Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jongens moeten met wapens spelen!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4562)

H. Guderian 14 juli 2003 16:38

De Britse onderzoekster Penny Holland heeft op een congres in Londen de stelling verdedigd dat kinderen, en dan vooral jongens, gewelddadige spelletjes moeten kunnen spelen. Zelfs als ze daarbij gewond (kunnen) raken. Volgens Holland -die onderzoek doet aan de Londense Metropolitan-universiteit- brengt dit hen de noodzakelijke strijd tussen Goed en Kwaad bij. Een verbod om met wapens te spelen is volledig verkeerd, het is een vergissing in de opvoeding. Vooral jongens hebben nood aan ruw speelgedrag, en hen dit verbieden zadelt hen vaak op met een schuldgevoel. Men dient volgens Holland op te houden met het uitspreken van banbliksems over speelgoedwapens en oorlogsspelletjes. De politiek correcte afkeuring om met wapens te spelen heeft er enkel voor gezorgd dat na 30 jaar jongens het stiekem toch doen. Die "zero-tolerantie" tav mannelijke agressie is er gekomen sinds de jaren '60, uit feministische hoek. 8) Een dikke pad in de korf van de promotoren van de mietjesmaatschappij!

Het lijkt erop dat er een kentering begint op gang te komen in het decennialang door marxisten mishandeld wetenschappelijk onderzoek. Een dergelijk onderzoek is qua gehalte aan politieke incorrectheid te vergelijken met onderzoeken a la Van san, waar er verbanden tussen criminaliteitsgraad en etnische afkomst worden blootgelegd.

Renaud 14 juli 2003 16:42

Je zit al aan 167 belachelijke berichten. Doe zo voort zou ik zeggen :roll:

Mieke 79 14 juli 2003 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ketsje

Meer denk ik. Had ie immers ervoor geen andere nickname? :wink: :D

isidoorke 14 juli 2003 16:44

Ik ben het daar volkomen mee eens. Men moet zelfs jongeren op school leren hoe dat men moet omgaan met wapens. Zo dat er geen ongelukken gebeuren. Ook gevechtssport zou in de lessen lichamelijke opvoeding moeten ingeschreven worden.

Raf 14 juli 2003 16:46

Citaat:

Zo? Zou jij dat zeggen? Ik zou eerder zeggen "het is nu wel mooi genoeg geweest; lazer nou maar op met je idioterieën". Maar ja, wie ben ik hé :wink:

Renaud 14 juli 2003 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Zo? Zou jij dat zeggen? Ik zou eerder zeggen "het is nu wel mooi genoeg geweest; lazer nou maar op met je idioterieën". Maar ja, wie ben ik hé :wink:

Hij moet wel.......van zijn therapeut :wink: bezigheidstherapie

Raf 14 juli 2003 16:57

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Hij moet wel.......van zijn therapeut :wink: bezigheidstherapie

Ah, is dat het... OK, laat 'm dan maar zijn gal spuien. Er is hier toch geen mens die daar ook maar één letter au serieux van neemt :lol:

amexx 14 juli 2003 17:00

Probeer eens wat meer op de bal te spelen in plaats van op de man. Typisch.

Thomas Hx 14 juli 2003 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
De Britse onderzoekster Penny Holland heeft op een congres in Londen de stelling verdedigd dat kinderen, en dan vooral jongens, gewelddadige spelletjes moeten kunnen spelen. Zelfs als ze daarbij gewond (kunnen) raken. Volgens Holland -die onderzoek doet aan de Londense Metropolitan-universiteit- brengt dit hen de noodzakelijke strijd tussen Goed en Kwaad bij. Een verbod om met wapens te spelen is volledig verkeerd, het is een vergissing in de opvoeding. Vooral jongens hebben nood aan ruw speelgedrag, en hen dit verbieden zadelt hen vaak op met een schuldgevoel. Men dient volgens Holland op te houden met het uitspreken van banbliksems over speelgoedwapens en oorlogsspelletjes. De politiek correcte afkeuring om met wapens te spelen heeft er enkel voor gezorgd dat na 30 jaar jongens het stiekem toch doen. Die "zero-tolerantie" tav mannelijke agressie is er gekomen sinds de jaren '60, uit feministische hoek. 8) Een dikke pad in de korf van de promotoren van de mietjesmaatschappij!

Het lijkt erop dat er een kentering begint op gang te komen in het decennialang door marxisten mishandeld wetenschappelijk onderzoek. Een dergelijk onderzoek is qua gehalte aan politieke incorrectheid te vergelijken met onderzoeken a la Van san, waar er verbanden tussen criminaliteitsgraad en etnische afkomst worden blootgelegd.

Echt iets voor jouw hé :lol:

Renaud 14 juli 2003 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amexx

Uwen bal is een knikker.

Raf 14 juli 2003 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amexx

Welke bal?

Maxwell Rain 14 juli 2003 17:27

Citaat:

Het lijkt erop dat er een kentering begint op gang te komen in het decennialang door marxisten mishandeld wetenschappelijk onderzoek.

Dit is dus typische propagandapraat en ruikt complottheorieën van schizofrene mensen met te veel vrije tijd.

Alvast mijn excuses voor bovenstaande uitlaat, maar ik krijg ontzettend veel jeuk op de verkeerde plaatsen van zulke onzin. Het getuigt van weinig inzicht in de geschiedenis om te spreken van een marxistische mishandeling van de wetenschap.

Misschien dat je het niet weet, maar veel sociologisch en sociaal-psychologisch onderzoek is gestimuleerd door de pijnpunten die het marxisme aanduidde: nl de structuur van de maatschappij in onder- en bovenbouw en het aspect van de vervreemding. Zeer belangrijke incentieven geweest in de theorievorming van de menswetenschappen die nu nog van groot belang is!

Daarbij, het onderzoek dat jij citeert: waar is de bron ? wat zijn de methoden geweest? Een kritische houding zou u goed kunnen doen. Of is dat te marxistisch voor u misschien ?

H. Guderian 14 juli 2003 17:37

:lol: :lol: :lol: :lol:
Het zielige niveau van de linkse pummels op dit forumke wordt weer eens pijnlijk duidelijk. Men is er nog niet in geslaagd ook maar één zinnige zin kritiek te schrijven. :lol: :lol: :lol:

H. Guderian 14 juli 2003 17:44

Citaat:

Tja, u bent met uw 605 belachelijke en vooral domme, inhoudsloze berichten voorlopig nog steeds de ongekroonde koning van de forumdwaasheid. 't Zal moeilijk worden om uw troonopvolger te worden vrees ik... :D

H. Guderian 14 juli 2003 17:46

Citaat:

Ah, is dat het... OK, laat 'm dan maar zijn gal spuien. Er is hier toch geen mens die daar ook maar één letter au serieux van neemt :lol:

Alsof we een flikker als jij wel au sérieux zouden moeten nemen!!! Wordt eerst normaal, ipv uw afwijkingen te propageren! :D

H. Guderian 14 juli 2003 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:

Meer denk ik. Had ie immers ervoor geen andere nickname? :wink: :D

U bent een links vrouwmens en dus geen antwoord waardig. :)

C uit W 14 juli 2003 17:47

De bron, ik zou zeggen, lees een krant.
:)

Nu weer back on topic, in plaats van de poster aan te vallen...
Ik vind het wel goed dat ze weer een beetje menselijk worden, en die klotige political correctness laten vallen in de wetenschap.
Ik vind niks ergerlijker dan die geforceerde vredesboodschap die kinderen verbiedt te spelen. Al die speelgoedwapens inleveren, ffs, het zijn kinderen laat ze dan toch gewoon kind zijn en spelen.
En toevallig vinden kinderen vechten leuk, wel laat ze dan toch.

thePiano 14 juli 2003 17:49

Citaat:

De Britse onderzoekster Penny Holland heeft op een congres in Londen de stelling verdedigd dat kinderen, en dan vooral jongens, gewelddadige spelletjes moeten kunnen spelen. Zelfs als ze daarbij gewond (kunnen) raken.

Wat een onzin weer.

Ik zal speciaal ter uwer attentie mijn topic "Geef ons wapens!" nog eens opkrikken :P

H. Guderian 14 juli 2003 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
De bron, ik zou zeggen, lees een krant.
:)

Inderdaad! Nu zitten de linkiewinkies natuurlijk met een probleem: hun Pravda bestaat niet meer, tenzij het lauwe afkooksel genaamd De Morgen. De vraag is of die gazet zo'n artikel wel brengt...

H. Guderian 14 juli 2003 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

De Britse onderzoekster Penny Holland heeft op een congres in Londen de stelling verdedigd dat kinderen, en dan vooral jongens, gewelddadige spelletjes moeten kunnen spelen. Zelfs als ze daarbij gewond (kunnen) raken.

Wat een onzin weer.

De pathologische leugenaar Van Minnebrugghe heeft zoals gewoonlijk ook niks zinnigs te zeggen... :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be