Maxwell Rain |
17 juli 2003 19:18 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Helemaal gelijk heb je, echter iets blijft me een beetje dwarszitten. Een vrouw mag dus kiezen om bewust kinderen te nemen zonder de vader erbji te betrekken. Echter, wat is het recht van de kinderen dan? Hebben zij geen recht op de opvoeding van hun vader?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat die vrouwen die keuzevrijheid nu hebben, maar ik maak me ook zorgen om de kinderen. Hun moeders hebben namelijk voor hen besloten om de vader geen deel van de opvoeding te laten zijn uit een principekwestie. Kijk als de vader in kwestie een smerige klootzak is die zijn vrouw heeft mishandelt, vreemdging of wat dan ook --> prima. Maar in dit geval gaat hem ook over kinderen die door hun moeder van hun vader worden gescheiden op basis van een principe die moeders hanteert...
|
Dat is inderdaad een heel ingewikkelde discussie. Zoals je zelf aangeeft, er zijn rechten voor de moeder, maar ook voor de toekomstige leden van de samenleving. Een samenleving is immers het verleden, het heden én de toekomst.
Tja, je kan dan gaan afvragen hoe de samenleving geëvolueerd is, waar we nu staan, welke mogelijkheden hebben we, en dan verder kijken.
Het principe dat de moeder hanteert (i.c. "een vrouw is niet hulpeloos en kan ook alleen haar boontjes doppen") is niet slecht. Je zou kunnen stellen dat het een goede zaak is dat dat doorgegeven wordt aan haar kinderen. Maar die kinderen mogen daar de dupe niet van worden. Er moeten dus voldoende voorwaarden en voorzorgen zijn.
Niet gemakkelijk inderdaad.
|