Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   GM-Producten Boycotten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45781)

eno2 8 februari 2006 15:39

GM-Producten Boycotten

Europa is gister veroordeeld door de WTO vanwege zijn "illegale" (sic) blokkage van GM-food uit de VS.

Nu rest er ons als alleen nog die vermaledijde GM-foods hoogstpersoonlijk, direct en rechtstreeks als consument te boycotten.

kelt 9 februari 2006 19:03

De blokkering van GM-produkten was vooral gebaserd op de veronderstelde "vervuiling" van de verschillende soorten planten met inbreng van de GM-soorten.....

Laat ons echter niet vergeten dat eventuele "vervuiling" van eetbare gewassen uiteindelijk niks anders is dan wat al eeuwen gebeurd....

Aardappelen en Mais,bijvoorbeeld,zijn om te beginnen niet eens "Europees" van afkomst,en al lang "vervreemd" van de oorspronkelijke soorten....

Zowat alle granen zijn aanzienlijk vervreemd van de wilde soorten,die,GM-influx of niet, al lang nog moeilijk in oude vorm terug te vinden zijn......

Een moeilijke zaak blijft het natuurlijk voor een landbouwer die een "oud ras" op zijn percelen zet,en dan moet vaststellen dat een deel van zijn planten "gemixt" raakt met gemanipuleerde types van een perceel verderop......

Een rechter zal echter,bij een eventuele juridische procedure,eenvoudigweg moeten vaststellen dat deze "mix" van types uit dezelfde soort,al duizenden jaren aan de gang is.....

Er komen wel types granen op de markt die zichzelf niet kunnen voortplanten.Mogelijk is dat een serieuze veiligheidsfaktor.......(tegenstanders hiervan zeggen dat hiermee een landbouwer gebonden wordt aan een zaaigoed-leverancier,maar dat is aan de landbouwer zelf om te beslissen)

Tempest 9 februari 2006 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1539705)
Nu rest er ons als alleen nog die vermaledijde GM-foods hoogstpersoonlijk, direct en rechtstreeks als consument te boycotten.

Nou, laat maar binnen komen... al dat gemanipuleerde, gemuteerde spul.

Ik kan niet wachten tot Avenue Louise vol raakt met vrouwen met drie borsten.

eno2 10 februari 2006 16:08

Hopelijk maak ik de tijd nog mee, dat ik eens een GM-cropje ga vernietigen
in Vlaanderen. In de bak raken voor een goeie zaak is altijd een van mijn idealen geweest.

Turkje 10 februari 2006 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1542450)
in Vlaanderen. In de bak raken voor een goeie zaak is altijd een van mijn idealen geweest.

U hoeft daarvoor niet te wachten hoor. Steek gewoon een McDonald's in de fik: dat zegt toch ook al genoeg, niet?

eno2 10 februari 2006 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 1542453)
U hoeft daarvoor niet te wachten hoor. Steek gewoon een McDonald's in de fik: dat zegt toch ook al genoeg, niet?

Je denkt toch niet dat ik, als veganiër, voor deze vieze volksgezondheidsondermijnende hormonaal-dierlijk-vetfabrikant en -traficant in de bak ga zitten?
Maar het eerste lapje GM-crop in Vlaanderen, daar wil ik bij zijn!

Turkje 10 februari 2006 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1542480)
Maar het eerste lapje GM-crop in Vlaanderen, daar wil ik bij zijn!

U bent al te laat ! Ettelijke proefvelden van onze vieze, rechtse en volksgezondheidsvernietigende universiteiten werden reeds door uw makkers aangepakt. Waarop de indertijd Agalev minister bevoegd voor de materie (met alle wissels weet ik al niet meer wie) zeer progressief-gewijs verbood om nog zulke proefvelden aan te leggen!

eno2 10 februari 2006 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 1542482)
U bent al te laat ! Ettelijke proefvelden van onze vieze, rechtse en volksgezondheidsvernietigende universiteiten werden reeds door uw makkers aangepakt. Waarop de indertijd Agalev minister bevoegd voor de materie (met alle wissels weet ik al niet meer wie) zeer progressief-gewijs verbood om nog zulke proefvelden aan te leggen!

Ik heb je de ruimte gelaten om over proef-velden te beginnen. En je bent erin getrapt.Dacht je nu echt dat ik daar niet van op de hoogte was?
Een tennispartner van mij leidde tien jaar geleden al zulke proefvelden, die meneer de professor heb ik zelfs op het tennisveld niet aangevallen, tenzij sportief een paar harde services rond de oren geklapt. Geklopt, beter gezegd.

Nee, ik wacht tot onze eigenste boeren ermee beginnen.

eno2 10 februari 2006 17:00

[error]

eno2 10 februari 2006 17:01

error]

jehann 10 februari 2006 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1542450)

ik mis de goede zaak? GM-crops worden veelvuldig en vele jaren getest vooraleer men ze mag gebruiken. ( voor GM-rice, is China al meer dan 10 jaar aan't testen in't veld om alle mogelijke schade op te meten)
Europa heeft geprobeerd een importbeperking op te leggen onder het mum van een fytosanitaire maatregel. Dat de desbetreffende zaak in het nadeel van Europa werd beslecht is eens te meer een teken dat het genetisch gemanipuleerd zijn van voedsel geen gezondheidsrisico's met zich meebrengt.

Dat u die niet-bewezen schadelijkheid voldoende vindt om in de bak te raken is uw zaak, maar ik ga er alleszins geen snik om geven als ik nu nen € minder moet betalen, voor deze gezondere producten.

Supe®Staaf 10 februari 2006 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tempest (Bericht 1541742)

Hopelijk op hun rug: veel interessanter bij het dansen.

eno2 15 februari 2006 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jehann (Bericht 1542727)
ik mis de goede zaak? GM-crops worden veelvuldig en vele jaren getest vooraleer men ze mag gebruiken. ( voor GM-rice, is China al meer dan 10 jaar aan't testen in't veld om alle mogelijke schade op te meten)
Europa heeft geprobeerd een importbeperking op te leggen onder het mum van een fytosanitaire maatregel. Dat de desbetreffende zaak in het nadeel van Europa werd beslecht is eens te meer een teken dat het genetisch gemanipuleerd zijn van voedsel geen gezondheidsrisico's met zich meebrengt.

Dat u die niet-bewezen schadelijkheid voldoende vindt om in de bak te raken is uw zaak, maar ik ga er alleszins geen snik om geven als ik nu nen € minder moet betalen, voor deze gezondere producten.

Zolang je de goeie zaak blijft missen, is er niets aan de hand.
In het andere geval zijn er nog altijd de hersenwringers.

Herr Flick 15 februari 2006 15:56

Citaat:

Ge hebt toch maar twee handen ?

ah ja, als ge zelf in goeie zin muteert, is't iets anders natuurlijk, ...

djimi 15 februari 2006 16:03

Citaat:

Yep, en dan nog mannen met een brein en we zijn er.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be