Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Foto's van demonstratie van moslims in London, Waarschuwing! realisme! realisme! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45604)

Morghodius 4 februari 2006 19:05

Foto's van demonstratie van moslims in London, Waarschuwing! realisme! realisme!

Foto's van demonstratie van moslims in London, Waarschuwing! realisme! realisme!

http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=16316

ik hoef niet eens wat te zeggen, de foto's zeggen genoeg, :shock:

Smurfje 4 februari 2006 19:07

Dit is al de derde topic over die foto's...

Waar is de moderatie heen?

Morghodius 4 februari 2006 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje (Bericht 1534123)
Dit is al de derde topic over die foto's...

Waar is de moderatie heen?

hehe grappig avatartje heb je daar, is dat een smurf die de koran zit te neuken

Smurfje 4 februari 2006 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius (Bericht 1534130)
hehe grappig avatartje heb je daar, is dat een smurf die de koran zit te neuken

Volgens mij ben je een leesteken vergeten (?).

Maar over mijn avatar kan je gelijk hebben, ik weet het niet. Iedereen mag er in zien wat hij/zij wil.

Morghodius 4 februari 2006 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje (Bericht 1534138)
Volgens mij ben je een leesteken vergeten (?).

Maar over mijn avatar kan je gelijk hebben, ik weet het niet. Iedereen mag er in zien wat hij/zij wil.

Het zal vast wel gezien smurfen lekker paganistisch zijn :twisted:

colargo 6 februari 2006 10:58

Cartoonprotest eist eerste mensenlevens

ma 06/02/06 - In Afghanistan zijn al één dode en twee gewonden gevallen bij het protest tegen de spotprenten van de profeet Mohammed. Ook in Turkije zou een eerste dodelijke slachtoffer zijn gevallen: een Italiaanse priester werd er na de mis neergeschoten.

Volgens het islamitische geloof mag de profeet Mohammed niet worden afgebeeld. Toen de Deense krant enkele spotprenten van de profeet publiceerde was het hek dan ook van de dam.
Andere kranten namen sindsdien de spotprenten over, als symbool van de persvrijheid. Dat ontlokte al heel wat protest onder gelovige moslims.
In Libanon en Syrië werden de Deense ambassades in brand gestoken. In de Libanese hoofdstad Beiroet kwam gisteren één man om het leven, toen hij uit een brandend gebouw sprong.
In Afghanistan heeft het protest inmiddels ook een eerste dode geëist. De politie opende het vuur op een groep manifestanten in het oosten van het land. Eén man overleefde de schietpartij niet, minstens twee anderen werden gewond.
Ook in Turkije neemt het protest gewelddadige vormen aan. Een Italiaanse priester werd er gisteren vermoord door een puber. De man had eerder al bedreigingen ontvangen.
De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft de moord scherp veroordeeld en het gerecht is een onderzoek gestart.

colargo 6 februari 2006 19:05

Dreigmails voor redactie De Standaard

ma 06/02/06 - Bijna de voltallige redactie van De Standaard heeft bedreigingen in de mailbox gekregen, omdat de krant de omstreden cartoons van de profeet Mohammed gepubliceerd heeft.

De mail die de redacteurs van De Standaard kregen, was in het Engels geschreven. Hij begon met "Geachte idioot" en bevatte onder meer de zin "U zal sneller sterven dan u zelf verwacht, bereid uzelf voor op de dag des oordeels."
Nagenoeg alle redacteurs ontvingen een dergelijk exemplaar, behalve hoofdredacteur Peter Vandermeersch.
Vandermeersch tilt er niet zwaar aan en gaat ook geen klacht indienen. "Vrije meningsuiting staat boven de godsdienstwaarden."
Pol Deltour, nationaal secretaris van de Journalistenbond, pleit voor terughoudendheid. Hij zegt dat het belangrijk is dat de cartoons worden gepubliceerd om de juiste redenen en niet om te provoceren.

Ook Etienne Vermeersch krijgt dreigbrieven

Ook filosoof Etienne Vermeersch heeft een aantal dreigmails ontvangen.

(foto VRT)

Vermeersch zei vorige week dat "Belgische kranten elke week zulke cartoons zouden moeten publiceren zodat moslims aan het idee gewoon geraken".
Nieuwszender CNN nam die uitspraken over en meldde dat de krant De Standaard de omstreden cartoons afdrukte.
Religie blijft in elk geval een inspiratiebron voor cartoonisten. Dat heeft de Israëlische Rus Yuri Ochakovsky het voorbije weekend opnieuw bewezen. Met een cartoon rond een geeuwende Jezus kaapte hij de hoofdprijs weg op het internationale Cartoonfestival van Knokke-Heist.

"Permanente evaluatie"

Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) zegt dat de hele zaak in ons land op de voet wordt gevolgd. "Er is een permanente evaluatie van het mogelijke risico."
Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V): "Ik hoop dat moslimleiders gaan oproepen tot rust en redelijkheid. Men mag zich gekwetst voelen, maar men mag geen geweld gebruiken om die gekwetstheid uit te drukken".

redwasp 6 februari 2006 21:42

assalaam alaikum,

zonder me ook maar een heel klein beetje achter de schrijvers van de dreigbrieven te willen scharen, stel ik voor dat we toch allemaal even diep nadenken en proberen te beseffen dat we veel vlugger zullen sterven dan we zelf denken. als we beseffen dat ons einde voor iedereen op dit ogenblik dichter is dan ooit te voren (en nu nog dichter) zullen we misschien minder tijd gebruiken om anderen pijn te doen en meer tijd doorbrengen met anderen gelukkig maken.

het is maar een idee

assalaam alaikum

redwasp

Duvelke 6 februari 2006 23:31

zo zie je maar, best niet spotten met de moslims..

stropkeuh 6 februari 2006 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 1537532)
assalaam alaikum,

zonder me ook maar een heel klein beetje achter de schrijvers van de dreigbrieven te willen scharen, stel ik voor dat we toch allemaal even diep nadenken en proberen te beseffen dat we veel vlugger zullen sterven dan we zelf denken. als we beseffen dat ons einde voor iedereen op dit ogenblik dichter is dan ooit te voren (en nu nog dichter) zullen we misschien minder tijd gebruiken om anderen pijn te doen en meer tijd doorbrengen met anderen gelukkig maken.

het is maar een idee

assalaam alaikum

redwasp

Heel goed gezegd en een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. 8) Bedankt voor de waarschuwing.

Raven 7 februari 2006 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 1537532)
assalaam alaikum,

het is maar een idee

assalaam alaikum

redwasp

Sterven als een geslagen hond en nog 20 jaar leven om dan naar de hel te gaan wegens het verloochenen van de Islam(het niet verdedigen), of nu sterven als een martelaar + een verwelkoming in de hemel.

Als je een moslim bent, weet je welk te kiezen.

Freethinker 69 7 februari 2006 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 1537883)
Sterven als een geslagen hond en nog 20 jaar leven om dan naar de hel te gaan wegens het verloochenen van de Islam(het niet verdedigen), of nu sterven als een martelaar + een verwelkoming in de hemel.

Als je een moslim bent, weet je welk te kiezen.

De islam verdedigen?
Kom kom zelfs jij moeten kunnen inzien dat de islam een doorslagje is van het jodendom en het christendom in een arabisch sausje waarin de waarden die verhaal van Jezus de mensen bijbracht, namelijk tolerantie en verdraagzaamheid, vervangen werden door geweld en onderdrukking.
Ga eens praten met gelijk welke neurochirurg, ze kunnen je haarfijn uitleggen wat het probleem was van Mohammed en hoe we anno 2006 dergelijke mensen kunnen helpen.
De versie van de islam die jij hier komt verdedigen of toch doen alsof is de versie van de taliban in Afghanistan en die eindigt in de donkerste grotten waar we duizenden jaren geleden als holbewoners gestart zijn.

Patje48 7 februari 2006 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freethinker 69 (Bericht 1537913)
Ga eens praten met gelijk welke neurochirurg, ze kunnen je haarfijn uitleggen wat het probleem was van Mohammed en hoe we anno 2006 dergelijke mensen kunnen helpen.

Dit begrijp ik niet Freethinker69, kan je dat even uitleggen ? Dank u.

puud 7 februari 2006 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 (Bericht 1537939)

http://users.skynet.be/sky50779/mohammed%201.htm

Freethinker 69 7 februari 2006 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 (Bericht 1537939)

Oeps, ik bedoelde neuroloog.

Hersenonderzoeker Dick Swaab bij Muntz en Van de wint

Kunt u het geloof lokaliseren in het brein?
Er zijn ziektebeelden waarbij epileptische activiteit ontstaat, dus heftige elektrische activiteit, heel lokaal. En dat kan aanleiding geven tot epileptische aanvallen. Maar wanneer dat gebeurt in de buurt van de hypocampus dan zijn er enkele mensen die hele religieuze ervaringen hebben. Die zien God, die spreken met God, die krijgen boodschappen van God, en vandaar dat we denken dat een belangrijk knooppunt in zeggen de religieuze bewegingen dat in de belevenissen die met religie te maken hebben, dat zit in de hypocampus. Kunt u het geloof lokaliseren in het brein?
Er zijn ziektebeelden waarbij epileptische activiteit ontstaat, dus heftige elektrische activiteit, heel lokaal. En dat

Zijn er veel epileptici die een grote rol hebben gespeelt in het geloof?
Nou er zijn van verschillende mensen, die voortrekkers zijn geweest van religieuze of andere bewegingen, zijn er dit soort epileptische geschiedenissen bekent. Jeanne d’Arc was er één van, die dergelijke epileptische ervaringen had. Mohammed is een ander waarvan het beschreven is en Dostojewski heeft uitvoerig geschreven over zijn ervaringen die heel typisch temporaalkwabepileptisch zijn, en hij zegt ook over die ervaringen, ‘mensen denken dat Mohammed gek was, maar ze zijn fantastisch, ze zijn heel bijzonder en ik heb ze ook en ik zou ze voor geen goud willen missen.’ Voor helemaal niets zou hij ze willen missen, zo bijzonder vond hij ze.

http://www.muntzvandewint.com/site/t...tie_gbn_1.html

Lincoln 7 februari 2006 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colargo (Bericht 1537228)
Dreigmails voor redactie De Standaard

ma 06/02/06 - Bijna de voltallige redactie van De Standaard heeft bedreigingen in de mailbox gekregen, omdat de krant de omstreden cartoons van de profeet Mohammed gepubliceerd heeft.

De mail die de redacteurs van De Standaard kregen, was in het Engels geschreven. Hij begon met "Geachte idioot" en bevatte onder meer de zin "U zal sneller sterven dan u zelf verwacht, bereid uzelf voor op de dag des oordeels."
Nagenoeg alle redacteurs ontvingen een dergelijk exemplaar, behalve hoofdredacteur Peter Vandermeersch.
Vandermeersch tilt er niet zwaar aan en gaat ook geen klacht indienen. "Vrije meningsuiting staat boven de godsdienstwaarden."
Pol Deltour, nationaal secretaris van de Journalistenbond, pleit voor terughoudendheid. Hij zegt dat het belangrijk is dat de cartoons worden gepubliceerd om de juiste redenen en niet om te provoceren.

Ook Etienne Vermeersch krijgt dreigbrieven

Ook filosoof Etienne Vermeersch heeft een aantal dreigmails ontvangen.

(foto VRT)

Vermeersch zei vorige week dat "Belgische kranten elke week zulke cartoons zouden moeten publiceren zodat moslims aan het idee gewoon geraken".
Nieuwszender CNN nam die uitspraken over en meldde dat de krant De Standaard de omstreden cartoons afdrukte.
Religie blijft in elk geval een inspiratiebron voor cartoonisten. Dat heeft de Israëlische Rus Yuri Ochakovsky het voorbije weekend opnieuw bewezen. Met een cartoon rond een geeuwende Jezus kaapte hij de hoofdprijs weg op het internationale Cartoonfestival van Knokke-Heist.

"Permanente evaluatie"

Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) zegt dat de hele zaak in ons land op de voet wordt gevolgd. "Er is een permanente evaluatie van het mogelijke risico."
Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V): "Ik hoop dat moslimleiders gaan oproepen tot rust en redelijkheid. Men mag zich gekwetst voelen, maar men mag geen geweld gebruiken om die gekwetstheid uit te drukken".

Is dat de foto van die ééne uitgestorven soort van een ezel ??

Lincoln 7 februari 2006 15:43

Het is niet nodig om deze beest te caricuteren ,het uiterlijk is al zowieso afschuwelijk,.

Lincoln 7 februari 2006 15:45

Ha, ouf, da was het dan voor vandaag hé...........,.

bolle 7 februari 2006 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1538235)
Ha, ouf, da was het dan voor vandaag hé...........,.

Voze gast kruip terug onder uw steen.
Denk anders dat die van Vermeersch zijn smoel eruit zie zoals die van jouw vader maar dan zonder baard en mekka klakske:lol:

colargo 7 februari 2006 21:53

Oei sooo sorry, dit forum is nu onrein voor de zieke moslimpjes.

Da varken(galouf ;-) ) heeft meer persoonlijkheid dan Mo. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be