Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Deense cartoons (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Oorlog en vrede (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45687)

lombas 6 februari 2006 21:10

Oorlog en vrede

Wat hopen we voor dit jaar? (met als mogelijke mede-oorzaak de Deense kwestie)

Silverado 6 februari 2006 21:15

Geen oorlog aub! ik ben nog jong en wil nog wat zien van de mooie dingen op onze aardkloot!;-)

Knipp 6 februari 2006 21:39

Optie vier vind ik te vaag.

Optie drie kiezen verplicht me tot het uiterste te gaan om de dialoog op gang te houden, en is voor mij dus een vergaand engagement om vijheid van meningsuiting te verdedigen.

Krijg ik einde verhaal dan toch een mes in m'n keel, dan is dat toch nog een individuele dood, en die verkies ik boven in een massagraf belanden in een massaal conflict.

djimi 6 februari 2006 21:48

Ik kan 'Knipp' wel volgen, maar kies toch voor optie vier.

Ik weet dat ik zou 'ontploffen' als iemand mijn familie zou bedreigen,
en ik heb ook geen zin om mij te laten doen.
Bovendien ben ik niet bang voor een eerlijk gevecht : met de blote vuist, dat is altijd wel een 'kick', eigenlijk, al doet het vaak ook pijn aan het eigen lichaam.
Dat is alvast een goede reden om er niet te overhaast aan te beginnen.

En als er dan toch lafaards met vuurwapens of zo beginnen, tja, dan heb ik dikke pech. 'C'est la vie'.

vooruit 6 februari 2006 22:45

Ik kies ook voor optie 4

Je moet al een serieuze sadist zijn om oorlog "tof" te vinden, en vrede tot elke prijs is zwak. Als je tot elke prijs de vrede wilt bewaren kan je net zo goed het woordje nee uit je woordenboek schrappen, er zullen altijd mensen ruzie maken om welke rede dan ook, sommige idealen zijn het waard om voor te vechten en te sterven. Vrije meningsuiting bv.

lombas 6 februari 2006 23:39

Sommige investeerders vinden oorlog een coole zaak.

En vele soldaten, opgefokt ten top, eveneens...

longhorn 6 februari 2006 23:59

Hopelijk geen oorlog. Ik ben geen reservist meer maar moest het nodig zijn dan verlies ik 10 kilo, doe een speedmars binnen een maand en ga binnen als vrijwilliger.

lombas 7 februari 2006 00:00

Je leven geven... Dat doen de anderen... :D

longhorn 7 februari 2006 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1537723)
Je leven geven... Dat doen de anderen... :D

Als het is om mijn familie te beschermen...ben ook altijd een beetje militaristisch geweest8)

lombas 7 februari 2006 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1537729)
Als het is om mijn familie te beschermen...ben ook altijd een beetje militaristisch geweest8)

Militarisme is cool. Maar dat zijn weerom die anderen :-D

Als je je familie wil beschermen in tijden van oorlog tegen de islam kan je twee dingen doen zonder ook maar een schot te lossen:

1 Bekeren. Een beetje hypocrisie kan geen kwaad...
2 Vluchten. Een beetje lafheid kan geen kwaad...

longhorn 7 februari 2006 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1537732)
Militarisme is cool. Maar dat zijn weerom die anderen :-D

Als je je familie wil beschermen in tijden van oorlog tegen de islam kan je twee dingen doen zonder ook maar een schot te lossen:

1 Bekeren. Een beetje hypocrisie kan geen kwaad...
2 Vluchten. Een beetje lafheid kan geen kwaad...

Geef mij maar optie 3: Niet bekeren en niet vluchten. En militarisme is cool. Als 15-jarige verdiende ik al 50 Bfr./dag in het Belgisch Leger.

lombas 7 februari 2006 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1537735)
Geef mij maar optie 3: Niet bekeren en niet vluchten. En militarisme is cool. Als 15-jarige verdiende ik al 50 Bfr./dag in het Belgisch Leger.

:-o Je méént het. Wat een beloning... [/sarcasme]

Ik vind het leuk om naar te kijken, en waarschijnlijk nog leuker om er de baas van de zijn, maar geen haar op mijn hoofd dat erom vraagt mijn leven te geven...

Hertog van Gelre 7 februari 2006 00:28

Maar Lombas...Een oorlog is tof, maar liever niet hier? Waar is het dan wel tof?

lombas 7 februari 2006 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 1537756)
Maar Lombas...Een oorlog is tof, maar liever niet hier? Waar is het dan wel tof?

De plaats van oorlog, dat is bij de anderen... :-D

Hertog van Gelre 7 februari 2006 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1537757)
De plaats van oorlog, dat is bij de anderen... :-D

Ah, en u verkeert permanent in een staat van innerlijke en universele vrede...(Is 'Labyrinth' toevallig ook een nick van u?)

lombas 7 februari 2006 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 1537760)
Ah, en u verkeert permanent in een staat van innerlijke en universele vrede...(Is 'Labyrinth' toevallig ook een nick van u?)

Ik word hier tegenwoordig altijd schuldig bevonden door een Nickjury omtrent vermeende dubbelnicks... :? Euh, nee...

Ikzelf verkeer in een perfecte staat, dank u wel. Ik probeer Aristoteliaans/Aureliaans te leven 8).

longhorn 7 februari 2006 02:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1537747)
:-o Je méént het. Wat een beloning... [/sarcasme]

Ik vind het leuk om naar te kijken, en waarschijnlijk nog leuker om er de baas van de zijn, maar geen haar op mijn hoofd dat erom vraagt mijn leven te geven...

Lombas is van de post-legerdienst-generatie?

Jazeker 7 februari 2006 02:05

Ik denk het... moet jonger zijn dan ikzelf :D

Jazeker 7 februari 2006 02:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 1537760)

Beste Hertog, dat neemt u terug of ik ben verplicht u de handschoen in het gezicht te slagen.

longhorn 7 februari 2006 02:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1537809)
Ik denk het... moet jonger zijn dan ikzelf :D

Aaah, ook te laat geboren? Wel, misschien moet de 'dienst' weer ingevoerd worden want Allah heeft duidelijk geen gebrek aan kanonnenvlees. Gelukkig hebben wij de 'smart bombs' maar we zijn dan ook veel 'smarter'.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be