Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Alweer belastingVERHOGING (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4572)

Patrick F 15 juli 2003 12:11

Uit Gazet van Antwerpen

Citaat:

15/07 Derde belastingverhoging: dubbele taks op kasbons
De belasting op waardepapieren aan toonder - zoals fysiek geleverde aandelen, kasbons en obligaties - verdubbelt. Dit is de derde onaangename verrassing die in de zaterdag voorgestelde programmawet zit. Meteen de derde belastingverhoging die in evenveel dagen opduikt, na de hogere brandstofaccijnzen en hogere energiebelasting. De taks stijgt van 0,2 tot 0,4 procent.

De hogere taks moet het gebruik van stukken aan toonder ontmoedigen. Beleggers kopen de effecten nogal eens om de erfenisrechten en de roerende voorheffing te ontduiken. De taks bracht vorig jaar nog 53 miljoen euro op. Het zit in de aard van de Belg om papieren stukken, die dus niet op naam staan en van hand tot hand kunnen geschonken worden, te kopen. Hiermee ontwijken we erfenisrechten, coupons van dergelijke stukken worden in het buitenland opgetrokken, waar geen voorheffing geheven wordt. De verwachting is dat de hogere taks begin volgend jaar in werking treedt.
En ze beloven sinds jaren de belastingen te verlagen. :roll:

Kempen 15 juli 2003 12:13

Tja al die 'gratis' dingen kosten geld. En ze moeten dat halen waar ze kunnen dus. Inderdaad bij de gewone mens.

numarx 15 juli 2003 12:14

Zijn beleggers de gewone mens? Ik, noch iemand anders in mijn gewone-mensenfamilie zal hier iets van voelen. De gewone arme mens al evenmin.

Kempen 15 juli 2003 12:15

Neen, Numarx.

In uw jargon zijn mensen die kasbonnes kopen zowat de ergste misdadigers die er rondlopen.

numarx 15 juli 2003 12:16

Aha, waar heb ik dat ooit gezegd? Ben je weer zo iemand die mijn ideeën beter kent als ikzelf?
Besef je zelf niet wat een belachelijke en zinloze uitspraak dit weer was?

Strop 15 juli 2003 12:16

Sedert wanneer is Verhofstadt bekend om zijn grote waarheden?

Ik geloof dat het ook zijn woorden waren korte tijd voor 18 mei dat "de economie in een 'dipje zit". Nu begint hij over een "uitdaging voor de regering". Maw we zitten diep in de problemen en het zal offers kosten om eruit te komen.

Verhofstadt liegt dat hij zwart ziet, juist dat wat hij wil vermijden (gelinkt worden aan de "zwarte Vlaams Blokkers")

Laat ze nog maar even aanmodderen. We kunnen alleen maar hopen dat de burger ooit zijn luchtkastelen doorprikt.

Patrick F 15 juli 2003 12:17

Het gaat hier niet zo zeer erom de beleggers te straffen, maar om het minder aantrekkelijk te maken om de erfenisrechten te omzeilen. Het gaat er dus werkelijk om om de mensen nog meer te laten betalen.

jan hyoens 15 juli 2003 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Aha, waar heb ik dat ooit gezegd? Ben je weer zo iemand die mijn ideeën beter kent als ikzelf?
Besef je zelf niet wat een belachelijke en zinloze uitspraak dit weer was?

Nulmarx, moest je nu nog ideeën hebben! Met bevooroordeelde mensen valt nu eenmaal niet te discusiëren! 8)

numarx 15 juli 2003 12:23

Zelfs als dit op iets zou slaan, zijn vooroordelen nog altijd ideeën.
Jezus, ik word hier moe van...

Kempen 15 juli 2003 12:24

Numarx, je neemt je zelf en je gewone-mensen familie als de norm. Een beetje eenvoudig nietwaar ?

Mijn schoonvader, die heel zijn leven ambtenaartje is geweest op het ministerie van Financien en dus zeker ook een 'gewone mens' is heeft al zijn leven altijd zijn spaarcentjes in kasbons gestoken.
Die mens heeft nooit in het zwart gewerkt of kunnen werken dus heeft op al zijn inkomen mooi belastingen betaald.

Die 'gewone mens' zal dat dus wel voelen.

solidarnosc 15 juli 2003 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Numarx, je neemt je zelf en je gewone-mensen familie als de norm. Een beetje eenvoudig nietwaar ?

Mijn schoonvader, die heel zijn leven ambtenaartje is geweest op het ministerie van Financien en dus zeker ook een 'gewone mens' is heeft al zijn leven altijd zijn spaarcentjes in kasbons gestoken.
Die mens heeft nooit in het zwart gewerkt of kunnen werken dus heeft op al zijn inkomen mooi belastingen betaald.

Grappig hoe die rechtse veelverdieners en belastingsontduikers altijd ergens een ambtenaarke of kleine zelfstandige weten te vinden om hun eigen graaigedrag te verantwoorden.

C uit W 15 juli 2003 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:

Grappig hoe die rechtse veelverdieners en belastingsontduikers altijd ergens een ambtenaarke of kleine zelfstandige weten te vinden om hun eigen graaigedrag te verantwoorden.

tsstsstss, klein, zeer klein.

solidarnosc 15 juli 2003 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:

Citaat:

tsstsstss, klein, zeer klein.

Het is gewoon de realiteit. Je eigen gedrag en hebzucht op de rug van anderen proberen goed te praten. Komt er dan tenminste gewoon voor uit dat je niet meer belastingen wilt betalen (wat begrijpelijk is) in plaats van ergens een ambtenaarke te zoeken.

Calle 15 juli 2003 13:03

Citaat:

Citaat:

veelverdieners en belastingsontduikers ???

Ik verdien genoeg, maar ik werk er wel voor. En jij ?

En ik heb nog nooit gefraudeerd. En jij ?

jan hyoens 15 juli 2003 13:04

Citaat:

Citaat:

Vindt ik ook wie koopt er nu kasbons! Ik steek mij geld veel liever in brand zoals al die linksen doen! :roll:

Kempen 15 juli 2003 15:58

Ik veelverdiener ???? zou kunnen. Alhoewel als ik eens rondom mijn woning kijk dan zie ik nog grotere verdieners.
En daarbij je bent toch niet jaloers op mij ?? :wink:

Deze ochtend om 6 uur op en ik schat dat ik rond 19u30 ongeveer naar huis zal gaan vandaag. Ik werk ook kortere dagen hoor.
Meer volk aannemen ? Kost te veel. En dan bedoel ik niet het loon. Dat is het probleem niet. De RSZ enz dat is de zware extra kost.

En nog even vermelden : ikzelf heb geen kasbons, aandelen of ben geen belegger.
Maar er zijn veel gewone, eenvoudige mensen die op aanraden van hun bankdirecteur hun zuurverdiende spaarcentjes gestoken hebben in kasbons en obligaties. En die gewone mensen zullen wel getroffen worden.
De grote kapitaalkrachtige zit allang met zijn centen in het buitenland veel geld te verdienen mr. Numarx.

Bolter 15 juli 2003 16:38

Hoe je het ook draait of keert..
We weten allemaal best dat deze eerste maatregelen neerkomen op "belastingen".. Ze belasten de gewone burgers...

Paars weet best dat dit aardig wat geld gaat opbrengen..
Ze weten best dat er nauwelijks minder met de wagen gaat gereden worden..
Ze weten best dat er niet al te veel omgeschakeld wordt naar aardgas voor de verwarming. (misschien hopen ze wel op vier erg koude winters)
Ze weten best dat de gewone man geen zonnepanelen gaat of zelfs kan aanschaffen.
Ze weten best hoeveel Euro's dit in de kas gaat bregen..
Als "goede" beleidvoerders hebben ze die rekening al lang gemaakt.

Maar ze moesten op zoek naar geld, hoe dan ook.
En ze moeten dit ook aan de burger uit gaan leggen.
Hierbij kwam Kyoto hen natuurlijk erg goed van pas.
Het echte probleem ligt eerder in de voorbije jaren waarbij men de crisis aanpakte alsof het over een "dipje" zou gaan..
"Het kan toch niet slecht gaan met België, we staan er weer !!"
Niet erg vooruitzient kan je wel stellen.

Als de CD&V in het beleid zat moesten ze evenzeer op zoek naar de centen maar ik ga ervan uit dat ze dit gerealiseerd zouden hebben op een veel socialere wijze.

En dan nog, je mag weer amper kritiek uitoefenen op de genomen maatregelen.
Verhofstadt plakt er dan direct de naam op van negativisme, van volksverrader bijna...
Eigenlijk is het hijzelf die z'n volk om de tuin leidt.

Trouwens, het is in een democratie de taak van de oppositie om het beleid kritisch onder de loep te nemen.
Maar ja , arrogantie is nu net één van de sterke punten van Verhofstadt zeker....

Begrijp weer niet dat de SPa zich in het zak laat zetten...
Of willen ze onder het mom van Kyoto de groene kiezers bij zich houden ???
Of wegen de opbrengsten van de postjes te zwaar door ???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be