Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Help het laatste Oerbos beschermen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45672)

eno2 6 februari 2006 15:19

Help het laatste Oerbos beschermen!

In Zedelgem blijkt er nog een oerbos te bestaan alwaar edelherten en wilde zwijnen profileren op 400 aan de beschaving ontsnapte hectaren.
Plaatselijke andbouwers organiseerden een drijfjacht om het laatste wild uit dit laatste stukje paradijs te verdrijven.
Allen daarheen voor een klopjacht op de jagers!

Bhairav 6 februari 2006 15:22

Waarom mogen mensen niet terug wild worden?

eno2 6 februari 2006 15:53

Van mij mag het en ik doe zelf ook mijn best.

Bhairav 6 februari 2006 16:03

Ik maak de onnatuurlijk samenleving met plezier kapot.

StevenNr1 6 februari 2006 19:02

Bent u eigenlijk primitivist?

guerin 6 februari 2006 19:04

Primaat,u toch ook?8)

StevenNr1 6 februari 2006 19:13

Ja, maar dat is nog iets anders8)

Bhairav 6 februari 2006 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1537224)
Bent u eigenlijk primitivist?

Neen, het is gewoon een bezigheid...

longhorn 6 februari 2006 19:32

Die everzwijnen zijn er wel gepland door een Congolees die in de buurt woonde. Voor zover het oerbos-verhaal. Trouwens als knaap heb ik jaren doorgebracht in de Zedelgemse bossen maar nooit herten of evers tegengekomen.

BigF 6 februari 2006 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1536690)
In Zedelgem blijkt er nog een oerbos te bestaan alwaar edelherten en wilde zwijnen profileren op 400 aan de beschaving ontsnapte hectaren.
Plaatselijke andbouwers organiseerden een drijfjacht om het laatste wild uit dit laatste stukje paradijs te verdrijven.
Allen daarheen voor een klopjacht op de jagers!

Oerbos? In Belgie?
:rofl:

longhorn 6 februari 2006 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1537542)
Oerbos? In Belgie?
:rofl:

Eno bedoelde waarschijnlijk een hoerbos in Zedelgem...Maar ook dat heb ik helaas niet gevonden in Zedelgem als knaap.

eno2 7 februari 2006 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1537264)
Die everzwijnen zijn er wel gepland door een Congolees die in de buurt woonde. Voor zover het oerbos-verhaal. Trouwens als knaap heb ik jaren doorgebracht in de Zedelgemse bossen maar nooit herten of evers tegengekomen.

De drijfjachters hebben vier of vijf herten gezien, maar die liepen de goeie kant uit... die tegenovergesteld aan de jagers.

Congolezen en everzwijnen werden dan weer niet gemeld.

Als primaat en oermens en Westvlaming ben ik bereid het Zedelgemse oerbos met mijn leven te verdedigen.

eno2 7 februari 2006 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1537546)
Eno bedoelde waarschijnlijk een hoerbos in Zedelgem...Maar ook dat heb ik helaas niet gevonden in Zedelgem als knaap.

Flauw.

Jullie vinden dat niet verwonderlijk dat er bij ons nog bossen zijn met herten in?
Laat mij toe dat een oerbos te noemen.

Ambiorix 7 februari 2006 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1536690)
In Zedelgem blijkt er nog een oerbos te bestaan alwaar edelherten en wilde zwijnen profileren op 400 aan de "beschaving" ontsnapte hectaren.

;-)

longhorn 7 februari 2006 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1538403)
Flauw.

Jullie vinden dat niet verwonderlijk dat er bij ons nog bossen zijn met herten in?
Laat mij toe dat een oerbos te noemen.

Elk jaar schiet ik 1 hert. Is heel belangrijk om de hertenbevolking onder controle te houden. En als er dan toch herten in Zedelgem zijn dan is het maar een kwestie van tijd vooraleer er zich een eerste zwaar verkeersongeval voordoet. Als het er maar een paar zijn dan zou men ze beter levend proberen te vangen en naar een reservaat overbrengen.

eno2 7 februari 2006 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1538523)
Elk jaar schiet ik 1 hert. Is heel belangrijk om de hertenbevolking onder controle te houden. En als er dan toch herten in Zedelgem zijn dan is het maar een kwestie van tijd vooraleer er zich een eerste zwaar verkeersongeval voordoet. Als het er maar een paar zijn dan zou men ze beter levend proberen te vangen en naar een reservaat overbrengen.

Het is heel belangrijk om de herten onder controle te houden, dat de laatste vier neergeschoten worden, anders komen er maar niets dan verwoestingen en ongelukken van. Misschien kan je het zelf eens komen regelen op je geboortegrond tijdens een vacantie, want die jagers hier zijn, met permissie, klunzen. Je ziet, herten jagen is niet alleen typisch Amerikaans, maar wij hebben er minder gewoonte van.

King of beggars and fleas 7 februari 2006 18:48

we zouden er beter ook nog wat wolven uit gaan zetten - al was het maar om stadsbewoners af te schrikken

Mitgard 7 februari 2006 18:50

dat ze die bossen maar kappen en er woon- en industriezones van maken.
een bos brengt de staat niks op en zorgt voor meer werkloosheid, industrie geeft de mensen tenminste werk.

Vlaanderen Boven 7 februari 2006 19:42

Pff, wat heeft dat oerbos ooit voor mij gedaan?

StevenNr1 7 februari 2006 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1538523)
Elk jaar schiet ik 1 hert. Is heel belangrijk om de hertenbevolking onder controle te houden.

A ja natuurlijk, we rule nature. :|

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be