democratsteve |
14 februari 2006 17:00 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
(Bericht 1547140)
Ik zal mijn mening iets ruimer geven dan louter de Guantanamo-case:
Naar mijn gevoel pakt de Amerikaanse regering de berechtiging van (potentiële) terroristen totaal verkeerd aan.
|
Totaly agree!
Citaat:
De USA, het land dat zich prijst met zijn open rechtspraak en volksjury's, laat de schuldigen aan de grootste misdaad ooit gepleegd op Amerikaanse bodem tegen het Amerikaanse volk, NIET voor een openbare rechtszaal berechten. Ik begrijp dat totaal niet.
|
Hihi. Probeer toch eens maar een verklaring te zoeken.
De mijne: die gasten die daar zitten zijn HELEMAAL NIET SCHULDIG aan de grootste misdaad ooit gepleegd. En een openbare rechtzitting zou dit enkel pijnlijk demonstreren.
Citaat:
Het is voor slachtoffers immers zeer belangrijk om die rechtsgang te kunnen meemaken; te horen wat de daders over hun daden te zeggen hebben; het verwerkingsproces (althans het "officiële" gedeelte ervan) te kunnen afsluiten.
|
ZEER zeker vriend. Nu een vraagje: hebt u ooit gesproken met nabestaanden van slachtoffers? Hebt u enig idee hoevelen onder hen ijveren voor een nieuw ONAFHANKELIJK onderzoek naar de feiten van 9/11?
Hoeveel onder hen overtuigd zijn dat de overheid MEDEPLICHTIG is aan 9/11, enz...?
Citaat:
En wat gebeurt er nu? Terroristen worden ver van de buitenwereld ondervraagd, en verschijnen in alle stilte voor gesloten militaire rechtbanken waar, in het geval van de enige overlevende 9/11 kaper, zelfs geen schuldvraag beantwoord wordt...
|
Het is zelfs erger dan dat. De ECHTE terroristen worden vrijgelaten (lees: het land uit gezet) en tot op heden is NIEMAND veroordeeld voor de aanslag op 9/11, ondanks dat er "bewijzen" waren voor een 50!!! tal Al-qaidacellen in de VS.
Enfin, ik wil maar zeggen; de reden dat JIJ (en vele anderen) niet begrijpen waarom en hoe de VS zich gedragen in de afhandeling van 9/11, is omdat jullie pertinent weigeren de VS regering zelf in verdenking te stellen.
Indien je dat zou doen, zou je hele boel van hun beslissingen wél begrijpen.;-)
PS: ik schrijf nu wel, "de VS regering", waarmee ik uiteraard NIET doel op de gehele regering, maar op individuen binnen het regerings-, militair- en industrieel complex.
|