Foreigner |
9 februari 2006 18:11 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats
(Bericht 1540826)
Jullie zijn allemaal goeie mensen, met het hart op de juiste plaats. Maar de discussies hier gaan uiteindelijk helemaal nergens over en leiden nergens toe.
Vandaar dus mijn stelling, doe iets nuttigs met jullie tijd en sluit dit forum!
Brussel is een te grote/sterke stad om niet z'n eigen land eromheen te hebben. Belgie zal daarom altijd Belgie blijven. D'r is helemaal niks mis met verfransing, dus accepteer nou gewoon hoe het zit en maak er het beste van.
|
Ik waardeer je opinie over onze menselijke kwaliteiten, hoewel ik daar persoonlijk aan twijfel als ik sommige posts in de verschillende topics lees waarbij nogal onverschillig tegen andermans standpunten wordt aangekeken en zonder behoorlijke argumentatie wordt geantwoord.
Zelfs als de discussies nergens toe zouden leiden verruimt het in elk geval je kennis als je af en toe ook eens een link opent die een forumlid bij zijn post voegt. Als de discussies in jou ogen nergens over gaan, vrees ik dat je hetzij analfabeet bent hetzij uitsluitend belangstelling hebt voor zaken waar de forumleden zich mogelijkerwijs helemaal niet voor interesseren.
Je advies om ons met 'nuttige' zaken bezig te houden klinkt nogal bevoogdend. Wij leggen onze prioriteiten waar we zelf willen, besteden onze vrije tijd zoals we zelf willen en bezien, hoe tegengesteld onze opvattingen als forumleden ook mogen zijn, dit forum nog altijd in het juiste licht. N.l. dat van mogelijkheid om invulling te geven aan onze opvattingen over vrije meningsuiting. En dat op een vriendelijke (zo zijn wij, nietwaar), sarcastische, aanmatigende, hatelijke, honende, lijdzame of aggressieve manier. Maar we uiten hem wel.
De vraag of Brussel een te grote, te sterke stad is om zijn eigen land er omheen te missen is volslagen onbelangrijk. Wat wel belangrijk is, is je mening over verfransing. Als het alleen de taal zou zijn heb je gelijk. Het is echter ook de overname van een verachtelijk soort nationalisme waarbij Frankrijk en zijn franstalige satellietgebiedjes menen dat ze op grond van een bepaalde cultuur superieur zijn aan alle andere taalgebieden en bijbehorende culturen ter wereld. Ongeacht de nationaliteit ervan.
Belgie zal zeker geen Belgie blijven, of dit nu kort of lang duurt.
Wat we ervan maken willen hangt inderdaad niet af van dit forum, noch van Keats. Accepteer dat nou maar gewoon en maak er het beste van.
Oh, voor ik het vergeet. Vraag Droopy om mee te spelen als je met je legoblokjes aan het werk bent.
|