Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gevaar voor de maatchappij? Blijkbaar niet... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45944)

oz457 12 februari 2006 07:54

Gevaar voor de maatchappij? Blijkbaar niet...

Hardnekkige inbreker voor vijftiende keer gevat

Een 32-jarige hardnekkige inbreker uit Dendermonde heeft vrijdag voor de vijftiende keer ingebroken. De recidivist sloeg toe in een huis in Dendermonde en probeerde er vandoor te gaan met elektronische toestellen. De politie kon hem inrekenen.

De dader werd vrijdag voorgeleid voor de onderzoeksrechter. Hij liep in het verleden al 14 veroordelingen op voor gelijkaardige feiten.
Bron HLN
------

Blijkbaar is 14 keer onvoldoende om een rechter in België te doen inzien dat die man een gevaar betekent voor de maatschappij??? Ik vraag me echt af of de rechters in dit land die dit niet inzien zelf geen gevaar betekenen voor onze maatschappij. En de linkse meute maar klagen dat men dan rechts gaat stemmen! Opkuisen die incompetente boel!

Bhairav 12 februari 2006 08:07

Wa is daar nu zo gevaarlijk aan?
Ni flauw doen hè.

Bhairav 12 februari 2006 08:07

---

StevenD 12 februari 2006 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457 (Bericht 1544253)
Hardnekkige inbreker voor vijftiende keer gevat

Een 32-jarige hardnekkige inbreker uit Dendermonde heeft vrijdag voor de vijftiende keer ingebroken. De recidivist sloeg toe in een huis in Dendermonde en probeerde er vandoor te gaan met elektronische toestellen. De politie kon hem inrekenen.

De dader werd vrijdag voorgeleid voor de onderzoeksrechter. Hij liep in het verleden al 14 veroordelingen op voor gelijkaardige feiten.
Bron HLN
------

Blijkbaar is 14 keer onvoldoende om een rechter in België te doen inzien dat die man een gevaar betekent voor de maatschappij??? Ik vraag me echt af of de rechters in dit land die dit niet inzien zelf geen gevaar betekenen voor onze maatschappij. En de linkse meute maar klagen dat men dan rechts gaat stemmen! Opkuisen die incompetente boel!

U en ik weten beide dat er niet genoeg plaats meer is in onze gevangenissen en als ik dan mag kiezen of ik een dief of een moordenaar in de gevangenis steek moet ik niet lang nadenken. Begrijp me niet verkeerd ik keur dit niet goed !!

cookie@vws 12 februari 2006 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenD (Bericht 1544640)
U en ik weten beide dat er niet genoeg plaats meer is in onze gevangenissen en als ik dan mag kiezen of ik een dief of een moordenaar in de gevangenis steek moet ik niet lang nadenken. Begrijp me niet verkeerd ik keur dit niet goed !!

Pffffft als je ziet hoeveel flutprogramma's er tegenwoordig op tv zijn, mag hij de mijne ook komen halen.

vesivius 12 februari 2006 21:22

Het antwoord is vrij eenvoudig, rechters worden politiek benoemd, het voorgestelde evaluatie systeem is een dode letter gebleken. Indien een rechter een rode partijkaart heeft zal hij zich de woorden nog wel herinneren van Achille Van Acker (Charbon) "Eigendom is diefstal"

Rene Artois 13 februari 2006 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vesivius (Bericht 1545390)
de woorden nog wel herinneren van Achille Van Acker (Charbon) "Eigendom is diefstal"

Van Pierre-Joseph Proudhon bedoelt u zeker.

BitterSweet 13 februari 2006 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1544951)
Pffffft als je ziet hoeveel flutprogramma's er tegenwoordig op tv zijn, mag hij de mijne ook komen halen.

kunt ge hem niet opsturen ,ik werk nu al zoveel met de nacht:-)

Proletariër 13 februari 2006 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1544951)

mag ik uw adres ff, en zullen we meteen ook een afspraak maken, wij kunnen wel nog een tv gebruiken hoor 8)

duveltje382 13 februari 2006 20:24

'Tja der maatchappij ist goed :)

Mitgard 13 februari 2006 22:37

ik heb respect voor zo'n inbrekers, drugdealers etc.
die weten tenminste wel beter dan elke dag hun kas af te draaien voor een of andere kapitalist.
een samenleving van verplichte loonslavernij creëert criminaliteit. 't zou maar erg met de mens gesteld zijn als we allemaal zo'n makke schaapkes waren die zich laten doen...

Bobke 13 februari 2006 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1546465)
ik heb respect voor zo'n inbrekers, drugdealers etc.
die weten tenminste wel beter dan elke dag hun kas af te draaien voor een of andere kapitalist.
een samenleving van verplichte loonslavernij creëert criminaliteit. 't zou maar erg met de mens gesteld zijn als we allemaal zo'n makke schaapkes waren die zich laten doen...

Maar het valt op dat uw idolen meestal zo heldhaftig zijn om bij voorkeur oude vrouwtjes te beroven.

Herr Flick 14 februari 2006 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenD (Bericht 1544640)

Bovendien, als deze idioot op die manier verder gaat zal hij vroeg of laat zijn schepper ontmoeten.

Blijkbaar laat hij hem makkelijk betrappen, 't is gewoon afwachten tot hij bij de verkeerde inbreekt.

dan lost dit probleem zich vanzelf op.

Bhairav 14 februari 2006 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1546482)
Maar het valt op dat uw idolen meestal zo heldhaftig zijn om bij voorkeur oude vrouwtjes te beroven.

Dat zou opgelost kunnen worden met dinges onstrafbaar te maken.

Bobke 14 februari 2006 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1546737)

Die crapuultjes afschieten bedoelt ge ? 8O

Bob 14 februari 2006 13:07

Citaat:

.

Bob 14 februari 2006 13:09

Citaat:

Het probleem is dat de maatschappij sommige zo zot moet krijgen dat ze nog arbeid willen verrichten. Door diefstal onstrafbaar te maken, zal dit nog moeilijk zijn.
Trouwens onze dief wint er ook niets bij. Want er zou niets meer te stelen zijn.

Herr Flick 14 februari 2006 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 1546999)
Het probleem is dat de maatschappij sommige zo zot moet krijgen dat ze nog arbeid willen verrichten. Door diefstal onstrafbaar te maken, zal dit nog moeilijk zijn.
Trouwens onze dief wint er ook niets bij. Want er zou niets meer te stelen zijn.
Nu ja, Mad Max

Meer en meer dieven zouden gewoon tegen een blauw boon lopen, net zoals in mad max dus.

Als ge het krapuul letterlijk van u moet slaan omdat de totale wetteloosheid heerst, gaan er snel sneuvelen voor het pieken van een glas water of een stuk brood.

Zo gaat dat nu eenmaal als de rechtstaat een van zijn basisfuncties niet meer vervult, namelijk het beschermen van zijn burgers.

Calle 14 februari 2006 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1546482)

En als zijn heldhaftige idolen zijn PC'tje zouden stelen ligt hij te janken :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be