![]() |
redt vlaenderen
redt vlaenderen, want de vijand is al in 't land
redt onze cultuur, onze spruiten, onze strenge katholieke opvoeding. ons pak rammel van vader op zoon. redt onze jobs en onze werklust, onze pathologische onderwerpingsdrang aan het kapitaal. redt onze onverstaanbare dialecten, ons dorpsgevoel, onze bekrompen roddelcultuur. redt onze loserij, redt mij. redt onze stinkende grond, vervuild en verkankerd door zware metalen cadmium en pcb's. onze prachtige steden, ons fijn stof, onze dioxinevarkens. ons gestresseerde leventje, onze rijken, onze ralph lauren kleren. redt onze trots, onze identiteit, onze houvast. redt onze angst. redt onze angst voor de reddeloosheid. |
Citaat:
|
dichterlyke vryheit.
|
Mischien geen hoogstaande poezie, maar ik kan het wel smaken deze kritische reflectie op wie we zijn.
Hebt u dit zelf geschreven of ergens gecopieerd ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan kun je je gaan afvragen of je wel dezelfde identiteit hebt als die de mensen toen hadden, en mocht je die niet hebben, wat voor identiteit heb je dan eigenlijk? |
redt mitgard!
Als je het hier dan toch zo slecht vindt, waarom flikker je dan niet gewoon op man?? Ga je geluk beproeven in een zandbak ergens in het middenoosten... |
Citaat:
En het is een feit dat middelmatigheid, kneuterigheid en gebrek aan moed in de vlaamse volksaard ligt. Dat wil niet zeggen dat de Vlaming daarnaast geen andere kwaliteiten heeft maar erkennen dat men kleine kantjes heeft en hiermee kunnen spotten is voor mij een teken van beschaving. |
Citaat:
|
:sleeping:
|
Citaat:
Meer van dat 8) |
Citaat:
vlaamsnationalisten bijvoorbeeld hebben daar nogal 'ns last van. die verdragen meestal geen kritiek op 'hun' volk en cultuur. laat staan op zichzelf. zo'n taliban-mentaliteit als het op zelfkritiek aankomt. ik lok ze graag uit hun tent. |
Citaat:
wat ben jij stoer zeg! |
Mitgard, ge zou beter moeite doen om België te redden, Vlaendren redt zichzelf wel...
|
Ruim 1 miljard mensen zou zo graag vlaming zijn
om zich dan op dit kleine stukje grond op te sluiten om dan vreemdelingen en walen buiten te kunnen sluiten... |
Citaat:
lekker, dat eigen volk met z'n allen bijeenkruipen op dat kleine lapje grond. zich van alles afluiten, maar wel voor alles afhankelijk zijn van de rest van de wereld want het eigen lapje grond heeft enkel koeien en patatten. het kapitaal is ondertussen geglobaliseerd en dat heeft niet liever dan een lappendeken van nationalistische onafhankelijke staatjes. die kun je mooi tegen elkaar uitspelen om af te dingen op loonkosten, arbeisvoorwaarden e.d. liggen de lonen zo hoog in chakamaka? zo'n strenge milieunormen? goed, dan investeren we wel in chokomoko. small is beautiful, vooral voor het grootkapitaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be