuwse België dat er toch Vlamingen zijn. En de Blubberaars maar ontkennen... |
Als uw redenering klopt, waarom kant ik me dan tegen pariteit?
|
Citaat:
|
Kortom: Uw redenering klopt niet, want als ik voor een "état belgo-francophone" ware, dan zou ik toch niet tegen een paritaire senaat zijn en voor een verplichting van de Franstaligen om Nederlands te leren?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar paritaire senaat ligt NU al op tafel, dan zou ik het toch steunen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Walgelijk dat zo'n mensen federale ministers kunnen worden! Ik heb altijd gezegd dat als er in de nieuwe federale regering nederlands-onkundige ministers zouden zitten, ik zou gaan meebetogen als er een betoging was. Wel... |
a) Onckelinx is geen nieuwe Franstalige minister.
b) Uiteraard is er nog werk aan de winkel. Nederlands is dan ook een moeilijkere taal dan Frans (en het taalgebied is kleiner, dus het is ook nog eens een nuttelozere taal). c) het Frans van sommige Vlaamse ministers is wellicht ook niet geweldig. d) Demotte, Michel en Reynders spreken in elk geval wél uitstekend Nederlands. Dankzij de staat België zijn alvast de vertalers Nederlands-Frans/Frans-Nederlands niet werkloos. En dan maar klagen dat er te weinig jobs zijn :) ... |
Citaat:
Groeten uit Holland |
Citaat:
Een "nuttelozere" taal??? In Ierland leren alle Engelstalige Ieren het Gaelic als eerste vreemde taal. Niemand die daar aanstoot aan neemt, niettegenstaande de bruikbaarheid van het Iers eigelijk heel beperkt is. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be