Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Staat de wereld op zijn kop? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45662)

Bhairav 6 februari 2006 12:17

Staat de wereld op zijn kop?

Staat de wereld op zijn kop?

Ke Nan 6 februari 2006 12:56

De wereld staat op zijn kop.

Bhairav 6 februari 2006 12:59

Arme man.

Ke Nan 6 februari 2006 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1536517)
Arme man.

Bwah, het is maar een Griek. :twisted:

Lof der Zotheid 6 februari 2006 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 1536521)
Bwah, het is maar een Griek. :twisted:

... zei de onverschillige Turk niet zonder een groot gevoel van leedvermaak.

Coekie 6 februari 2006 15:44

Volgens de Australiërs staat hij inderdaad op zijn kop.

Coekie

StevenNr1 6 februari 2006 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 1536515)

Wat betekent dat Turks onder die foto?

Bhairav 6 februari 2006 19:01

Da's Hongaars, flapdrol.

StevenNr1 6 februari 2006 19:03

En wat betekent het. (Cool scheldwoord btw)

Bhairav 6 februari 2006 19:04

Ik kan geen Hongaars.

Menapius 6 februari 2006 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1537219)
Da's Hongaars, flapdrol.

Het is Italiaans...

Menapius 6 februari 2006 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1537225)
En wat betekent het. (Cool scheldwoord btw)

En het betekent: "Atlas ondersteunt de sterrenhemel"
en dus niet de wereldbol, da's een ander beeld...

StevenNr1 6 februari 2006 20:27

Haha, Ke Nan fout.

DenMathias 6 februari 2006 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 1536515)

Komt dat beeld uit Italië? 'k Heb het gevoel dat ik er al eens bij heb gestaan:-o

Edit: eens mijn fotootjes doorzocht, en 'k denk dat ik er inderdaad al geweest ben ;-) Tenzij het een andere gast met wereldbol is :-o

Karma 6 februari 2006 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm (Bericht 1537410)
Komt dat beeld uit Italië? 'k Heb het gevoel dat ik er al eens bij heb gestaan:-o

Edit: eens mijn fotootjes doorzocht, en 'k denk dat ik er inderdaad al geweest ben ;-) Tenzij het een andere gast met wereldbol is :-o

Atlas Beeld van Atlas die de wereldbol op zijn schouders torst (Museo e Gallerie Nazionali di Capodimonte, Napels).

[SIZE=4]Atlas [/SIZE][mythologie], een van de Titanen die de strijd aanbonden tegen de Olympische goden, was een zoon van Japetus en Clymene. Als straf voor zijn hemelbestorming werd hij veroordeeld het hemelgewelf op zijn schouders te dragen of de zuilen te torsen waarop het hemelgewelf rustte. Hij was de vader van de Plejaden (en gold ook wel als vader van de Hyaden en de Hesperiden). Zijn plaats was in het uiterste westen van de wereld vlak bij de tuin der Hesperiden. Toen Heracles daar de streng bewaakte gouden appels moest halen, werden die hem door Atlas bezorgd; Heracles nam toen tijdelijk Atlas’ taak over, maar moest met een list voorkomen dat Atlas hem voor altijd de hemel liet dragen.

cookie@vws 6 februari 2006 21:50

[quote=Karma;1537497]Atlas Beeld van Atlas die de wereldbol op zijn schouders torst (Museo e Gallerie Nazionali di Capodimonte, Napels).

[SIZE=4]Atlas [/SIZE][mythologie], een van de Titanen die de strijd aanbonden tegen de Olympische goden, was een zoon van Japetus en Clymene. Als straf voor zijn hemelbestorming werd hij veroordeeld het hemelgewelf op zijn schouders te dragen of de zuilen te torsen waarop het hemelgewelf rustte. Hij was de vader van de Plejaden (en gold ook wel als vader van de Hyaden en de Hesperiden). Zijn plaats was in het uiterste westen van de wereld vlak bij de tuin der Hesperiden. Toen Heracles daar de streng bewaakte gouden appels moest halen, werden die hem door Atlas bezorgd; Heracles nam toen tijdelijk Atlas’ taak over, maar moest met een list voorkomen dat Atlas hem voor altijd de hemel liet dragen.[/quote]

Ke Nan 7 februari 2006 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1537361)
Haha, Ke Nan fout.

Bah, sterrenhemel of wereldbol. What's in a name. Mij ging het om het visuele, gij bommenleggende mierenneuker. ;)

@ Bhairav. Als ik je topic naar de kn****n geholpen heb, wil ik je mijn verontschuldigingen aanbieden.

Bhairav 7 februari 2006 05:10

Mja ik had eerder reacties verwacht van trutjes zoals Geertje en Bobke die vinden dat de buitenwereld eng is enzo...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be