![]() |
Kameroen opent heksenjacht op homo's
Kameroense kranten openen heksenjacht tegen homo's
Populaire kranten in Kameroen hebben de namen gepubliceerd van vijftig hooggeplaatste mannen die volgens hen homo zijn. ,,We willen mensen aan de kaak stellen die zich overgeven aan afwijkend gedrag'', zo verantwoorden de uitgevers hun actie. Homoseseksualiteit is verboden in het Afrikaanse land, en kan bestraft worden met vijf jaar cel. Bron:Nieuwsblad Welkom in de wereld waar de islam regeert! |
Citaat:
*euhm* hebben die wel een ambassade? |
Je raaskalt. De meerderheid van de Kameroenezen zijn christenen en animisten.
De moslimminderheid is er overigens fel gematigd, en niet in de aard van noord-Nigeria. |
Citaat:
indigenous beliefs 40%, Christian 40%, Muslim 20% |
Citaat:
|
Citaat:
Een Gambiaan aldaar zei me ooit: "Yeah were muslims, but don't take that too serious, when I see a nice lady, I don't care about religion. God is in everyhing, you know?" 75% van de praktiserende moslims in Afrika (subsahel weliswaar) is er niet serieus over. De meesten mixen trouwens vanalles door elkaar, zolang ze maar leuk kunnen leven. En daar hebben ze groot gelijk in. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:-P |
Citaat:
Behoed ons voor hetzelfde spelletje als de Deense imams. mvg Harald. |
Citaat:
Elke cultuur is anders, als deze cultuur ervoor kiest om homosexualiteit niet te aanvaarden dat is dat hun keuze en moeten wij ons als neo-kolonialisten niet mee bemoeien. Ook in Jamaica schijnen raggae songs vol te zitten met anti-homo teksten. |
Citaat:
Maar over het algemeen is een zwarte gewoon te superieur (qua humor, of ik krijg weer rare reacties) om zich te veel in te laten met de seriositeit van het geloof. Zij zijn pragmatici, en zo hoort het.... :-D |
Citaat:
Vrouwenbesnijdenis heeft niets met fundamentalisme te maken in Kenya, het komt evenveel voor bij christenen en hangt af van de stam (en ook een beetje van de sociale klasse en omgeving) en niet van de religie. Kenianen zijn echter zeer gelovig, het land is doordrenkt van religie, zowel Christendom als Islam, maar wel op een typisch Afrikaanse nogal relakste manier, en moslims en christenen komen uitstekend overeen en leven naast en met elkaar, soms zelfs in dezelfde familie. Pragmatici zou ik hen niet noemen, ze zijn zeer weinig rationeel, maar het zijn meer levensgenieters dan Araben of Indiërs of dergelijke, en de vrouwen zijn bloedgeil.:-D |
Citaat:
En jouw mening kan ik zeer smaken... :-D *dwaalt rond in foto-archieven* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be