Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Constipatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45619)

skaldis 5 februari 2006 10:24

Constipatie

Citaat:

Sinds het ontstaan van het internet zijn er diverse wereldwijde onderzoeken aan de gang. Universiteiten, multinationals, ... maken gebruik van het internet om een scala van onderwerpen mondiaal te onderzoeken. Uit één van die onderzoeken (een project van een vijftigtal universiteiten en bijna 100 onderzoeksafdelingen uit de pharmasector) blijkt dat gelovigen 350% meer last hebben van constipatie dan mensen die zichzelf als ongelovig beschouwen. Voor het onderzoek zijn wereldwijd meer dan 150 miljoen actoren dagelijks van nabij opgevolgd. Er waren steevast verschillende referentiegroepen om maatschappelijke, klimatologische, .... factoren weg te filteren. Verder onderzoek moet wel nog uitmaken hoe de relatie tussen geloof en constipatie nu juist dient gedefinieerd te worden.
bron De Ultima Inventive Methodists

Flippend Rund 5 februari 2006 11:02

Dat had ik nog niet gelezen. Maar wat ik wél gelezen heb deze week is dit:

Citaat:

Gelovigen zijn gelukkiger en leven gemiddeld langer dan niet-gelovigen.

Dat beweert evolutiebioloog Robin Dunbar deze week in de New Scientist. Maar van wonderen en Goddelijke genezingen wil hij niets weten; zijn verklaring is puur wetenschappelijk. Volgens Dunbar maken de hersenen van mensen die een godsdienst beoefenen een gelukkig makend stofje aan, dat onder andere het immuunsysteem versterkt.

Helende werking
De evolutiebioloog stelt in zijn artikel dat de helende werking van de godsdienst zowel een maatschappelijke als een biochemische reden heeft. Religies zorgen volgens hem voor een maatschappelijke ordening, doordat ze vaak strikte morele richtlijnen kennen. Dat zou de mensen beter tegen elkaar beschermen.
Misschien pijnlijk nieuws voor religion-bashers? Het nut van religie zwart op wit bewezen, juist door de exacte wetenschap die ze zo gaarne verafgoden.

skaldis 5 februari 2006 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 1534877)
Dat had ik nog niet gelezen. Maar wat ik wél gelezen heb deze week is dit:

Citaat:

....

Misschien pijnlijk nieuws voor religion-bashers? Het nut van religie zwart op wit bewezen, juist door de exacte wetenschap die ze zo gaarne verafgoden.

Juist heugelijk nieuws, binnen dit en een paar jaar heeft niemand nog last van constipatie want dan zijn daar pilletjes tegen ! :twisted::twisted:

skaldis 5 februari 2006 14:11

Wat je ook uit het artikel kunt opmaken is dat religie wordt veroorzaakt door chemicaliën of althans een tekort eraan en dat mensen die zonder religie of geloof toch een normaal leven kunnen uitbouwen met hun wil dezelfde broodnodige chemicaliën kunnen aanmaken. Triomf van de wil, de 21 ste eeuw is daar ! Het zal nog wel even duren voor die achterlijke islamieten mee willen maar hoop doet leven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be